Live Bliksemontladingen

De teller in het icoon met het onweersbuitje geeft live het actuele aantal bliksemontladingen uit onze regio weer. De dekking ligt in een vierkant om Nederland en België, waardoor er ook data van rondom Parijs, op de Noordzee en uit een deel van Duitsland wordt weergegeven.

Ontladingen

De ontladingen kun je terugvinden op de Google Maps kaart onderaan de pagina. Deze worden nog niet live bijgewerkt, voor de meest actuele ontladingen ververs je de pagina. De iconen op de kaart lopen in kleur van Geel naar Rood, waarbij Geel een 'nieuwe' ontlading is en Rood een 'oude'.

Geluid

De teller maakt geluid als het aantal bliksemontladingen verhoogt. Dus, bij een update van 0 naar 1 hoor je geluid. Je kunt dit uitschakelen met het luidspreker icoontje in de balk hierboven.

Data © Blitzortung.org / Lightningmaps.org
nl
StormTrack Beta
Inloggen
Heb je nog geen account? Dan kun je er hier eentje aanmaken!
De Bilt

Geen onweer in de buurt
Nu Live

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Beauregard, LA; Jasper, TX; Newton, TX.

12 May 2024 19:57:14

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Cameron, LA; Jefferson, TX; Orange, TX.

12 May 2024 19:55:04

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Beauregard, LA; Jasper, TX; Newton, TX; Tyler, TX.

12 May 2024 19:40:22

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Baltimore, MD; Harford, MD.

12 May 2024 19:27:14

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Hardin, TX; Jefferson, TX; Orange, TX.

12 May 2024 19:00:55

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Chambers, TX; Liberty, TX.

12 May 2024 18:53:00

Er zijn de afgelopen 3 uur 500 ontladingen geregistreerd.

12 May 2024 18:22:45

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Houston, TX; Madison, TX; Trinity, TX; Walker, TX.

12 May 2024 18:15:15

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Baltimore, MD.

12 May 2024 18:15:14

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Brazos, TX; Grimes, TX; Madison, TX; Walker, TX.

12 May 2024 17:57:08

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Leon, TX.

12 May 2024 17:43:34

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Houston, TX; Trinity, TX.

12 May 2024 17:37:06

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Angelina, TX; Cherokee, TX; Nacogdoches, TX; San Augustine, TX.

12 May 2024 17:34:41

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Robertson, TX.

12 May 2024 17:32:04

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Brazos, TX; Grimes, TX; Madison, TX; Montgomery, TX; Walker, TX.

12 May 2024 17:27:58
Actueel
1 / 4

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

×
Kies een plaats
Beschikbare Plaatsen:
×
Welke meldingen wil je ontvangen?

Je kunt hieronder aangeven welke notificaties je wil ontvangen in 'Nu Live'. Standaard ontvang je alle notificaties, wil je een bepaald type melding niet langer ontvangen? Vink dan het vinkje uit. Je keuze wordt automatisch opgeslagen.

×
Nu Live
Welkom op onweer-online.nl! Als je je nog niet hebt geregistreerd, meld je dan nu aan op de leukste en grootste weercommunity van Nederland. Heb je al een account, log dan hier in.
Basic
Lid
Woonplaats: Groningen
Berichten: 2
Lid sinds: 28 apr. 2024
28 april, 12:20 uur | Bericht #499991
Beste lezers,

Ik vraag mij af of er ook mensen zijn die zelfbouw doen met electronica voor onweer detectie? Ik heb gezien dat er een alart strike is voor detectie en afstand, maar vraag mij af of er ook zelfbouw bestaat waarbij richting en eventueel de grootheid gemeten kan worden. Ik begrijp dat er enige technische cq. electrotechnische kennis nodig is voor een project als deze en heb die dan ook enigsinds in de basis (maar nog niet voldoende). Het lijkt mij erg leuk om projecten te delen met elkaar die van een simpel weerstation tot de wat meer ingewikkelde zaken gaan. Uiteindelijk hoop ik dan ook een systeempje te hebben die ik via een server life updates kan laten weergeven. Het kan dus prima zijn voor mij om eerst een basis weerstation te maken die life updates kan doen en van daaruit steeds verder te bouwen.

Nu heb ik het internet nog niet doorgespit zoals een goed knutselaar zou moeten doen, en doe dat bewust om niet op 1 ontwerp te blijven hangen en ook om mensen te betrekken in mijn nieuw project. Als ik alleen op zoek ga zou ik mogelijk veel kunnen vinden, maar mis ik het plezier van kunnen delen en een stukje advies vragen van expert met bettrekking tot natuurkundige en zelfbouw kennis. Ik doe het dan ook voor mijn plezier en hobby ten opzichte van zelfbouw. 

Ondanks mijn grote interesse in weersverschijnselen heb ik mij hier nog nooit mee bezig gehouden en wou nu eens de stap nemen om mij er in te verdiepen, en mij aan te sluiten bij gelijkgestemden die ook een facinatie voor het weer (en onweer in het bijzonder) hebben. Ik ben in elk geval benieuwd of er ook mensen zijn die hier mee bezig zijn of het leuk vinden om eventueel ook zelf iets te gaan knutselen en de ervaringen willen delen. 


Hartelijke groet,
Basic.  | Gewijzigd: 28 april, 12:21 uur, door Basic
Basic
Lid
Woonplaats: Groningen
Berichten: 2
Lid sinds: 28 apr. 2024
28 april, 12:56 uur | Bericht #499992
Waar te beginnen.
Voor mij is het een kwestie van keuzes maken en denk dat een combinatie van RPi en Lora een goed beginpunt is. Een basis RPi kan als server dienen, een Pico W voor het weersation, Zero W voor detectie en Loro voor de toekomst als ik iets verder van huis wil plaatsen. Voor detectie heb ik een zooi aan electronica componenten waarmee ik kan knutselen, maar er zal altijd wel iets missen wat weer besteld moet worden.



En nu dan?
Laat ik maar eens gaan zoeken naar wat er al is gemaakt of gewoon wat gaan knutselen zodat ik een begin heb en dan maar kijken wat ik allemaal wil en kan. Zal er wel veel plezier uit weten te halen en dingen tegen komen wat het extra spannend of ingewikkeld maakt; Ik heb er zin in!
Waarom deze advertentie?
Terug naar boven
1 Gebruiker leest nu dit topic, onderverdeeld in 1 gast en 0 leden
Berichten
Er zijn in totaal 27.858 topics, welke bij elkaar 448.379 reacties hebben gekregen.
Leden
We zijn met 11.584 leden.
Het nieuwste lid is Rooie bert.

Berichten
Je moet inloggen om je berichten te kunnen lezen.
Dit topic
1 mensen bekijken nu dit topic.

Record
Op 6 december 2010 om 11.29 uur waren er 2.792 mensen tegelijkertijd online op onweer-online!
Stats
Er zijn nu 111 mensen aan het browsen op het forum. 2 Daarvan zijn ingelogd.
Van die 111, lezen 9 mensen het topic "Berichtgeving aardbevingen Noord Nederland ".

Sponsors en partners

Actueel op OnweerOnline.nl

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

© 2003 - 2024 onweer-online.nl   |   Alle rechten voorbehouden   |   Algemene gebruiksvoorwaarden