En dan kun je die versnellingen niet vinden, dan vind ik wel een paaltje waar ik dan bijna tegen aan rij
Dat was wel even schrikken eerlijk gezecht (heb volgens mij me hart nu nog steeds ergens midden in mijn keel zitten)
Maar wie hebben er hier nog meer rijlessen nu? of wie is er net geslaagd?
Suc6 met je volgende lessen. Het gaat opeens gewoon vanzelf.
heb al een proef lesje gehad maar dat vond ik niet zo moeilijk ik mocht alles al gas sturen remme schakelen
alleen terug naar huis door de spits was wel effe stress met al die drukte en mijn 45 kwartier rij ervaring
maar ja `t ging wel goed op zich theorie gaat alleen wat minder gvd 12 foute van de 50 das omgerekend en 8 maar nee bij `t cbr moet je weer een 9 halen dus dat word nog effe doorleren
Suc6 met je volgende lessen. Het gaat opeens gewoon vanzelf.
Parkeerplekken, zijn wel de populairste plekken zo te horen:p
Wel de 1e keer geslaagd, gelukkig. Mocht binnen 10 minuten alweer terug " Hij had het wel gezien" zei ie.
Ik heb me 1e ongeluk'je' al wel gehad op de snelweg. Ik rij zowat elke vrijdag over de beruchte A2 en A12. Filé dus. Nou, ik ben altijd nieuwschierig wat anderen mensen aan het doen zijn tijdens de filé. Maar ik lette niet zo goed op wat er voor mij gebeurde, dus reed ik met 10 km per uur op een stilstaande auto.
Het ergste was dat ik hem moest gaan volgen in de filé. Naar de vluchstrook ook nog, ik stond al helemaal aan de linkerweg helft. Dus dat was geen leuke ervaring. Maar heb er wel veel van geleerd.
Ik had schade, hij niet. Gelukkig had hij ook geen trekhaak, dus de schade was beperkt.
als je schakelt geef je een klein rukje aan het stuur zeker?
ikzelf heb al weer enige tijd m'n roze papietje, heb 'm mogen halen in diensttijd(toen nog dienstplicht).
mocht gelijk op een 4-tonner beginnnen en was één van de weinige zonder ook maar enige ervaring,maar na 2 maanden was ik al geslaagd!
toen moest ik bij mijn pa leren rijden in een personen auto, dat was ff andere koek....arme versnelingsbak.
maar kreeg 'm vrij snel onder de knie.
weet ook nog goed m'n eerste keer in een landrover in dienst, omdat ik geslaagd was voor vrachtwagenrijbewijs c en dan automatisch rijbewijs b erbij krijgt moest ik ff een proefritje maken met een hoge pief in een landrover op mijn vaste onderdeel, nou dat heeft ie geweten!!!!
op de openbare weg waren ze met wegwerkzaamheden bezig en 1 kant van de weg was opengebroken en er lag een flinke zandberg, ik moest dus aan de andere zijde van de weg dit passeren, net op het moment dat ik hier voorbij wil sjesen komt er een zandwagen achteruit de weg op en ik zag maar één uitweg...de zandheuvel!?
ik gooi m'n stuur om ,gaat rakelings langs die vrachtwagen en vlieg over de zandheuvel om daarna weer m'n weg op het asvalt aan de goede zijde te vervolgen!
die hoge pief zag een beetje pips na deze actie en zei even later , als je deze situaties aankan ben je wat mij betreft volledig geslaagd!!
ik weet zeker dat je na een paar lessen veel ontspannen gaat rijden omdat dat geschakel en gespiegel en gekoppel heel snel een automatisme gaat worden, let maar op!!!
groetjes en succes Ruk. | Gewijzigd: 4 oktober 2008, 12:43 uur, door ruk
maar vooralsnog vind ik dat ik gewoon ga slagen, theorie had ik ook in 1 keer dus dit dan ook maar in 1 keer.
voor iedereeen die ook bezig is, veel succes!
En dan kun je die versnellingen niet vinden, dan vind ik wel een paaltje waar ik dan bijna tegen aan rij
Dat was wel even schrikken eerlijk gezecht (heb volgens mij me hart nu nog steeds ergens midden in mijn keel zitten)
Maar wie hebben er hier nog meer rijlessen nu? of wie is er net geslaagd?
heb ze 2 jaar geleden gehad 4 lessen, maar ik ben nooit verder gegaan met me rijbewijs lol
als je tijdje in dezelfde auto rijd, is versnellingen vinden veel makkelijker uiteindelijk, beetje oefenen
veel geluk met je volgende lessen.
Misschien komt het door het gebrek aan uitleg. Eigenlijk is het vrij simpel, je laat de pook gewoon in de neutraal springen en dan heb je meestal boven de 3 en onder de 4. Naar links heb je dan boven de 1 en onder de twee en rechts boven de 5.
De koppeling is en kwestie van gevoel. Probeer uit te zoek waar het aangrijp punt zit en zet je voet zo dat je dat aangrijp punt makkelijk bereikt.
En verder is het en kwestie van goed oefenen. Ow ja laat je niet gek maken door de instructeur.
Schakelen gaat bij mij automatisch gelukkig, je kan het ook wel horen waneer je moet schakelen.
Zodra hij gaat brommen ben je eigenlijk al net iets te laat.
Het enige waar ik nog problemen mee heb is het durven.
Ik ben te voorzichtig met rijden hehe maar dat komt wel goed gok ik zo!
Dure hobby dat autorijden!
Ik heb eerste poging theorie met 7 fout gezakt. Dus 1 te veel.
2e poging met 0 fout geslaagd!
Wens me allemaal succes voor dinsdag!
suc6 mark, ik heb het morge Ga niet halen denk ik