Subtropische storm Laura, de elfde storm van het Atlantische orkaanseizoen, stevent niet op de Amerikaanse kust af maar zal hoogstwaarschijnlijk naar Europa komen.
De modellen berekenen dat Laura dit weekend bij het Verenigd Koninkrijk aan zal komen. Waarschijnlijk zal de subtropische storm dan in kracht verminderd zijn tot een flinke depressie met regen en veel wind. Ook in Nederland zullen we hoogstwaarschijnlijk te maken krijgen met rotweer. De kans op een echte orkaan is in het Nederlandse klimaat zeer klein. De laatste storm met orkaankracht (vanaf 117 km/u) dateert alweer vanuit 7 september 1944 en had een uurgemiddelde van 122 km/u.
Zoals het er nu voorstaat trekt "Laura" ruimschoots over het noorden van Nederland en zal het weer mee gaan vallen.
Hieronder ziet u een overzicht van de stormen op een rijtje die geweest zijn vanaf 1911 tot 2007
©onweer-online/Weatherunderground
Heb 1 keer een orkaan meegemaakt was in de jaren 70 .kastanjebomen 70cm doorsnee knapten af als lucifers
Ook de helfte van ons dak werd er af gezogen. en de akkoneel lag 60mtr verderop bij de buren tegen hun gevel.dit duurde de hele dag.
Kans zal klein zijn maar nooit uitgesloten.
Mvg/Wglr.
snap gewoon niet waar het vandaan komt
mjaa hopen op lekker 'binnenblijvenmetwarmechocoladeenslagroomondereenwarmedeken' weer
@miekemeike ik ga dan zeker niet onder de maniefacturen. maar zal richting kust gaan 30 km afstand.ook in de jaren 70/80 toen er nog sneeuwstormen voorkwamen en -20gr kreeg ik weinig slaap. was meenstal buiten. want natuurgeweld vind ik prachtig. en heeft een grote impackt op mij.Ik beleef het als vechten tegen de natuur. ik was in de jaren 80 op vakantie op ameland waar ik met caravan ondersteboven werd geblazen door een windhoos. en ben nooit bang geweest maar wel enorm want het kwam zo onverwacht bijna in een knipoog.was het net of er een straaljager op 1 mtr hoogte over de woonwagen raasde. ongekent wat een lawaai.
vg/wglr.
:D
alleen deze begreep ik even niet.. 'binnenblijvenmetwarmechocoladeenslagroomondereenwarmedeken'
ah! ik zie het al.. het moet natuurlijk zijn: 'binnenblijvenmetmokkoffieindehandendekenoverjeheenmetkattenerop'
ben morgenwel de hele dag buiten aan het werk....heb gelukkig geen string aan!
wel een overall...als die van me lijf waait zal ik zeker een goede dag hebben!!
groetjes Ruk.
het is id'd 'meteenkopchocolademelkachterderamennaarbuitenkijken' weer
hey! we proberen hier een weer site te zijn hoor!
niet alles is meteen zoo!
gewoon doen Kimmey