Welk uitzicht?
http://www.onweer-online.nl/forum/topic/41484/tijdelijke-chat-ruimte-onweer-online/
Daarop is goed te zien hoe de rechtse bui vooral naar het oosten toe trekt wat betreft ontladingen (oude ten opzicht van nieuwe ontladingen).
Maar dat aan de noordkant er ook ontlandingen blijven bijkomen. Met deze bui kan het nog alle kanten op.
Dan heb je ook nog de rechtse bui (regio Arras). Deze telt een pak minder ontladingen, maar ze zijn er wel.
Deze zal België ook wel aandoen, lijkt richting oost en west-Vlaanderen te gaan.
Deze is potentieel ook zeer gevaarlijk wegens de parameters die in het westen een stuk heftiger zouden zijn.
Blijven nowcasten!
Door grote hoeveelheden bomen heb ik niets van uitzicht op het oosten tenzij ik een helling in de buurt opzoek...
Er werd rond 22 uur (CET) bij de Frans/Belgische grens in Fumay een tuba gemeld, die na twee minuten terug verdwenen zou zijn.
De windschade in Levroux (o.a. ingestorte silo's) zou volgens de eerste conclusies door microburst zijn veroorzaakt en niet door een tornado.
| Gewijzigd: 21 mei 2014, 22:57 uur, door Anseriform
iemand trouwens enig idee hoe dit zo snel heeft kunnen stijgen op dit tijdstip?? ben nieuw hier. | Gewijzigd: 21 mei 2014, 22:58 uur, door Thomas20
Inderdaad, deze laat zien dat het complex over het oosten komt.
Vergeet niet wat ik heb gezegt | Gewijzigd: 21 mei 2014, 23:17 uur, door GateKeeper
http://www.onweer-online.nl/forum/topic/41484/tijdelijke-chat-ruimte-onweer-online/
iemand trouwens enig idee hoe dit zo snel heeft kunnen stijgen op dit tijdstip?? ben nieuw hier.
Laatste uren stroomt er warme lucht vanuit Duitsland hierheen en nu nogsteeds, doordat de temperatuur op 850hpa flink stijgt stijgt de temperatuur op onze hoogte ook.
Onweersdagen 2014: 24
Onweersdagen 2015: 9
Onweersdagen 2016: 10
Onweersdagen 2017: 7
23,6% tenzij er 's nachts een ijsbeer achter je huis staat te schuilen, want in dat geval is de kans groter dan een telefoonboek op zestien hoog! | Gewijzigd: 21 mei 2014, 23:23 uur, door DarkSoul