Een filmpje waarin een ufo zou te zien zijn boven de Nederlandse plaats Nootdorp is een enorme hit op de internetvideosite YouTube. Dat meldt het Nederlandse RTL Nieuws.
Vogels filmen
Een inwoner van Nootdorp zegt dat hij vogels wilde filmen toen hij ineens een voorwerp voorbij zag vliegen. Inmiddels wordt op het internet volop gediscussieerd over de echtheid van het filmpje, zoals dat al bijna 36.000 keer bekeken werd.
Onder de indruk
De maker zegt in het lokale blad Telstar over nog meer materiaal te beschikken. "Maar ik wil hier nog even goed mijn gedachten over laten gaan, omdat ik op dit moment nogal geëmotioneerd ben over wat ik waarnam. En dan neem ik geen belangrijke beslissingen. En het is nogal indringend zal ik maar zeggen. De ufo - ik kan er niets anders van maken -kwam op een gegeven moment heel laag boven het water hangen en dit was zo'n tweehonderd meter van mij vandaan."
©Hln
Heb zelf ook wel dingen meegemaakt die onverklaarbaar waren. maar loop er niet mee te koop. omdat ik het niet kan plaatsen. wat ik zag. natuurlijk zijn er altijd mensen die het manipuleren en daarom er een tweedeling ontstaat van real en ongeloof.
Hoop nog in mijn leven ooit nogeens meetemaken dat het ontmaskerd word. verder hou ik er geen studies op na. maar boeiend blijf ik het het vinden.vooral als je zelf iets meemaakt. aan zoiets.
En aangezien er geen verklaring voor zijn moet het wel iets wezen waar wij met zo,n inteliegentie aan hersen stelsel nog geen plaats in de brain voor hebben. of het wordt ons bewust onthouden. niemand kan het zeggen.dat vind ik het rare er van.
Grtz/
De maker van het nu al roemruchte filmpje van een ‘ufo’ boven de Nootdorpse Dobbeplas is ondergedoken. Dat schrijft de man, die onder de naam Youtubsmurf filmpjes op internet zet, op website Youtube.
In het bericht laat hij weten dat hij bedreigd is in zijn woning en dat zijn computer is gestolen. Gelukkig heeft de amateurfilmer alle opnamen van dinsdag 14 oktober, toen hij het mysterieuze vliegend voorwerp op film vastlegde, op een geheugenstick gezet.
Het ufo-filmpje waarin in een fractie van een seconde een platte, witte schijf voorbij vliegt, duurt niet meer dan 17 seconden. De maker maakte meer opnamen ‘die de wereld zullen schokken’. Tot nog toe twijfelde hij eraan deze ook vrij te geven, omdat hij nog te zeer was geëmotioneerd door wat hij in het natuurgebied, waar hij eigenlijk roofvogels wilde filmen, had waargenomen. In zijn laatste bericht belooft hij echter op maandag 3 november met nieuw materiaal naar buiten te komen.
Zijn eerste filmpje maakte al een stroom reacties los in binnen- en buitenland. Op diverse internetfora werd en wordt hevig gediscussieerd over de aard en echtheid van het waargenomen object. Een AD-internetlezer oppert in een reactie dat het mogelijk om een frisbee van wethouder Van der Kraan (financiën) van Pijnacker-Nootdorp gaat die zo 12 miljoen naar IJsland gooit. Ook berichten internetgebruikers van hun ervaring met ufo’s.
Sommigen menen dat het filmpje geloofwaardiger wordt, als Youtubsmurf ook zijn andere opnames prijsgeeft. Zij moeten nog ruim een week wachten om te weten te komen of die stelling klopt.
©AD
ik geloof er niks van dat dit een onbewerkte video is
Tegenwoordig al helemaal niet meer, omdat je zoveel
zelf kunt hobbyen met videootjes.. elements is een
handig programma om zoiets te maken iig.. Een beetje
oefenen, en jij kan het ook.
Gaap... allemaal heisa om niks, pas als er een in mijn tuin land zal ik het geloven. Zal gezellig een bakje koffie met hem drinken, kan nog boeiende gesprekken opleveren hoor.
De wereld zal versteld staan: hellup ze komen
Sorry hoor. Maar nee.
Waarom geeft hij die andere filmpjes dan niet vrij?
Kijk maar eens op Niburu, daar staan veel meer van dit soort fenomenen.
sommige mensen schreeuwen gewoon om aandacht
en andere die zijn gewoon niet zo helder van gedachten laat ik het maar netjes houden