Live Bliksemontladingen

De teller in het icoon met het onweersbuitje geeft live het actuele aantal bliksemontladingen uit onze regio weer. De dekking ligt in een vierkant om Nederland en België, waardoor er ook data van rondom Parijs, op de Noordzee en uit een deel van Duitsland wordt weergegeven.

Ontladingen

De ontladingen kun je terugvinden op de Google Maps kaart onderaan de pagina. Deze worden nog niet live bijgewerkt, voor de meest actuele ontladingen ververs je de pagina. De iconen op de kaart lopen in kleur van Geel naar Rood, waarbij Geel een 'nieuwe' ontlading is en Rood een 'oude'.

Geluid

De teller maakt geluid als het aantal bliksemontladingen verhoogt. Dus, bij een update van 0 naar 1 hoor je geluid. Je kunt dit uitschakelen met het luidspreker icoontje in de balk hierboven.

Data © Blitzortung.org / Lightningmaps.org
nl
StormTrack Beta
Inloggen
Heb je nog geen account? Dan kun je er hier eentje aanmaken!
De Bilt

Geen onweer in de buurt
Nu Live

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Box Butte, NE.

1 Jun 2024 09:45:30

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Ector, TX; Midland, TX.

1 Jun 2024 09:03:03

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Andrews, TX; Ector, TX; Midland, TX.

1 Jun 2024 08:54:01

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Mobile, AL.

1 Jun 2024 08:54:00

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Martin, TX; Midland, TX.

1 Jun 2024 08:53:59

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Andrews, TX; Martin, TX; Midland, TX.

1 Jun 2024 08:30:21

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Andrews, TX.

1 Jun 2024 08:25:55

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Andrews, TX; Borden, TX; Dawson, TX; Howard, TX; Martin, TX.

1 Jun 2024 08:08:07

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Lea, NM; Andrews, TX; Gaines, TX.

1 Jun 2024 08:08:07

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Kearny, KS.

1 Jun 2024 08:08:07

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Baldwin, AL; Clarke, AL; Mobile, AL; Washington, AL.

1 Jun 2024 08:08:06

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Hamilton, KS; Kearny, KS.

1 Jun 2024 07:36:24

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Cottle, TX; Dickens, TX; Garza, TX; Kent, TX; King, TX; Motley, TX; Stonewall, TX.

1 Jun 2024 07:36:24

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Andrews, TX; Borden, TX; Dawson, TX; Gaines, TX; Howard, TX; Martin, TX.

1 Jun 2024 07:24:45

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Borden, TX; Scurry, TX.

1 Jun 2024 07:19:57
Actueel
1 / 4

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

×
Kies een plaats
Beschikbare Plaatsen:
×
Welke meldingen wil je ontvangen?

Je kunt hieronder aangeven welke notificaties je wil ontvangen in 'Nu Live'. Standaard ontvang je alle notificaties, wil je een bepaald type melding niet langer ontvangen? Vink dan het vinkje uit. Je keuze wordt automatisch opgeslagen.

×
Nu Live
Welkom op onweer-online.nl! Als je je nog niet hebt geregistreerd, meld je dan nu aan op de leukste en grootste weercommunity van Nederland. Heb je al een account, log dan hier in.
Oxize
Lid
Woonplaats: Hof van Twente
Berichten: 213
Lid sinds: 26 jul. 2006
20 april 2009, 20:09 uur | Bericht #28553
We weten allemaal dat er heel veel achtergehouden wordt door (schaduw)regeringen die aan het werk zijn met technieken die wij niet kennen. Ik zat laatst naar diverse voortstuwingsmotoren te kijken die in de toekomst interessant kunnen zijn. We kennen allemaal de huidige brandstofmotoren die op de dag van vandaag gebruikt worden bij vliegtuigen, raketten, auto's, etc.

Hiernaast hebben we een aantal toekomstige voortstuwingsmotoren zoals:

Ionen-motoren
Anti-materie motoren
Anti-zwaartekracht motoren
En nog een paar meer die onrealistich zijn (warp, buigen van ruimte en tijd, etc)

Nu zag ik toevallig laatst ergens op een site dat china en amerika bezig zijn met anti-zwaartekracht probeersels.

En daar kwam deze uitleg/resulaten naar boven:

QUOTE
Anti-gravity from China
From the CHINESE JOURNAL OF PHYSICS VOL. 36, NO. 2-11 APRIL 1998, Magnetic Levitation Force of Single Grained YBCO Materials In-Gann Chen*l, Jen-Chou Hsul, Gwo Janm™, Chin-Chen Kuo™, Haw-Jer Liu™, and M. K. Wu2‚Department of Materials Science & Engineering, National Cheng Kung University:



QUOTE
The levitation force measurement between a permanent magnet and a single-grained YBCO sample by ZFC procedure at 77 K. A levitation force over 2,000 g-weight has been measured. _ The dots represent levitation force measurement data at different distance between magnet and superconductor. And a continuous line represents the fitting of the measured data, which shows that F(x) curve can be fitted by an exponential function.


QUOTE
TR-3B Antigravity Physics Explained
The Air Force has a non-secret that the news media cannot legally report. However, hundreds of people have seen it fly. And fly it can because it uses a gravity nutralization system that makes it weigh 11% of its original weight. The TR-3B has a circular, plasma filled accelerator ring called the Magnetic Field Disrupter. The mercury based plasma is pressurized at 250,000 atmospheres at a temperature of 150 degrees Kelvin, and accelerated to 50,000 rpm to create a super-conductive plasma with the resulting gravity disruption.

The MFD generates a magnetic vortex field, which disrupts or neutralizes the effects of gravity on mass within proximity, reducing the weight of the aircraft by 89%, and making it able to outperform and outmaneuver any craft. Like other high performance aircraft, the maneuvers are limited to the ability of the crew to withstand G forces. But, inside the TR-3B the G forces are also reduced by 89%. Thus the crew of the TR-3B can perform a 40G maneuver with the crew feeling 4.2 Gs.

The TR-3Bs propulsion is provided by 3 multimode thrusters mounted at each bottom corner of the triangular platform. The TR-3 is a sub-Mach 9 vehicle until it reaches altitudes above l20,000 feet - then who knows how fast it can go!..."

I was skeptical of Mr. Fouche’s claims when I first read them, as I’m sure that many of you are, but I was interested enough to do further research on what happens when you spin a plasma at high speeds in a ring (toroidal) configuration. I came across a physics article (sorry, I can’t seem to locate the source right now) that described this exact configuration. The article said that, surprisingly, the charged particles of the plasma don’t just spin uniformly around the ring, but they tend to take up a synchronized, tightly pitched, helical (screw thread) motion as they move around the ring. This can be understood in a general way as follows: the charged particles moving around the ring act as a current that in turn sets up a magnetic field around the ring. It is a well-known fact that electrons (or ions) tend to move in a helical fashion around magnetic field lines. Although it is a highly complex interaction, it only requires a small leap of faith to believe that the end result of these interactions between the moving charged particles (current) and associated magnetic fields results in the helical motion described above. In other words, the charged particles end up moving in very much the same pattern as the current on a wire tightly wound around a toroidal core.

I thought that this was an interesting fact, but didn’t see how it could possibly relate to antigravity, until I ran across the following article: "Guidelines to Antigravity" by Dr. Robert Forward, written in 1962 (available from the American Journal of Physics for a fee). Dr. Forward’s article describes several little known aspects of Einstein’s General Relativity theory that indicate how moving matter can create unusual gravitational effects. When I saw Figure 5 in Dr. Forward’s article, the pieces of the puzzle all fell together. I instantly saw how the moving matter pattern that Dr. Forward describes as necessary to generate a gravitational dipole was exactly the same as the plasma ring pattern described in the physics article discussed above! If Fouche’s description is even close to correct, then the TR-3B utilizes this little known loophole in General Relativity Theory to create it’s antigravity effects! Even though the TR-3B can only supposedly cancel 89% of gravity (and inertia) today, there is no reason why the technology can’t be improved to exceed 100% and achieve true antigravity capability!

In theory, this same moving matter pattern could be mechanically reproduced by mounting a bunch of small gyroscopes all around the larger ring, with their axis on the larger ring, and then spinning both the gyroscopes and the ring at high speeds. However, as Dr. Forward points out any such mechanical system would probably fly apart before any significant antigravity effects could be generated. However, as Dr. Forward states, "By using electromagnetic forces to contain rotating systems, it would be possible for the masses to reach relativistic velocities; thus a comparatively small amount of matter, if dense enough and moving fast enough, could produce usable gravitational effects."

The requirement for a dense material moving at relativistic speeds would explain the use of Mercury plasma (heavy ions). If the plasma really spins at 50,000 RPM and the Mercury ions are also moving in a tight pitched spiral, then the individual ions would be moving probably hundreds, perhaps thousands of times faster than the bulk plasma spin, in order to execute their "screw thread" motions. It is quite conceivable that the ions could be accelerated to relativistic speeds in this manner. I am guessing that you would probably want to strip the free electrons from the plasma, making a positively charged plasma, since the free electrons would tend to counter rotate and reduce the efficiency of the antigravity device.

One of Einstein’s postulates of GR says that gravitational mass and inertial mass are equivalent. This is consistent with Mr. Fouche’s claim that inertial mass within the plasma ring is also reduced by 89%. This would also explain why the vehicle is triangular shaped. Since it still requires conventional thrusters for propulsion, the thrusters would need to be located outside of the "mass reduction zone" or else the mass of the thruster’s reaction material would also be reduced, making them terribly inefficient. Since it requires a minimum of 3 legs to have a stable stool, it follows that they would need a minimum of 3 thrusters to have a stable aerospace platform. Three thrusters, located outside of the plasma ring, plus appropriate structural support, would naturally lead to a triangular shape for the vehicle.

I was extremely skeptical of Mr. Fouche’s claimed size for the TR-3B, of 600 feet across. At first, I thought that this must be a typo. Why would anyone in their right mind build a "Tactical Reconnaissance" vehicle 2 football fields long? They must be nuts! However, the answer to this may also be found in Dr. Forward’s paper. As Dr. Forward’s puts it, "...even the most optimistic calculations indicate that very large devices will be required to create usable gravitational forces. Antigravity...like all modern sciences, will require special projects involving large sums of money, men, and energy."


Kort samengevat:

Men pakt de stof mercury (Hg;kwikzilver) en gooit dit in een gesloten ronde buis en met een druk van 250.000 atmosphere en op een temperatuur van 150 kelvin. Waarna deze geaccelereerd word tot een snelheid van 50.000 onwentelingen per minuut wordt de zwaartekracht zo beinvloed dat een bepaalde voorwerp nog maar 11% van zijn volledig gewicht weegt, waardoor er op 1 of andere manier al gaat zweven of kan vliegen(met behulp van conventionele voortstuwing).

De snelheden die zouden kunnen worden bereikt zouden dicht liggen bij Mach 9 (12.000km/u) gebasseerd op de luchtweerstand onder 20.000 voet. Alles daarboven heeft geen luchtweerstand en god mag weten hoe snel het dan vliegt.

We kennen allemaal de Blackbird (SR71) en de U-2 bommenwerper. Daarnaast stond er een nog een vliegtuig op de lijst die nooit in de media is gebracht genaamd de "Aurora". Volgens het bovenstaande heeft de blackbird nooit lang gevlogen en is al snel door de regering uitgeranceerd. Wat hebben ze in de tussentijd gedaan?



Dus ik zocht verder op de naam Aurora, en kwam toevallig een youtube filmpje tegen van iets waar ik mijn hoofd niet bij kwam, en zelfs gefilmd in scheveningen door iemand.



Als je het begin elke keer snel herhaald zie je dat het versnelt. Het vliegt in beeld op een bepaald snelheid en versneld in een luttele seconden heel snel. Daarnaast zijn er 2 sonic booms + lichtflitsen te zien. Bij een gewone sonic boom heb je geen lichtflitsen. Lichtflitsen zoals onweer komt door een snelle verplaatsing van lucht. Hoe snel die verplaatsing moet zijn om licht te creëren weet ik niet.

Misschien verklaard dit ook de knallen die een half jaar geleden die op het forum gepost zijn? Het is niet alleen hier maar overal zijn deze knallen gehoord. Er is bij elke melding van sonic booms gevraagd of er testen zijn geweest met gewone straaljagers(buitenland en hier). Ook hier op het forum een half jaar geleden heeft iemand gevraagd aan de luchtmacht of er testen waren op de noordzee. Overal kreeg je de antwoord dat dit niet zo was. Er waren ook geen straalmotoren te horen.

De meeste van dit soort sonic booms zijn gehoord rond staat California in Amerika.
En wat heb je daar dichtbij zitten? Area51... Word ook vermeld in het eerste youtube filmpje.

Ik ben benieuwd wat jullie ervan denken wat het is?

Hebben deze 2 filmpjes iets gemeen met elkaar?

Heeft de Aurora iets gemeen met anti-zwaartkracht? | Gewijzigd: 20 april 2009, 22:18 uur, door Oxize
Oxize Photography | http://www.oxize.nl
Axel
Lid
Woonplaats: Zaandam
Berichten: 100
Lid sinds: 27 jul. 2006
20 april 2009, 20:49 uur | Bericht #28555
De Aurora lijkt in mijn ogen verdacht veel op de NASA X43A Scramjet. Het vliegtuig is een paar maanden terug in de media gepubliceerd en haalt (net als dat men van de Aurora zegt) hypersonische snelheden. Ook hier van zijn veel filmpjes te vinden op YouTube.
Over het 2de filmpje, als je het mij vraagt hangt er boven zee een onvervalste (onweers)bui.
Waarom deze advertentie?
Oxize
Lid
Woonplaats: Hof van Twente
Berichten: 213
Lid sinds: 26 jul. 2006
20 april 2009, 20:53 uur | Bericht #28544
Citaat van Axel, maandag 20 april 2009, 19:49 uur De Aurora lijkt in mijn ogen verdacht veel op de NASA X43A Scramjet. Het vliegtuig is een paar maanden terug in de media gepubliceerd en haalt (net als dat men van de Aurora zegt) hypersonische snelheden. Ook hier van zijn veel filmpjes te vinden op YouTube.
Over het 2de filmpje, als je het mij vraagt hangt er boven zee een onvervalste (onweers)bui.


Dat dacht ik eerst ook, maar hoe vaker je dat filmpje kijkt en dat object constant volgt kwa snelheid begin je steeds meer te twijfelen. Een IC (wolk naar wolk) is normaal gesproken veel breder en hoger aanwezig in de wolk en feller. Dit object vliegt er net aan de onderkant. IC's zitten niet zo laag. | Gewijzigd: 20 april 2009, 21:02 uur, door Oxize
Oxize Photography | http://www.oxize.nl
Axel
Lid
Woonplaats: Zaandam
Berichten: 100
Lid sinds: 27 jul. 2006
20 april 2009, 21:28 uur | Bericht #28552
Citaat van Oxize, maandag 20 april 2009, 19:53 uur Dat dacht ik eerst ook, maar hoe vaker je dat filmpje kijkt en dat object constant volgt kwa snelheid begin je steeds meer te twijfelen. Een IC (wolk naar wolk) is normaal gesproken veel breder en hoger aanwezig in de wolk en feller. Dit object vliegt er net aan de onderkant. IC's zitten niet zo laag.

Dat gaan we eens bestuderen .
Eigenwijs als ik ben heb ik net even op G Earth gekeken en kom tot de conclusie dat sowieso Valkenburg AB in de buurt is. Zou het misschien toch wel een F16 onderweg zijn. Van wanneer is het filmpje? Ik kan mij herinneren er een tijd terug 2 F16 zijn ingezet vanwege een vliegtuig dat niet reageerde op de Nederlandse luchtverkeersleiding.
Nu nog achterhalen of het mogelijk is bij een vliegtuig of het bliksem triggert te ontladen als dat boven mach.1 door of onder een onweerswolk vliegt.
Een leuk onderwerp om eens verder op in te gaan
Oxize
Lid
Woonplaats: Hof van Twente
Berichten: 213
Lid sinds: 26 jul. 2006
20 april 2009, 21:51 uur | Bericht #28560
Citaat van Axel, maandag 20 april 2009, 20:28 uur Dat gaan we eens bestuderen .
Eigenwijs als ik ben heb ik net even op G Earth gekeken en kom tot de conclusie dat sowieso Valkenburg AB in de buurt is. Zou het misschien toch wel een F16 onderweg zijn. Van wanneer is het filmpje? Ik kan mij herinneren er een tijd terug 2 F16 zijn ingezet vanwege een vliegtuig dat niet reageerde op de Nederlandse luchtverkeersleiding.
Nu nog achterhalen of het mogelijk is bij een vliegtuig of het bliksem triggert te ontladen als dat boven mach.1 door of onder een onweerswolk vliegt.
Een leuk onderwerp om eens verder op in te gaan


Sonic booms mag niet boven bevolkte gebieden van de luchtmacht. En die hoor je heel goed Het zou kunnen dat het onweer getriggert word door de snelheid maar lijkt me onwaarschijnlijk. Filmpje is geplaatst 10 maanden geleden.

Maargoed, ik ben ook wel benieuwd of die testen met mercury en supergeleidende conductors kunnen leiden tot anti-zwaartekracht Mocht dat zo zijn, dan denk ik dat er wel iets van in de media gebracht wordt in de komende 10 jaar. | Gewijzigd: 20 april 2009, 21:58 uur, door Oxize
Oxize Photography | http://www.oxize.nl
snufj
Lid
Woonplaats: Gorkum
Berichten: 242
Lid sinds: 28 aug. 2006
20 april 2009, 22:31 uur | Bericht #28562
Buitengewoon interessante materie en ik zou ook willen dat er wat meer bekend was over dit soort grensverleggend wetenschappelijk onderzoek!
ruk
Lid
Woonplaats: Spijkenisse
Berichten: 1694
Lid sinds: 10 jun. 2007
20 april 2009, 23:23 uur | Bericht #28565
zou 's tijd worden dat ze 's wat nieuws naar buiten brengen!

je verteld mij niet dat ze na de Blackbird (SR71) en de U-2 bommenwerper nog niet inmiddels al een stapje verder zjn!?!?!

hoe lang vliegen die dingen al....ze zouden al in een museum horen te staan!!

Ruk.
één ding is zeker, er is ALTIJD WEER!!!!
blackbird
Lid
Woonplaats:
Berichten: 84
Lid sinds: 10 jun. 2007
21 april 2009, 01:01 uur | Bericht #28571
U2 is gebruikt van 1963 t/m 1996

Blackbird in dienst vanaf 1962, er zijn nog steeds enkele operationeel.

tegenwoordig worden er onbemande vlietuigen voor verkenning gebruikt,
en uiteraard satelieten.



Terug naar boven
1 Gebruiker leest nu dit topic, onderverdeeld in 1 gast en 0 leden
Berichten
Er zijn in totaal 27.860 topics, welke bij elkaar 448.385 reacties hebben gekregen.
Leden
We zijn met 11.586 leden.
Het nieuwste lid is ericjanssen@bjoc.be.

Berichten
Je moet inloggen om je berichten te kunnen lezen.
Dit topic
1 mensen bekijken nu dit topic.

Record
Op 6 december 2010 om 11.29 uur waren er 2.792 mensen tegelijkertijd online op onweer-online!
Stats
Er zijn nu 65 mensen aan het browsen op het forum. 0 Daarvan zijn ingelogd.
Van die 65, lezen 4 mensen het topic "Winter 2010 discussietopic deel 4".

Sponsors en partners

Actueel op OnweerOnline.nl

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

© 2003 - 2024 onweer-online.nl   |   Alle rechten voorbehouden   |   Algemene gebruiksvoorwaarden