Hoop dat snel over is maar ziet er niet naar uit. en dan nog die windt die lekker uit haalt. nou rij rustig vanavond en zie wel hoe dienst verloopt. neem wel bootje mee lols
haha geloof me al deze regen die wil je echt niet, niet normaal wat er valt en blijft vallen.
Ga nu naar me werk zo maar moet nogal veel rijde maar ga erg aangepast rijden maar dacht ik zo lols.
Ga nu naar me werk zo maar moet nogal veel rijde maar ga erg aangepast rijden maar dacht ik zo lols.
dat ligt dan gewoon aan julllie rioolsysteem, want hier hebben we geen problemen
Marcel
Ik denk dat we 80-90mm wel halen voor 24:00 er is bijna een mm gevallen tijdens het typen van dit berichtje
Wij hebben in dit pand waar ik werk al aardig wat water moeten dweilen, gelukkig nog niks ernstigs, maar ik ben wel benieuwd hoe ik het pand morgen aantref. Serverruimte hebben we maar afgedekt/plakt met stevig zeil en een gootje aangelegd om het water af te voeren. Hahaha niet normaal eigenlijk.
Het is wel lekker rustig op straat zo, nog geen fietser gezien
Glenn
15:08:11 14-07-11 GROUP-1 PRIO 2 OD301 VC901 CP901 HO902 AG901 VD901 IM901 IP901 VL902 Keileweg 63 to Rotterdam Hulpverlening (Soort Inzet HV: windschade) (grip: 1) Vak: 5992640
Grip zegt eigenlijk niet, dit is alleen maar om het incident te coordineren en het word gebruikt om het effect gebied te informeren. Eigenlijk word het gewoon afgegeven om overzicht te houden. Vanaf Grip 3 word de grip pas interresant. Dan moet de burgemeester van de desbetreffende gemeente mee gaan helpen met de coordinatie. Grip 3 was van kracht tijdens de instorting van de Grolsch Veste (Twente Stadion). Dit was nodig om de grootschalige inzet te coordineren, de media informeren en omdat het een relatief groot effect gebied was. En Grip 3 komt vaak ook waneer er 1 of meerdere dode slachtoffers zijn mits het een groot incident is weet ik uit mijn eigen ervaringen met de brandweer.
GRIP 1
Er is gezien de aard van het ongeval coördinatie tussen de verschillende hulpdiensten nodig. Ter plaatse wordt een Commando Plaats Incident (COPI) samengesteld uit de operationeel leidinggevenden (Officieren van Dienst) van de verschillende hulpdiensten. Er is nog geen sprake van eenhoofdige leiding. De burgemeester van de gemeente waar het incident is ontstaan wordt afhankelijk van de plaatselijke afspraken gewaarschuwd naast de Regionaal Commandant van de brandweer, de Regionaal Geneeskundig Functionaris (RGF) en de Districtschef van de politie.
GRIP 2
Doordat het ongeval een effect heeft op het gebied om het incident heen is verdere opschaling nodig. Er wordt een Operationeel Team (OT) ingesteld waarbij de Operationele Leider van één van de aanwezige hulpdiensten de leiding neemt over alle aanwezige disciplines; dat kan de Hoofd Officier/Commandant van Dienst van de brandweer, Commandant van Dienst van de politie of Commandant van Dienst van de GHOR zijn. Tegenwoordig is de Operationele Leider (OL) ontkleurd, dat wil zeggen dat hij/zij niet namens een dienst optreedt maar als multidisciplinair leider. Het kan dus voorkomen dat tijdens een grote brand de politie de OL levert, of bij een ordeverstoring kan de OL van GHOR komen. De kern staf van het Regionaal Operationeel Team (ROT) komt bijeen (dit team bestaat uit functionarissen van de verschillende hulpdiensten) die de inzet van hun diensten op afstand leiden. Als dit nog niet gebeurd was wordt de burgemeester van de getroffen gemeente gealarmeerd; deze zal de kern staf het Gemeentelijk Beleidsteam (GBT) laten alarmeren om hem bij te staan.
GRIP 3
Niet alleen de directe omgeving wordt beïnvloed door de ramp (men spreekt nu eerder van een ramp dan van een incident), maar een groter gebied ondervindt de gevolgen, bijvoorbeeld een (deel van een) gemeente. Het CoPI wordt ter plaatse ingesteld als dat nog niet het geval was, het CoPI werd in het verleden ook wel CoRT (Commando Rampterrein) genoemd. Het Regionaal Operationeel Team komt in volle bezetting bij elkaar om op afstand de bestrijding te coördineren in overleg met het Commando Plaats Incident. De burgemeester van de getroffen gemeente komt bijeen met het volledige Gemeentelijk Beleidsteam om op bestuurlijk niveau sturing te geven aan de bestrijding van de gevolgen van de ramp. De binnen de Veiligheidsregio aangewezen burgemeester wordt gealarmeerd en wordt Coördinerend Bestuurder. Deze laat zich ondersteunen door een Regionaal Beleids Team (RBT) met daarin functionarissen van de verschillende hulpdiensten. De Commissaris van de Koningin (CdK) van de betreffende provincie wordt geïnformeerd. Hij informeert de Minister van Binnenlandse Zaken. Als er zaken door de gemeente geregeld moeten worden, zoals opvang of registratie dan wordt het Gemeentelijk Rampenmanagementteam of GRMT bijeen geroepen.
GRIP 3 betekent niet bij voorbaat dat er sprake is van een ramp. Bij een dreiging van een ramp kan GRIP 3 uit voorzorg afgekondigd worden om de commandostructuur in te richten. Dit was bijvoorbeeld het geval bij de brand in de faculteit bouwkunde van de Technische Universiteit Delft op 13 mei 2008. Omdat het pand op instorten stond ontstond het gevaar van een grote stofwolk met asbestdeeltjes.
Het is ook niet zo dat een ongeval op een gemeentegrens direct GRIP 3 betekent; het effectgebied van een ongeval betreft alleen de ongevalslocatie dus er is meestal geen noodzaak voor bijvoorbeeld een Gemeentelijk Beleidsteam. Als er gevaarlijke stoffen vrijkomen bij het ongeval kan dit wel opschaling betekenen.
GRIP 4
Het effectgebied van de ramp of bijvoorbeeld schaarste (stroomstoring, uitvallen waterleidingnet etc.) overstijgt de grenzen van de gemeente of zelfs de veiligheidsregio of provincie. Het CoPI wordt ingericht en het Regionaal Operationeel Team komt samen als dat nog niet het geval was. Een Regionaal Beleids Team (RBT) met daarin functionarissen van de verschillende hulpdiensten ondersteunt de Coördinerend Bestuurder. Als dit nog niet gebeurd was wordt de Commissaris van de Koningin gealarmeerd die een Provinciaal Coördinatie Centrum (PCC) zal inrichten. Een Provinciaal Coördinatie Centrum bestaat uit ambtenaren betrokken bij rampenbestrijding en adviseert de Commissaris. Als een GRIP-4 situatie de provinciegrenzen niet overschrijdt dan heeft de CdK de coördinerende rol. De Minister van Binnenlandse Zaken wordt ook geïnformeerd over de ramp als dat nog niet gebeurd was, hij krijgt de coördinatie als de ramp provinciegrenzen overschrijdt. Het Nationaal Crisis Centrum (NCC) komt bij elkaar; dit bestaat uit ambtenaren belast met rampenbestrijding en regelt de coördinatie van de bestrijding tussen verschillende ministeries. Betrokken ministeries kunnen Departementale Coördinatie Centra (DCC) opzetten.
Overigens betekent, net als bij GRIP 3, deze opschaling niet dat er (al) sprake is van een ramp. Ook bij een dreigend incident, zoals een overstroming, kan GRIP 4 afgekondigd worden.
Bron: http://nsvtv.home.xs4all.nl/p2Kflex/GRIP.html
Klopt. Dat is de schoorsteen van 60m die op omvallen staat.
Als je verder kijkt naar de p2000 van Haaglanden en Rotterdam-Rijnmond is er erg veel stormschade.
Blaadjes aan de bomen doen niet veel goeds ...