nee, met stabiel bedoele we de invloed van een hogedrukgebied en dus beter weer
Warmte uit Oost Europa op komst?
Het ziet er naar uit, dat de warmte uit Oost Europa ons het volgende weekend of daarna bereikt. Als dit gebeurt kunnen wij ons gaan opmaken voor een periode met 25 tot 30 graden, of hoger. Morgen kom ik met een bijstelling, dus hou ik de ontwikkeling bij. De huidige inzinking van deze zomer bestaat totnogtoe uit een flink aantal dagen met buiig weer. Over het algemeen liggen de temperaturen nog rond of boven de 20 graden, dus is er op verreweg de meeste dagen sprake van warm weer. Ik verwacht dat wij de komende week geleidelijk een meer stabieler weertype krijgen.
nochtans zag ik dat de modellen weer wat minder positief geworden zijn ;
Wat een zever weer van die Paulus Pietsma zeg, ik zie nergens dat de hitte uit Oost-Europa naar ons toe komt (de stroming op hoogte is nog altijd zonaal (westelijk) en niet meridionaal (oostelijk) en dat blijft ook zo), maarja, hij kijkt toch alleen naar het GME-model (Offenbach, Deutscher Wetterdienst). De GME-00Z run liet wel een beeld zien dat de warmte uit Oost-Europa richting ons land kwam, maar nu is dat dus weer verdwenen in de GME-12Z run, en daarbij moet ik zeggen dat in de zomer GME altijd te warm is op de middellange termijn (lange termijn heeft dat model niet).
Als er deze zomer nog warmte komt, dan komt 'ie uit het zuiden!
| Gewijzigd: 8 augustus 2010, 22:48 uur, door Onweerfreak
Volgend weekend komt de atmosfeer in rustiger vaarwater, maar het zal niet meteen warm en zonnig worden. Daarvoor moeten hogedrukgebieden vanaf Engeland beter oversteken naar Noorwegen en Zweden. Dit weekend zag dat er nog wel naar uit, nu lijkt het een beetje te haperen. Met een noordenwind kunnen we half augustus temperaturen van 21 tot 25 graden verwachten, maar of we dat gaan halen is de vraag. In ieder geval lijkt vrijdag zich nog bij het rijtje dinsdag-woensdag-donderdag aan te sluiten. Dan is het wisselvallig met temperaturen dalend van 21-26 graden (op dinsdag) naar 20 graden (op donderdag). Vrijdag is het ook niet al te warm.
In het weekend blijven buien achterwege en draait de wind langzaam bij naar noord tot noordoost. Het zal helder en aangenaam weer zijn, maar vooral aan zee dus niet te warm. Met name zondag kan er windkracht 5 komen te staan. Prima voor het surfen, maar iets minder voor de echte strandgasten. Koelere lucht zal ook tot in Zuid-Frankrijk doordringen, waar de mistral kan gaan waaien. Een echte verbetering is er wel voor Engeland en Ierland te verwachten. Daar staat volgend weekend weinig wind en is het zonnig. Het wordt in Ierland de eerste echte zomerperiode van het jaar. Volgende week blijft het patroon ongeveer hetzelfde als hier geschetst. Toch een extraatje van de zomer!
Precies zoals ik er ook over denk Jan, we vervallen weer in het patroon, dat we tussen half december 2009 en half juni 2010 vaak zagen: 'gesandwidched' tussen twee hogedrukgebieden. Neemt niet weg dat het eigenlijk best lekker weer wordt, maar een beetje saai is het wel (geen onweer..).
@jan visser
Als het de 21ste maar goed weer is voor de familie BBQ
https://gurushots.com/Martijn.photography/photos
En deze pagina heb ik opgezet om mijn droom werkelijkheid te laten worden.
http://martijn-naar-de-usa.webnode.nl/voorwoord/
Ik ben benieuwd naar jouw tegenargumenten?
Verder wel spannend, want er zijn twee tegengestelde verwachtingen de laatste dagen zo te merken. Het knmi geeft zelf ook aan dat de verwachting onzeker is en de spreiding qua temperatuurverwachting groot. Piet gaat zelfs voor warm tot zeer warm... Geen idee of Piet gelijk heeft, maar bij deze doe ik even aan wisfull thinking, let's go Piet!
Het is gewoon heerlijk weer, niet te warm en niet te koud. Af en toe een buitje voor de stof, beter kunnen we het niet wensen. Maar de zomer lijkt nu wel aan zijn eind te gaan komen en zeker als ik heel erg ver weg ga kijken. Maar goed een mooie herfsstorm of 2 is ook niet weg van minimaal 11 Bft. Kan niet wachten totdat het zover is in ieders geval.
Verder wel spannend, want er zijn twee tegengestelde verwachtingen de laatste dagen zo te merken. Het knmi geeft zelf ook aan dat de verwachting onzeker is en de spreiding qua temperatuurverwachting groot. Piet gaat zelfs voor warm tot zeer warm... Geen idee of Piet gelijk heeft, maar bij deze doe ik even aan wisfull thinking, let's go Piet!
Bij deze doe ik met je mee! Ik neem er een heineken op en duimen maar.........
Voor je het weet zitten we hier weer te babbelen over dikke pakken sneeuw en polar lows. En zo schieten we weer van de oliebollen naar de barbeques. Time flies...
Citaat van froukje, maandag 9 augustus 2010, 22:43 uur Bij deze doe ik met je mee! Ik neem er een heineken op en duimen maar.........
Gezellig!
idd meestal als augustus wat tegen valt is september nog wel goed (kijk 2003, 2005)
want als ik de kaarten zo zie lijkt het niet veel meer te worden deze maand ....
Het begint er steeds slechter uit te zien wat betreft een mooie warme zomerse periode, niet alleen vanwege de kl*te kaarten, maar ook het vanwege het klokje dat maar doortikt.
De zomer van 2010 zal als kort maar krachtig de boeken in gaan...
https://gurushots.com/Martijn.photography/photos
En deze pagina heb ik opgezet om mijn droom werkelijkheid te laten worden.
http://martijn-naar-de-usa.webnode.nl/voorwoord/