Live Bliksemontladingen

De teller in het icoon met het onweersbuitje geeft live het actuele aantal bliksemontladingen uit onze regio weer. De dekking ligt in een vierkant om Nederland en België, waardoor er ook data van rondom Parijs, op de Noordzee en uit een deel van Duitsland wordt weergegeven.

Ontladingen

De ontladingen kun je terugvinden op de Google Maps kaart onderaan de pagina. Deze worden nog niet live bijgewerkt, voor de meest actuele ontladingen ververs je de pagina. De iconen op de kaart lopen in kleur van Geel naar Rood, waarbij Geel een 'nieuwe' ontlading is en Rood een 'oude'.

Geluid

De teller maakt geluid als het aantal bliksemontladingen verhoogt. Dus, bij een update van 0 naar 1 hoor je geluid. Je kunt dit uitschakelen met het luidspreker icoontje in de balk hierboven.

Data © Blitzortung.org / Lightningmaps.org
nl
StormTrack Beta
Inloggen
Heb je nog geen account? Dan kun je er hier eentje aanmaken!
De Bilt

Geen onweer in de buurt
Nu Live

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Grant, AR; Jefferson, AR; Pulaski, AR; Saline, AR.

4 May 2024 22:16:55

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Callahan, TX; Taylor, TX.

4 May 2024 22:15:38

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Grant, AR; Jefferson, AR; Lonoke, AR; Pulaski, AR; Saline, AR.

4 May 2024 22:14:56

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Calhoun, IL; Greene, IL; Jersey, IL.

4 May 2024 22:14:56

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Reeves, TX.

4 May 2024 22:14:56

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Boone, AR; Marion, AR.

4 May 2024 22:14:55

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Loving, TX; Winkler, TX.

4 May 2024 22:01:34

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Berrien, GA; Colquitt, GA; Cook, GA; Tift, GA; Worth, GA.

4 May 2024 21:59:19

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Pecos, TX; Reeves, TX.

4 May 2024 21:59:18

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Pecos, TX.

4 May 2024 21:51:31

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Jeff Davis, TX; Pecos, TX; Reeves, TX.

4 May 2024 21:26:46

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Lea, NM; Loving, TX; Winkler, TX.

4 May 2024 21:18:08

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Tift, GA; Worth, GA.

4 May 2024 21:13:09

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Scurry, TX.

4 May 2024 20:58:37

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Reynolds, MO.

4 May 2024 20:22:48
Actueel
1 / 4

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

×
Kies een plaats
Beschikbare Plaatsen:
×
Welke meldingen wil je ontvangen?

Je kunt hieronder aangeven welke notificaties je wil ontvangen in 'Nu Live'. Standaard ontvang je alle notificaties, wil je een bepaald type melding niet langer ontvangen? Vink dan het vinkje uit. Je keuze wordt automatisch opgeslagen.

×
Nu Live
Welkom op onweer-online.nl! Als je je nog niet hebt geregistreerd, meld je dan nu aan op de leukste en grootste weercommunity van Nederland. Heb je al een account, log dan hier in.
1 2 3
Sven
Moderator
Woonplaats: Everywhere and Nowhere
Berichten: 6159
Lid sinds: 5 jul. 2011
1 juni 2019, 00:00 uur | Bericht #490662
Om de verschillende zomertopics voor iedereen zo overzichtelijk mogelijk te houden is er naast het Zomer Discussietopic en het Waarnemingentopic ook Het grote zomer kletstopic. Denk voor het plaatsen van je reactie goed na over waar je bericht thuis hoort.

ZOMER DISCUSSIETOPIC 2019
» Klik hier
In het discussietopic staat het actuele en aankomende zomerweer centraal. Hier kan gediscussieerd worden over de laatste pluimen, modelbeoordelingen, etc.

WAARNEMINGENTOPIC ZOMER 2019
» Klik hier
Deel jouw actuele weersituatie, zoals neerslag, onweer of wind, met de lezers van Onweer-Online in het veel bekeken waarnemingentopic.

HET GROTE ZOMER KLETSTOPIC
Hier ben je welkom om te kletsen over alles omtrent de zomer, natuurlijk kan je ook een eigen kletstopic aanmaken in de Kletscorner op het strand. Klagen is hier toegestaan, maar hou het netjes en overdrijf het niet. We houden de sfeer graag positief!

| Gewijzigd: 1 juni 2019, 00:01 uur, door Sven
Woonplaats: Leeuwarden
Berichten: 304
Lid sinds: 6 jan. 2017
17 juni 2019, 20:41 uur | Bericht #491004
hallo mensen
hopelijk zet deze trent van de afgelopen tijd  zich door in de zomer van wat warme dagen naar weer een ( fikse ) afstraffing door onweer en flinke plensbuien.
alles beter dan het snikhete en droge weer van verleden jaar.
we zullen zien

gr weerleifhebbers
 
Brouwer
Waarom deze advertentie?
Woonplaats: Den Haag
Berichten: 1733
Lid sinds: 7 jul. 2012
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
17 juni 2019, 23:34 uur | Bericht #491007
Ik hoop met je mee. Vind het maar niks wekenlange droogte en hitte. De afgelopen weken waren goed.
Roare
Lid
Woonplaats:
Berichten: 186
Lid sinds: 6 feb. 2012
20 juli 2019, 14:07 uur | Bericht #491276
Wauw zelfs 40 graden is aankomende week niet uitgesloten. Het zal waarschijnlijk niet gebeuren, maar het gaat extreem spannend worden of die 38,6 graden er nu eindelijk aangaat. Het zou maar prijs kunnen zijn.

De situatie wordt op termijn zeer ernstig, daar ben ik 100% van overtuigd. Alle signalen staan op rood. Hete periodes volgen elkaar steeds sneller op er de spiraal naar boven lijkt in steeds sneller tempo te gaan. Waar eindigt dit? 10 graden opwarming????

Warmste juni ooit bijvoorbeeld, weer een recordje gesneuveld.
Sven
Moderator
Woonplaats: Everywhere and Nowhere
Berichten: 6159
Lid sinds: 5 jul. 2011
20 juli 2019, 14:51 uur | Bericht #491277
Citaat van Roare, zaterdag 20 juli 2019, 14:07 uur Wauw zelfs 40 graden is aankomende week niet uitgesloten. Het zal waarschijnlijk niet gebeuren, maar het gaat extreem spannend worden of die 38,6 graden er nu eindelijk aangaat. Het zou maar prijs kunnen zijn.

De situatie wordt op termijn zeer ernstig, daar ben ik 100% van overtuigd. Alle signalen staan op rood. Hete periodes volgen elkaar steeds sneller op er de spiraal naar boven lijkt in steeds sneller tempo te gaan. Waar eindigt dit? 10 graden opwarming????

Warmste juni ooit bijvoorbeeld, weer een recordje gesneuveld.

Het moet een beetje compenseren hé, want juli is momenteel zowat anderhalve graad te koud. Over mei heb ik je trouwens niet gehoord toen de maand 1,4 graden te koud was?

En hoe warm de soep gegeten zal worden volgende week is nog afwachten. Want die 40 graden stond er in juni ook in en hebben we toen niet gezien Maar ooit zal die 40 graden ook hier in de Lage Landen wel eens gehaald worden, heerlijk toch  
 
Woonplaats: Middelstum
Berichten: 70
Lid sinds: 24 mei. 2014
20 juli 2019, 19:36 uur | Bericht #491291
Even klagen.....

Weer geen onweer vandaag. Alles vanmorgen onderdoor en alles vanmiddag bovenlangs.

Balen alweer dus. 

Weet iemand overigens een goede site waar je cumulatief kunt zien hoeveel onweer een gebied in Nederland krijgt per jaar (of per maand of per periode)?

 
Roare
Lid
Woonplaats:
Berichten: 186
Lid sinds: 6 feb. 2012
21 juli 2019, 00:06 uur | Bericht #491294
Citaat van Sven , zaterdag 20 juli 2019, 14:51 uur
Het moet een beetje compenseren hé, want juli is momenteel zowat anderhalve graad te koud. Over mei heb ik je trouwens niet gehoord toen de maand 1,4 graden te koud was?

En hoe warm de soep gegeten zal worden volgende week is nog afwachten. Want die 40 graden stond er in juni ook in en hebben we toen niet gezien Maar ooit zal die 40 graden ook hier in de Lage Landen wel eens gehaald worden, heerlijk toch  
 

Dat noemen we selectief shoppen met cijfers. Je pikt er nu een maand uit die een keertje kouder was. Alle andere maanden waren warmer. In een normale situatie zou je een afwisseling hebben van te koude maanden en te warme maanden. De trend is echt omhoog, de statistieken bewijzen dat. En juli wordt ook gewoon te warm hor, dat gemiddelde wordt komende week omhoog getrokken. Je had in plaats van mei ook de warme februari kunnen noemen, maar als je zoekt, ja dan zul je altijd wel een koude maand of een paar koude dagen kunnen vinden.
Woonplaats: Enschede
Berichten: 1493
Lid sinds: 7 jun. 2011
21 juli 2019, 10:04 uur | Bericht #491295
Citaat van Wim Blanken, zaterdag 20 juli 2019, 19:36 uur Even klagen.....

Weer geen onweer vandaag. Alles vanmorgen onderdoor en alles vanmiddag bovenlangs.

Balen alweer dus. 

Weet iemand overigens een goede site waar je cumulatief kunt zien hoeveel onweer een gebied in Nederland krijgt per jaar (of per maand of per periode)?

 


Weeronline heeft hier gisteren nog een post over geschreven. Op jaarbasis onweert het het meest in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht, Noord-Brabant en Gelderland. Leuk artikel om eens door te lezen >>> https://www.weeronline.nl/nieuws/de-5-provincies-met-de-meeste-onweersdagen
Liefhebber van -30°C, +30°C, 50 cm sneeuw, zeer zware regenval, zeer zwaar onweer, grote hagelstenen, zeer zware storm..... Kortom alles wat extreem is!
Sven
Moderator
Woonplaats: Everywhere and Nowhere
Berichten: 6159
Lid sinds: 5 jul. 2011
21 juli 2019, 12:36 uur | Bericht #491296
Citaat van Roare, zondag 21 juli 2019, 0:06 uur Dat noemen we selectief shoppen met cijfers. Je pikt er nu een maand uit die een keertje kouder was. Alle andere maanden waren warmer. In een normale situatie zou je een afwisseling hebben van te koude maanden en te warme maanden. De trend is echt omhoog, de statistieken bewijzen dat. En juli wordt ook gewoon te warm hor, dat gemiddelde wordt komende week omhoog getrokken. Je had in plaats van mei ook de warme februari kunnen noemen, maar als je zoekt, ja dan zul je altijd wel een koude maand of een paar koude dagen kunnen vinden. Ik ga beetje tegen je in omdat je zelf lekker selectief shopt met cijfers We horen je namelijk enkel maar bij te warme episodes, nooit bij te koude

Daarnaast is het een thema waar iedereen zowat een aparte mening over heeft. Ik wil vooral aantonen dat klimaatverandering over hele lange periodes moet worden bekeken. Niet op maand of jaarbasis, zelfs niet op pakweg de laatste 10 jaar. Want anders kan ik nog zo een recente periode aanhalen waarin het een halfjaar dik te koud is geweest met eind mei nog sneeuw
Vaak wordt er 1 op 1 gedacht en hoor je mensen zeggen bij een te koude periode dat die klimaatsverandering eens mag gaan beginnen, daarom moet het groter plaatje worden bekeken en niet 1 bepaalde periode of een bepaalde maand of een bepaalde dag. Want wie denkt dat meer dan 37 graden enkel van deze tijd is, is er aan voor de moeite Dit kwam 80 jaar geleden ook voor, en ja daar heb je het, met een lagere frequentie.
Om nog een laatste voorbeeldje te geven: velen denken dat er geen winters meer zullen zijn, geen sneeuw meer,... wel in de Alpen kreunen ze de laatste 2 jaar onder sneeuwval met dit jaar record sneeuwhoogtes voor de maand mei. Ook in de Benelux zagen we de laatste jaren wel eens extremen met sneeuwval, bijvoorbeeld in maart.

En klimaatverandering is een globaal gegeven waarbij bepaalde veranderingen lokaal andere uitkomsten kunnen gaan geven. Maar daarover ga ik niet uitwijden, staan hier op de site wel ergens stukjes over.

Oja nog een edit: extremen, daar doe ik het toch voor | Gewijzigd: 21 juli 2019, 12:44 uur, door Sven
front
Lid
Woonplaats: zaandam
Berichten: 620
Lid sinds: 24 aug. 2009
21 juli 2019, 13:13 uur | Bericht #491297
hitte opkomst! pffffttt. ik zie op bepaalde site,s de 40 graden opdoemen in het zuid-oosten....,op donderdag! dat is geen pretje meer,
ik vind 30/31 graden al heet!  maar het moet nog!;)
Woonplaats: Gouda
Berichten: 976
Lid sinds: 25 mei. 2009
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
21 juli 2019, 13:22 uur | Bericht #491298
Meeste mensen vinden het vast heerlijk het weer wat gaat komen. Ik HAAT het. Niet leuk meer dat het zo warm kan worden. En we worden niet beloond met mooi noodweer ook helaas
Mijn website: http://www.rfgfotografie.nl. Hier vind u alle foto's die ik maakt omtrent incidenten. Maar ook soms omtrent slecht weer of vliegtuigen terug.
Sven
Moderator
Woonplaats: Everywhere and Nowhere
Berichten: 6159
Lid sinds: 5 jul. 2011
21 juli 2019, 14:20 uur | Bericht #491299
Citaat van Herdervriend, zondag 21 juli 2019, 13:22 uur Meeste mensen vinden het vast heerlijk het weer wat gaat komen. Ik HAAT het. Niet leuk meer dat het zo warm kan worden. En we worden niet beloond met mooi noodweer ook helaas Over de omslag, met eventueel onweer, is het laatste woord nog niet gezegd. Hoogstwaarschijnlijk komt de omslag vrijdag, maar tussen GFS en ECMWF zit maar liefst een verschil van 10 graden en meer die dag wat betreft de maxima die nog kunnen worden bereikt Zal de komende dagen wel duidelijk gaan worden
RowanH
Lid
Woonplaats: Winkel, Noord-Holland
Berichten: 104
Lid sinds: 6 mei. 2012
21 juli 2019, 22:12 uur | Bericht #491302
Ik ben toevallig vrij woensdag tot zaterdag, dus ik vind het wel heelijk dat het toevallig hoogzomer wordt, al denk ik dat we de hittegolf niet gaan halen omdat het zaterdag misschien kouder dan 25 gaat worden. Zaterdag naar Tilburg overigens, dus dan mag het ook nog wel tropisch worden
rocal
Lid
Woonplaats: Veldhoven
Berichten: 172
Lid sinds: 11 jan. 2012
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
23 juli 2019, 10:38 uur | Bericht #491333
was het maar kerstmis (zucht)
Novi
Moderator
Woonplaats: Meppel
Berichten: 394
Lid sinds: 31 mei. 2018
23 juli 2019, 10:46 uur | Bericht #491337
Waarom kon het niet gewoon 20 GRADEN zijn? Ik zit niet te wachten op 40 GRADEN!
Twitter account over het weer: twitter.com/weerextremen.



Woonplaats: Den Haag
Berichten: 1733
Lid sinds: 7 jul. 2012
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
23 juli 2019, 12:42 uur | Bericht #491340
Laat de winter maar weer komen.
MeesterJ
Lid
Woonplaats: Maastricht
Berichten: 117
Lid sinds: 23 dec. 2010
23 juli 2019, 13:04 uur | Bericht #491342
Altijd jammer op dit soort momenten dat er niet meer gemeten wordt in de Maasvallei. Weerstation Maastricht oftewel Beek ligt op een winderige hoogvlakte die niet heel representatief is voor Maastricht zelf. Hier beneden is het praktisch altijd warmer, getuige ook het vroegere weerstation Oost-Maarland dat meestal warmer was dan het overhypte Arcen. 
Sven
Moderator
Woonplaats: Everywhere and Nowhere
Berichten: 6159
Lid sinds: 5 jul. 2011
23 juli 2019, 14:07 uur | Bericht #491346
Citaat van Thunderlover123, dinsdag 23 juli 2019, 10:46 uur Waarom kon het niet gewoon 20 GRADEN zijn? Ik zit niet te wachten op 40 GRADEN! Het zal ook maar iets meer dan 20 graden worden de komende dagen... tijdens de nacht  
40 graden valt me ook tegen, veels te koud voor de tijd van het jaar wordt genieten
ton1959
Lid
Woonplaats: rotterdam
Berichten: 191
Lid sinds: 1 sep. 2013
23 juli 2019, 15:21 uur | Bericht #491349
Citaat van Thunderlover123, dinsdag 23 juli 2019, 10:46 uur Waarom kon het niet gewoon 20 GRADEN zijn? Ik zit niet te wachten op 40 GRADEN!
Of je zit zo maar graad of 4 beneden normaal of 15 graden of meer boven normaal.er zit niet veel (normaal)meer tussenin??
joris put
Lid
Woonplaats: haaksbergen (weatherfreak)
Berichten: 268
Lid sinds: 1 dec. 2010
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
24 juli 2019, 13:16 uur | Bericht #491365
13.00 uur en nu al 37.3 graden. Nog 1.3 graden en het oude record 38.6 is uit de boeken. dit gaat zeker lukken vandaag. | Gewijzigd: 24 juli 2019, 13:17 uur, door joris put
Terug naar boven
1 2 3
Dit topic is gesloten
1 Gebruiker leest nu dit topic, onderverdeeld in 1 gast en 0 leden
Berichten
Er zijn in totaal 27.857 topics, welke bij elkaar 448.376 reacties hebben gekregen.
Leden
We zijn met 11.584 leden.
Het nieuwste lid is Rooie bert.

Berichten
Je moet inloggen om je berichten te kunnen lezen.
Dit topic
1 mensen bekijken nu dit topic.

Record
Op 6 december 2010 om 11.29 uur waren er 2.792 mensen tegelijkertijd online op onweer-online!
Stats
Er zijn nu 82 mensen aan het browsen op het forum. 1 Daarvan zijn ingelogd.
Van die 82, lezen 9 mensen het topic "Berichtgeving aardbevingen Noord Nederland ".

Sponsors en partners

Actueel op OnweerOnline.nl

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

© 2003 - 2024 onweer-online.nl   |   Alle rechten voorbehouden   |   Algemene gebruiksvoorwaarden