VG/Wglr.
Hopelijk zitten of worden deze niet gemonteerd onder een voertuig of bagagewagen.
Bladveren lassen lassen als reparatie is uit den boze.
Maar om te gebruiken om het lassen te oefenen kan natuurlijk wel
Kan er geen bladveer van maken. vind het meer op een rand lijken van een stoel of rand van een wijnvat.
mvg/Wglr.
Nauw krom, je kan het zo bekijken tegenwoordig last men veel met robots c.r.c.je kan ook in een zaak staan waar je lasmateriaal verkoopt. er zijn meer die je alles kunnen vertellen over lassen (theorie) en geen cm kunnen lassen.uit vrijehand lassen zijn er niet veel meer.
Tig .Mig.(legering lassen) (fotolassen gasbuizen van 2mtr doorsnee) CO2 . autogeen.Electro.zelfs kunstof lassen (ultrasoon) beheers ik allemaal.maar door de jaren heen wordt het theorie wat complex.ik ben nog van de generatie zien en zelf doen.en de theorie is kennis uit ervaring. maar zonder theorie kom je er tegenwoordig niet meer.want er zit tegenwoordig meer in de hersenen dan werken met handen.(automaten proggen)
vg/wglr.
ook een lange tijd lasser geweest Tegenwoordig bij de klanten langs om adviezen
te geven, reparaties te verrichten enz enz.
Maar goed.... RUK!!! wat is het nou!!!
ook een lange tijd lasser geweest Tegenwoordig bij de klanten langs om adviezen
te geven, reparaties te verrichten enz enz.
Maar goed.... RUK!!! wat is het nou!!!
okee nee vat em nu
Idd wat is ett ??
het object op de foto's is inderdaad een las op 2 plaatjes gegalvaniseerd staal, de voor en achterkant!!
het aparte wolkje eromheen is geen rook maar een (zoals eerder genoemd) gekristalliseerd stoffen reactie.
....ziet er best wel vreemd uit!
ik ben sinds kort compleet van beroep veranderd, ben nu ijzerwerker/monteur en ben lekker aan het oefenen met lassen.
dit ontstond toen ik een stukje werk even moest inkorten.
voor verdere uitleg even het onderwerp doorspitten o.a. wiggelroede geeft een vrij beknopte uitleg over het hoe en wat.
een echte kenner hé!!
maar ja , wie o wie???? deze ronde gaat naar ...Partries....zij wasde eerste die met de woorden lassen en gegalvaniseerd staal kwam!!!
dus Parties...Van Harte met deze ronde!!!
ik ga weer snel denken voor de volgende ronde.
bedankt voor jullie ruimdenkende reacties weer!!!
groetjes Ruk.
Maar als je oefend gebruik schoon metaal.gassen beinvloeden de smelt. die vrij komen van behandeld metaal.
Verder suc6 met het uitoefenen. want oefening baad de kunst om goed te kunnen lassen. met electrode,s de op een juiste temp. zijn bewaard 18gr en lv zo laag mogelijk. zo voorkom je de meenste hangers en onregelmatigheid.
EN DENK OM DE OGEN BIJ HET AANPIKKEN. WANT LASOGEN IS VELEMALEN ERGER DAN KIESPIJN.!!
VG/WGLR.
Maar als je oefend gebruik schoon metaal.gassen beinvloeden de smelt. die vrij komen van behandeld metaal.
Verder suc6 met het uitoefenen. want oefening baad de kunst om goed te kunnen lassen. met electrode,s de op een juiste temp. zijn bewaard 18gr en lv zo laag mogelijk. zo voorkom je de meenste hangers en onregelmatigheid.
EN DENK OM DE OGEN BIJ HET AANPIKKEN. WANT LASOGEN IS VELEMALEN ERGER DAN KIESPIJN.!!
VG/WGLR.
308, 309, of 316 LSI? Rvs is idd duur ^^
maar dit was een Leuke Ruk! thanks