Live Bliksemontladingen

De teller in het icoon met het onweersbuitje geeft live het actuele aantal bliksemontladingen uit onze regio weer. De dekking ligt in een vierkant om Nederland en België, waardoor er ook data van rondom Parijs, op de Noordzee en uit een deel van Duitsland wordt weergegeven.

Ontladingen

De ontladingen kun je terugvinden op de Google Maps kaart onderaan de pagina. Deze worden nog niet live bijgewerkt, voor de meest actuele ontladingen ververs je de pagina. De iconen op de kaart lopen in kleur van Geel naar Rood, waarbij Geel een 'nieuwe' ontlading is en Rood een 'oude'.

Geluid

De teller maakt geluid als het aantal bliksemontladingen verhoogt. Dus, bij een update van 0 naar 1 hoor je geluid. Je kunt dit uitschakelen met het luidspreker icoontje in de balk hierboven.

Data © Blitzortung.org / Lightningmaps.org
nl
StormTrack Beta
Inloggen
Heb je nog geen account? Dan kun je er hier eentje aanmaken!
De Bilt

Geen onweer in de buurt
Nu Live

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Blount, AL; Jefferson, AL.

18 May 2024 22:19:34

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Flagler, FL.

18 May 2024 22:15:05

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Chippewa, WI.

18 May 2024 22:09:19

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Indian River, FL; St. Lucie, FL.

18 May 2024 22:03:01

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Lake, FL; Volusia, FL.

18 May 2024 22:02:28

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Carroll, VA; Patrick, VA.

18 May 2024 22:02:28

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Rockingham, NC.

18 May 2024 21:53:14

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Marion, FL.

18 May 2024 21:52:06

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Surry, NC.

18 May 2024 21:47:38

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Volusia, FL.

18 May 2024 21:31:40

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Lake, FL; Orange, FL; Seminole, FL.

18 May 2024 21:31:40

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Limestone, AL; Madison, AL; Morgan, AL.

18 May 2024 20:08:48

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Lawrence, AL.

18 May 2024 19:28:06

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Henry, AL; Calhoun, GA; Clay, GA; Early, GA.

18 May 2024 18:58:01

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Bay, FL; Jackson, FL; Washington, FL.

18 May 2024 18:58:01
Actueel
1 / 4

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

×
Kies een plaats
Beschikbare Plaatsen:
×
Welke meldingen wil je ontvangen?

Je kunt hieronder aangeven welke notificaties je wil ontvangen in 'Nu Live'. Standaard ontvang je alle notificaties, wil je een bepaald type melding niet langer ontvangen? Vink dan het vinkje uit. Je keuze wordt automatisch opgeslagen.

×
Nu Live
Welkom op onweer-online.nl! Als je je nog niet hebt geregistreerd, meld je dan nu aan op de leukste en grootste weercommunity van Nederland. Heb je al een account, log dan hier in.
Woonplaats:
Berichten: 2279
Lid sinds: 28 mei. 2009
27 juli 2009, 18:07 uur | Bericht #43298
Omdat mijn GSM een beetje rare kuren begint te vertonen ben ik toe aan een nieuwe. Maar nu twijfel ik of ik een gewone GSM zou aanschaffen of een smartphone.

Wie heeft een smartphone, welke merk en type en zijn jullie er tevreden over?
Keesjovic
Lid
Woonplaats: Zoetermeer
Berichten: 235
Lid sinds: 20 jul. 2007
27 juli 2009, 18:15 uur | Bericht #43300
Citaat van Isabelle, maandag 27 juli 2009, 17:07 uur Omdat mijn GSM een beetje rare kuren begint te vertonen ben ik toe aan een nieuwe. Maar nu twijfel ik of ik een gewone GSM zou aanschaffen of een smartphone.

Wie heeft een smartphone, welke merk en type en zijn jullie er tevreden over?



interessant onderwerp,
Ik heb zelf al een aantal jaren een PDA/Smartphone, het hangt er vanaf wat voor persoon je bent.
Geef eens een profielscherts en vertel eens wat je allemaal met je telefoon doet, waarschijnlijk kan ik je dan wel een advies geven.

Greetz Keesjovic
Waarom deze advertentie?
Woonplaats: Midden-NL
Berichten: 315
Lid sinds: 1 jun. 2009
27 juli 2009, 18:51 uur | Bericht #43308
Heb net een Sony Ericsson Xperia (los) gekocht, komt deze week binnen. Niet het allernieuwste model, maar volgens mij kan ik aardig meekomen met dat ding. Op youtube staan genoeg filmpjes erover en op internet veel reviews. Ik heb hem via marktplaats, maar nog wel met een flink aantal maanden garantie en in nieuwstaat.

Een vriend van mij heeft een HTC Magic met de Google software. Man, wat een gaaf ding. Mij alleen iets te duur nog.
Bekijk mijn weblog: christopherserna.wordpress.com
channiej
Lid
Woonplaats: Wijchen
Berichten: 242
Lid sinds: 2 okt. 2008
27 juli 2009, 19:09 uur | Bericht #43311
ik heb nu een htc touch hd pro. echt een super toestel. werkt met windows 7.
hij is echter wel heel groot.
heb deze los gekregen van me baas en een collega van me komt volgende week terug uit amerika en neemt dan de nieuwe I Phone mee.

al met al ben ik helemaal voor de smartphone's. alleen het is maar net wat je er allemaal mee wilt doen.
alleen maar bellen en sms-en gewoon gaan voor een normale telefoon anders is een goede smartphone aan te raden.
Onweersdagen 2011: 66 juni; 28/29 juni; 21 en 23 augustus, 26 augustus, 3/4 september
arjens
Lid
Woonplaats:
Berichten: 281
Lid sinds: 24 mei. 2009
27 juli 2009, 19:35 uur | Bericht #43319
Ik ben een scetisch mbt smartphones. Ik heb een hele lading HTc toestellen gehad.. En ik ben er van genezen.... Maar het is wel wat je ermee van plan bent. Zoals channiej zegt, als je gewoon wilt bellen en sms'en neem dan en standaard telefoon. Wil je wat meer, denk dan eens na wat je precis wil en snuffel op het net. Er zijn zo veel toestellen, met allerhande mogelijkheden.. Zelf gebruik ik nu een Iphone en ben er ondanks mijn eerdere slechtere ervaringen met Smartphones, nog erg tevreden over. Zitten leuke opties op, alleen als je er een gaat kopen. Ze zijn nog wel erg duur.

Succes!!!
Brian
Lid
Woonplaats: Lelystad
Berichten: 1348
Lid sinds: 17 mei. 2008
27 juli 2009, 19:58 uur | Bericht #43323
De iphone is al een aantal maanden volledig ondersteund in nederland dus ook die van amerika, uiteraard moet je wel een gewone nederlandse sim erin dauwen.
Ik heb zelf ook de HTC Touch HD, inderdaad supertoestel, en heeft een lekker groot scherm, echter werkt de camera niet zo goed in het donker of bij schemer, dan krijg je geen 1 foto scherp, maar verder kan ik je deze mobiel wel aanraden! | Gewijzigd: 27 juli 2009, 19:59 uur, door Brian
Check out the light show:)
arjens
Lid
Woonplaats:
Berichten: 281
Lid sinds: 24 mei. 2009
27 juli 2009, 19:58 uur | Bericht #43324
Citaat van Gekke Leo, maandag 27 juli 2009, 17:54 uur Je weet dat dat niet gaat werken een Iphone uit Amerika?

Inderdaad, zijn die dingen niet ge-simlocked? Ik weet nog dat er een hele rel over was.
Qua bereik en netwerk za het geen probleem zijn. Alleen het zal zo zuur zijn dat de telefoon is vergrendeld..
Woonplaats: Midden-NL
Berichten: 315
Lid sinds: 1 jun. 2009
27 juli 2009, 20:42 uur | Bericht #43334
Iphone is wel leuk, maar ik vind het zo naar dat je voor veel van de leuke apps moet betalen. Verder valt hij een beetje tegen qua gebruiksgemak. En ik vind m te groot.
Bekijk mijn weblog: christopherserna.wordpress.com
thijmco
Lid
Woonplaats:
Berichten: 1802
Lid sinds: 28 jul. 2008
27 juli 2009, 21:01 uur | Bericht #43338
heb zelf een htc p3300 , zorgeloos internet erop , volledig tevreden.......
mooi groot beeld enz.

SC
Markezey
Lid
Woonplaats:
Berichten: 533
Lid sinds: 3 jul. 2008
27 juli 2009, 21:58 uur | Bericht #43343
Ik heb de LG Cookie, ook een handig en betaalbaar toestel.
Werk handig is ook hull touch
Woonplaats:
Berichten: 2279
Lid sinds: 28 mei. 2009
27 juli 2009, 22:43 uur | Bericht #43362
Dank je wel voor de vele reacties!

Ik twijfel nog steeds omdat ik vind dat het zo duur is. Maar het zou wel handig zijn moest ik mijn mailtjes kunnen lezen en internetten zonder achter mijn pc te moeten gaan zitten. Voor mijn zaak zou het wel handig zijn...

Zal er nog eens over slapen en wat opzoekwerk doen.
Axel
Lid
Woonplaats: Zaandam
Berichten: 100
Lid sinds: 27 jul. 2006
27 juli 2009, 22:52 uur | Bericht #43370
Hangt er van af wat je met je telefoon wilt gaan doen.
Ben je van plan om gewoon lekker te bellen en te sms'en, dan kun je kijken naar een gewone telefoon.
Ben je meer van plan, zoals internetten, e-mailen enz, dan kun je beter naar een smartphone gaan kijken.
Ook daar zitten weer grote verschillen in. Zo zijn er 4 besturingssystemen, namelijk Android, OS X iPhone, Symbian en Windows Mobile. Het eerste is teves de laatst op de markt verschenen en is nog niet in veel smartphones te vinden, maar is wel bezig aan een opmars en zijn er dus al een paar leuke dingen (applicaties) voor te krijgen. OS X iPhone is voor de gadged liefhebber het mooist. Hier is veel voor te krijgen, maar je moet er van houden. Je kunt met een iPhone ook lang niet zo veel als met andere smartphones. Het toestel is (naar mijn idee te) beperkt, maar verder wel okee. Symbian is bij verre het meest te vinden op bijvoorbeeld nokia telefoons. Die hebben net de N97 op de markt gebracht. Een telefoon met touchscreen en een klein uitschuifbaar toetsenbord zoals je deze op de computer gewend bent (QWERTY toetsenbord). Ook hier is veel voor te krijgen, gezien ze nog steeds doormalen op een softwareplatvorm die ze al een jaar of 3 a 4 gebruiken (Symbian S60). Windows mobile is wat meer voor de zakenlijke gebruiker. Het is o.a. te vinden op de HTC smartphones en de Xperia X1 van Sony Ericsson (welke ik zelf heb). Het kan soms wat instabiel lopen (windows hé), maar is over het algemeen wel zeer goed te doen.

Dus ja, heel belangrijk is om goed te overwegen wat je met je telefoon wilt doen. Daar hangt uiteindelijk de keuze van af.
Succes!
arjens
Lid
Woonplaats:
Berichten: 281
Lid sinds: 24 mei. 2009
28 juli 2009, 00:04 uur | Bericht #43382
Citaat van Isabelle, maandag 27 juli 2009, 20:43 uur Dank je wel voor de vele reacties!

Ik twijfel nog steeds omdat ik vind dat het zo duur is. Maar het zou wel handig zijn moest ik mijn mailtjes kunnen lezen en internetten zonder achter mijn pc te moeten gaan zitten. Voor mijn zaak zou het wel handig zijn...

Zal er nog eens over slapen en wat opzoekwerk doen.


Ja natuurlijk, in Belgie moet je voor je telefoon betalen. Dat is ook zo.. Hier wordt de prijs van de toestellen mee genomen in het abonnementsgeld. Dat is trouwens ook niet zaligmakend! En het zal door de dalende prijzen van mobiel telefoon verkeer ook steeds minder worden..

Maar succes met je keuze!
Pgs3000
Lid
Woonplaats: Grijpskerke
Berichten: 1719
Lid sinds: 14 jun. 2007
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
28 juli 2009, 12:19 uur | Bericht #43419
Ik gebruik zelf de SonyEricsson Xperia1.
http://www.sonyericsson.com/x1/

erg fijn apparaat in combinatie met een internet abbonementje, zodat je er lekker zorgeloos
mee online kan.

Wat ook handig is, is dat ik er een irc-client op gebruik voor de onweer online chat.
Zo kun je overal deelnemen aan de chat!

verder vind ik het toestel gewoon erg mooi, en ook erg handig omdat er een mooi
groot scherm op zit, en een qwerty toetsenbord.

-- Live fast, Die young and leave a beautiful corpse! --
Martijn
Lid
Woonplaats:
Berichten: 195
Lid sinds: 27 jul. 2006
28 juli 2009, 14:31 uur | Bericht #43443
Nokia N82, paar maanden geldeden in de wc laten vallen, geheel kopje onder gedoken. Werkt nog steeds (degelijk dus).
Tomtom6 werkt goed, snelle fix GPS.
MP3/AAC, goed geluid.
Wifi werkt goed.
8GB MicroSD erin.

Relatief klein scherm tov wat er nu op de markt verkrijgbaar is. Kwaliteit en scherpte beeld is Zeer Goed.
Scherm is groot genoeg om Tomtom erop te draaien en de weg af te lezen, ook met lichtinval.

O ja, draait op Symbian OS (dus geen Windows Mobile!) en nog nooit een vastloper gehad oid!! | Gewijzigd: 28 juli 2009, 14:32 uur, door Martijn
clickie says: Margaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa
Woonplaats: Midden-NL
Berichten: 315
Lid sinds: 1 jun. 2009
28 juli 2009, 15:53 uur | Bericht #43451
Grappig, sommigen hier vinden de Xperia geweldig, anderen vinden hem niks. Ik ben heel benieuwd hoe ik hem ga vinden.
Bekijk mijn weblog: christopherserna.wordpress.com
Axel
Lid
Woonplaats: Zaandam
Berichten: 100
Lid sinds: 27 jul. 2006
28 juli 2009, 20:52 uur | Bericht #43514
Hij is erg fijn!! Hij heeft mij iig nog niet in de steek gelaten.
Werkt prima icm een autoradio met bluetooth (handsfree en audio/videostreaming).
Wel is de telefoon snel leeg als de bluetooth of GPS aan staat. | Gewijzigd: 29 juli 2009, 00:28 uur, door talkyr86
Woonplaats:
Berichten: 2279
Lid sinds: 28 mei. 2009
30 juli 2009, 09:35 uur | Bericht #43943
Citaat van arjens, dinsdag 28 juli 2009, 0:04 uur Ja natuurlijk, in Belgie moet je voor je telefoon betalen. Dat is ook zo.. Hier wordt de prijs van de toestellen mee genomen in het abonnementsgeld. Dat is trouwens ook niet zaligmakend! En het zal door de dalende prijzen van mobiel telefoon verkeer ook steeds minder worden..

Maar succes met je keuze!


denk dat ik het voorlopig maar bij een gewoon mobieltje ga houden. Moet je volgende link eens bekijken http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuws/ookd...30_duur_chatten
Terug naar boven
1 Gebruiker leest nu dit topic, onderverdeeld in 1 gast en 0 leden
Berichten
Er zijn in totaal 27.858 topics, welke bij elkaar 448.381 reacties hebben gekregen.
Leden
We zijn met 11.584 leden.
Het nieuwste lid is Rooie bert.

Berichten
Je moet inloggen om je berichten te kunnen lezen.
Dit topic
1 mensen bekijken nu dit topic.

Record
Op 6 december 2010 om 11.29 uur waren er 2.792 mensen tegelijkertijd online op onweer-online!
Stats
Er zijn nu 64 mensen aan het browsen op het forum. 1 Daarvan zijn ingelogd.
Van die 64, lezen 3 mensen het topic "Onweer 2 mei 2024 te Pannerden".

Sponsors en partners

Actueel op OnweerOnline.nl

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

© 2003 - 2024 onweer-online.nl   |   Alle rechten voorbehouden   |   Algemene gebruiksvoorwaarden