Nah, word dus afwachten..... En morgenvroeg dus heel kalm an doen dus....
Hoop dat de N371, N381 en de A28 een beetje te doen zijn dan.
Moet tegen 7.15 in de wagen zitten....
Yep...over een kleine 3 weken op de latten in Tsjechië, moet het wel goed zijn toch...
Er ligt in iedergeval genoeg sneeuw, maarrre als er nou warm water gaat regenen..tja...
Hoop dat de N371, N381 en de A28 een beetje te doen zijn dan.
Moet tegen 7.15 in de wagen zitten....
ik heb blijkbaar een oude run zitten kijken (thnx Arnhemmer20 ), het schijnt vannacht al te beginnen...
Nou ik zie het morgen wel..
Sterkte op de smillerger hoofdweg, langs het kanaal pfff geen pretje hoor
Er ligt in iedergeval genoeg sneeuw, maarrre als er nou warm water gaat regenen..tja...
Gisteren regende het hier aardig door overdag maar vanmorgen was het of heel die regen van gisteren nooit bestaan heeft.
Dus hoop op een overkill aan sneeuw dan is dat zomaar nog niet weg,zelfs met regen niet.
Neem voor de zekerheid wel schaatsen mee voor als de piste in een ijsbaan veranderd.
Misschien een goed idee om de pekel voortaan direct in vloeibare vorm met tankwagens aan te leveren.
Scheelt de tussenstap naar droog zout dat in moderne pekel wagens uiteindelijk toch weer wordt gemengd met water omdat het dan niet wegstuift als die zoutkar een lekker vaartje er onder heeft.
daar heb je gelijk in alleen vloeibare pekel is veel te belastend voor het milieu ze gooien er nu ook al een beetje zand doorheen alleen onze rioolen zijn daar te gevoelig voor
De koude lucht is gewoon niet zwaar genoeg en de noordelijke stroming is ook afgezwakt.
Edit:
Vannacht iig nog beetje sneeuw als het meezit | Gewijzigd: 3 februari 2010, 20:11 uur, door Picobyte
-1.3 hier hopen dat het meevalt met de sneeuw vanavond anders word het een ramp
Weer liefhebber/fotograaf/weeramateur Raalte Overijssel
Die putjes bij jou en mij in de straat zijn heel slim gemaakt.
De put is wel een meter diep en de riool aansluiting zit ergens halverwege zodat er een bezink bak ontstaat die gemakkelijk een hele winter aan pekel zand kan opvangen.
Op onze snelwegen is zand strooien een absolute no-go het zoab wordt zwaar beschadigd en als de weg sneeuwvrij is en mensen weer 120 gaan rijden komen ze er thuis achter dat de lak en zelfs het plaatwerk zelf gedeeltelijk is weg gezandstraald.
De ene dag warm de andere dag koud.
Ik ga nog steeds voor de weerverwachting die een paar dagen geleden is afgegeven voor het komende weekend.
Oostelijke aantrekkende wind met koude lucht en temperaturen ver onder nul.
Een aantal kaarten hebben dit scenario ook laten zien.
Met weinig neerslag de komende dagen zou dit een leuke schaatsperiode kunnen gaan worden.
Nog erg speculatief, dat geef ik toe, maar er is nog zeker een kans.
Hier vliegen ze volgens mij rondjes.
In Kopstukken doen die ganzen gewoon een soort van winter gymnastiek.
Misschien een 'stomme' vraag; maar waarom heet een 18z run een 18z run? Ik neem aan dat die 18 iets zegt over de tijd, maar waarom dan 18 als het pas zoveel uur later uitkomt?
Of heeft dat met het tijdsverschil te maken van usa?