Live Bliksemontladingen

De teller in het icoon met het onweersbuitje geeft live het actuele aantal bliksemontladingen uit onze regio weer. De dekking ligt in een vierkant om Nederland en België, waardoor er ook data van rondom Parijs, op de Noordzee en uit een deel van Duitsland wordt weergegeven.

Ontladingen

De ontladingen kun je terugvinden op de Google Maps kaart onderaan de pagina. Deze worden nog niet live bijgewerkt, voor de meest actuele ontladingen ververs je de pagina. De iconen op de kaart lopen in kleur van Geel naar Rood, waarbij Geel een 'nieuwe' ontlading is en Rood een 'oude'.

Geluid

De teller maakt geluid als het aantal bliksemontladingen verhoogt. Dus, bij een update van 0 naar 1 hoor je geluid. Je kunt dit uitschakelen met het luidspreker icoontje in de balk hierboven.

Data © Blitzortung.org / Lightningmaps.org
nl
StormTrack Beta
Inloggen
Heb je nog geen account? Dan kun je er hier eentje aanmaken!
De Bilt

Geen onweer in de buurt
Nu Live

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Liberty, TX; Polk, TX.

23 Nov 2024 10:17:03

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor Liberty, TX.

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor Hardin, TX.

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor Jasper, TX.

De temperatuur bij Mont rigi is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

23 Nov 2024 05:46:27

De temperatuur bij Mont rigi is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

22 Nov 2024 20:25:45

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Armstrong, PA; Clarion, PA; Forest, PA; Indiana, PA; Jefferson, PA.

22 Nov 2024 09:51:43

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Armstrong, PA; Fayette, PA; Indiana, PA; Westmoreland, PA.

22 Nov 2024 09:51:42

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Cambria, PA; Somerset, PA.

22 Nov 2024 09:51:42

De temperatuur bij Buzenol is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

22 Nov 2024 09:35:11

22 Nov 2024 09:35:10

De temperatuur bij Humain is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

22 Nov 2024 01:05:39

De temperatuur bij Ernage is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

22 Nov 2024 00:58:33

De temperatuur bij Buzenol is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

22 Nov 2024 00:58:32

22 Nov 2024 00:58:32
Actueel
1 / 4

De OnweerOnline stormtracker

Bekijk de radar en volg het onweer

Het klets- en waarneemtopic

Deel jouw weerwaarneming!

Wateroverlast

Bijzonder nat afgelopen jaar achter de rug

Het Zomerdiscussietopic

Lees en schrijf mee!

Kies een plaats
Beschikbare Plaatsen:
Welke meldingen wil je ontvangen?

Je kunt hieronder aangeven welke notificaties je wil ontvangen in 'Nu Live'. Standaard ontvang je alle notificaties, wil je een bepaald type melding niet langer ontvangen? Vink dan het vinkje uit. Je keuze wordt automatisch opgeslagen.

Nu Live
Welkom op onweer-online.nl! Als je je nog niet hebt geregistreerd, meld je dan nu aan op de leukste en grootste weercommunity van Nederland. Heb je al een account, log dan hier in.
1 2
cyrilD_H
Lid
1 oktober 2008, 22:21 uur | Bericht #20971
jammer dat ze het niet zal halen als tropische storm/orkaan
nu maar hopen dat het restant nog zwaar genoeg is voor minimaal10 of 11 bft maar volgens nhc.noaa word het waarschijnlijk 9bft met windsnelheden van rond de 80 km/h

`t is effe afwachten dus

1 oktober 2008, 22:45 uur | Bericht #20975
Volgens radar van Hurricane Fox zal de passage hier op zijn vroegst zaterdagnacht zijn. en zo als het nu lijkt krijgt het noordelijk kustgebied de meenste wind. mogelijk zware noorwesterstorm.

Ik zie niets dat het meer zuidelijker gaat Frankrijk genoemd. maar gaat ierland aandoen vervolgens midden engeland.naar onze west coast.

Maar goed het kan nog wat noordelijker of zuidelijker gaan.er mee te maken krijgen we zeker.

Mvg/Wglr.
Hou feller mug en horzel steken, Houveul te eerder de dunder lös zal breken
Waarom deze advertentie?
cyrilD_H
Lid
2 oktober 2008, 06:36 uur | Bericht #20984
hier een sat loop met laura er op

vai de link kun je het allemaal volgen

http://www.ssd.noaa.gov/eumet/neatl/loop-rgb.html

http://www.ssd.noaa.gov/eumet/neatl.html
Buffalo
Lid
2 oktober 2008, 08:15 uur | Bericht #20986
Citaat van cyrilD_H, woensdag 1 oktober 2008, 21:21 uur jammer dat ze het niet zal halen als tropische storm/orkaan
nu maar hopen dat het restant nog zwaar genoeg is voor minimaal10 of 11 bft maar volgens nhc.noaa word het waarschijnlijk 9bft met windsnelheden van rond de 80 km/h

`t is effe afwachten dus

http://www.nhc.noaa.gov/storm_graphics/AT1.../083155P_sm.gif

Vind je het jammer dat Laura niet als Orkaan aan land komt? Eerlijk gezegd vind ik het een domme opmerking om zoiets te zeggen. Als je ziet wat die vorige orkanen hebben aangericht, mag je blij zijn als zoiets ons land passeert!
cyrilD_H
Lid
2 oktober 2008, 16:14 uur | Bericht #20998
Citaat van Buffalo, donderdag 2 oktober 2008, 6:15 uur Vind je het jammer dat Laura niet als Orkaan aan land komt? Eerlijk gezegd vind ik het een domme opmerking om zoiets te zeggen. Als je ziet wat die vorige orkanen hebben aangericht, mag je blij zijn als zoiets ons land passeert!

mwa ik weet inderdaad niet wat die vorige heb aangericht
maar als het al een orkaan zou zijn dan zou het net aan een orkaan zijn en ik vind het altijd wel kikkuh een hevige storm

kijk zo iets als katrina cat 5 hoef ik inderdaad niet over me heen maar cat 1 windsnelheden tot 120km/h is toch niet zo erg hoog uit waaien en wat bomen om wat bij 10bft ook al gebeurd
mijn huis zal niet weg waaien en als het effe kan ga ik naar het strand
ik hoop alleen dan het zondag geen nood weer word wand dan word er gevoetbald en dat moet natuurlijk wel door kunnen gaan
depeer
Lid
3 oktober 2008, 07:44 uur | Bericht #21040
Mogelijk zware storm volgens Piet Paulusma!

Morgen storm, mogelijk zware storm!
vrijdag, 03 oktober 2008
Morgenmiddag en avond komt er in de kustgebieden en op de wadden een zuidwesterstorm te staan tot mogelijk zware storm! Windkracht 9 of 10! Dit stormweer wordt veroorzaakt door een stormdepressie bestaand uit de resten van de ex orkaan: “Laura”. Deze depressie zal in hoog tempo de Noordzee opzoeken. Hoewel de depressie waarschijnlijk boven het noordelijk deel van de Noordzee komt te liggen zal het windveld, zoals het nu staat, over ons land komen te liggen. Landinwaarts zal het ook hard of stormachtig waaien. Ik wil de waarschuwing alvast afgeven. De waarschuwing geldt niet alleen voor en ieder op de meren en zee, maar ook voor boven land. De uitschieters boven zee kunnen tot in kracht 11 of 12 reiken. Boven land tot kracht 9 of 10 en in de kustgebieden hoger. Later vanmorgen komen de nieuwe weerkaarten binnen met name gericht op de korte termijn tot en met zondagochtend. Via mijn blog hou ik de ontwikkelingen bij en bijf ik iedereen op de hoogte houden.

Kimmey
Lid
3 oktober 2008, 08:24 uur | Bericht #21042
Mmm eens kijken of ik de auto mee kan krijgen voor zaterdag, een ritje naarhet strand zie ik wel zitten!
cyrilD_H
Lid
3 oktober 2008, 16:13 uur | Bericht #21068
voor mij word het fietsen naar `t strand
`t rijbewijs laat nog effe op zich wachten
maar ja de heen weg zal effe bikkelen worden de terug weg lekker windje mee
Terug naar boven
1 2
1 Gebruiker leest nu dit topic, onderverdeeld in 1 gast en 0 leden
Er zijn in totaal 27.880 topics, welke bij elkaar 448.478 reacties hebben gekregen.
Leden
We zijn met 11.606 leden.
Het nieuwste lid is AMV058.

Je moet inloggen om je berichten te kunnen lezen.
Dit topic
1 mensen bekijken nu dit topic.

Record
Op 6 december 2010 om 11.29 uur waren er 2.792 mensen tegelijkertijd online op onweer-online!
Stats
Er zijn nu 262 mensen aan het browsen op het forum. 0 Daarvan zijn ingelogd.
Van die 262, lezen 5 mensen het topic "Het grote onweer kletstopic 2016".

Sponsors en partners

Actueel op OnweerOnline.nl

Het Zomerdiscussietopic

Lees en schrijf mee!

Het klets- en waarneemtopic

Deel jouw weerwaarneming!

De OnweerOnline stormtracker

Bekijk de radar en volg het onweer

Wateroverlast

Bijzonder nat afgelopen jaar achter de rug

© 2003 - 2024 onweer-online.nl   |   Alle rechten voorbehouden   |   Algemene gebruiksvoorwaarden