Die opties heeft GFS idd vaker laten zien, dus hoop is er zeker na de 17de
Maar is helaas nog veel te ver weg om daar nu iets zinnigs over te zeggen
Voorlopig gaan depressies ons weer bepalen hier in NL
Zo'n Scandihoog ziet er wel goed uit op de LT!
http://www.weer.nl/nl/home/weer/weerkaarte...l-ncep-gfs.html
www.wetterzentrale.de
jup nog ver weg, maar wel al verschillende runs geschetst volgens GFS; bovendien gaat NCEP CFS ook nog voor een (iets) te koude januari dus die vorstperiode moet er toch komen om de zachtheid van de komende dagen te compenseren
Hehe zo is dat. Dan wordt het dus snel weer winter! Maar volgens mij kijkt Mr Dinges hiermee iets teveel door een roze bril.
Prachtige NO stroming met temps die gaan kelderen vanaf 17jan!
Ik hoop dat het op de kaarten gaat blijven ^^
Dat hoop ik met je mee. En zelfs nog iets vervroegd dan graag
Ten eerste omdat ik gewoon snak naar nieuwe vorstperiode en tja misschien ook wat sneeuw meepikken in die periode maar ten tweede omdat ik voor een vriend een grafiekje ergens eind December heb gemaakt met de verloop van de maand januari op vlak van temperatuur en de run van GFS zit er ongeveer knal op
Alleen zou de koude inval 1dagje vroeger komen ... ook de warmere periode die we nu tegemoet gaan staat ook op het grafiekje dus ik teken direct voor deze run
Een dikke duim tussen Groenland en UK. De straalstroom lekker zuidelijk en mag voor mij nog iets sterker zijn. | Gewijzigd: 5 januari 2011, 00:39 uur, door Thunderknight
En hier de huidige gevoelstemps in ons koude kikkerlandje:
Ik heb het laatste gedeelte van de pluim verscheurd. Daar komt toch niets van uit door de regel. Dus FF opwarmen de komende week en dan weer vol gas de kou in. Dat zegt mijn glazen bol | Gewijzigd: 5 januari 2011, 00:52 uur, door zwoof
True, so true
En OMG, wat een skandihoog op de ZLT, geen waarde aan hechten (gaat ie weer......) maar wel leuk om naar te kijken Groot ding, zeg! Atmosfeer lijkt ook goed uitgebouwd op die kaartjes... spannend om in de gaten te houden!
jou wil ik in de zomer topics niet horen om warmte want dan lach ik je uit vriend.
weather without storms is no weather at all.
Hoe en wanneer de vorst er weer komt is voor zo'n lange termijn uiterst lastig aan te geven. Voor hetzelfde geld wordt het opnieuw een paar dagen uitgesteld. Eergisteren of de dag ervoor, weet ik ff niet, was er een run die de vorst alweer vanaf de 14e liet binnenkomen, dus het zal voorlopig blijven zwabberen. Maar er is wel degelijk hoop voor Koning winter!
it's me
winter komt wel terug mensen, ik verwacht zo rond 21 januari
zo nog wat positiefs voor de winterliefhebbers
Dit klinkt al beter dan je voorgaande berichten!
De winter kan ook pas op de 22e of 23e terug komen, of misschien zelfs helemaal niet.
Hoofdzaak is dat er een trend ontstaat op de weerkaarten, en die wordt in de openingspost al min of meer geschetst. Hoe snel komt het hogedruk gebied vanuit N.O. dichterbij, welke positie kiest het...etc etc. Tevens een lagedruk gebied zichtbaar boven Scandinavië...Kijk, waar het om gaat is dat er vanaf medio januari wat KAN gaan gebeuren, kan later zijn, maar misschien zelfs ook al een paar dagen eerder...( zie run van eergisteren ) En er gaat waarschijnlijk wat gebeuren!
Maar over een westcirculatie hoeven we ons weinig tot geen zorgen te maken, die paar storingen wat er nu doorheen komen stelt verhoudingsgewijs geen bal voor.
Zolang er bij Groenland een hogedrukgebied ligt, en die blijft daar wel even liggen, staan alle deuren voor Koning Winter gewoon open.
Edit:
En indd, volgens de 0.00U run wordt de vorst weer eens vooruit geschoven en wordt daarmee een runnetje om volledig en snel in the shredder te kwakken voor de winterliefhebber.
Maarrrr de aanhouder wint. | Gewijzigd: 5 januari 2011, 05:42 uur, door Rutte31