Na een half jaar te hebben proefgedraaid is het er eindelijk, de buienradar op de bewegwijzeringsborden langs de wegen. Zo zitten er voordelen voor het milieu aan. De automobilist kan zien waar de buien zijn en beslissen of hij/zij doorrijdt of dat hij onderweg ergens overnachten zal, tot het weer beter wordt.
En als men onderweg naar het strand is kan men zien of het de moeite wel waard is om door te rijden. En in de winter kan men de sneeuwbuien of sneeuwlijn mooi volgen op de buienborden. Of er ook een wolkenradarbord zal komen is nog afwachten.
©Tines Journaal | Gewijzigd: 13 februari 2017, 10:53 uur, door Joyce.s
En nu is het wachten op de eerste Buienradarbord-hack .
Mocht je snel naar het stand willen, dan plaats je van tevoren gewoon even een grote bui boven de kust.. ideaal .
Ergens wel een beetje vreemd dat ze buienradar gebruiken trouwens ipv. de KNMI data.
Die dingen zouden nooit geplaatst kunnen worden. Zeer vandalisme gevoelig, houd mensen volgens mij ook van het verkeer af..
Buienradar is geen eigendom van het KNMI, maar haalt zijn gegevens wel bij de KNMI vandaan.
Misschien komt er ook een balkje google adds onder .
Ik vind het wel gaaf als dit echt waar is.
Jan, je zegt het alsof het de gewoonste zaak van de wereld is haha.
Ik had er nog nooit eerder van gehoord.
Hoe dan ook, het zou een erg goed initiatief zijn. | Gewijzigd: 13 september 2008, 18:35 uur, door Wolkje7
Volledige dagen met sneeuwdek: 7
Dagen met deels sneeuwdek: 2
Vaste sneeuw: 4 * Laatste 01-02-2019
Smeltende sneeuw: 1 * Laatste 02-02-2019
Hagel: 4
Velp 2018:
Smeltende sneeuw: 6
Vaste Sneeuw: 6
Hagel: 8
Weerlicht: 6
Onweer: 24 (1 onweersdag in Velp gemist toen ik in Duitsland was)
Velp 2017:
Dagen met sneeuwdek: 34 (waarvan 21 in januari, 6 in februari en 7 in december)
Vaste sneeuw: 12
Smeltende sneeuw: 6
Hagel: 13
Weerlicht: 6
Onweer: 21