Edit: @risa, Alpha werkt lekker, mooi camera'tje voor een leuk prijsje. Alleen heb jij Live View en ik niet, maarja ben nu toch al aan het zoekertje gewend.
Wat is live view?
Edit: laat maar al gevonden op google
is overigens wel jammer dat veel goeie lensen ook een flinke prijs hebben:p
Ik zou wel een reinigingsset erbij kopen Risa, de alpha trekken snel stof aan, de lens iig. Zo'n setje kost bij een fotozaak rond de 8 euro.
Ahh ok, zal ik doen...thnx!
De A200 is stukken beter ten opzichte van de A100. Paar punten die ik zo kan opnoemen zijn:
- Snellere Autofocus
- Hogere Iso-waarden
- Stillere sluiter
- Lagere foto ruis waarbij fotokwaliteit tot zijn recht komt.
- Grotere LCD scherm (2.7 inch)
Ik wil niet zeggen dat gewone digitale camera's slecht zijn, maar over algemeen hebben die vaak iets meer moeite met lichtgevoeligheid bij duister/nacht. Ook heeft de A200 een handmatige sluiter die oneindig opgezet kan worden, wat eigenlijk elke spiegelreflex wel kan. Ideaal voor bliksem in de nacht. En zo kan ik nog wel 20 punten meer geven die in je voordeel werken.
Als je toch iets van 400 euro te besteden heb aan een camera, dan zou ik voor een beginners spiegelreflex gaan zoals de Sony A200 of een soortgelijk model van Canon (EOS) of Nikon.
De A200 is bij veel camera speciaalzaken rond de 318 euro in de aanbieding.
Success met je zoektoch, en mocht je info willen hebben je weet met te vinden op irc. | Gewijzigd: 20 februari 2009, 21:48 uur, door Oxize
Gerco, Zoals je zelf weet heb ik een canon eos400d,Hiermee kun je gewoon prima weerfoto's maken. Als je er achter bent gekomen hoe de 400d werkt is het een fijn toestel! Ik zal je eens laten zien hoe met met de sluiter-iso een hoop kan bereiken met nachtelijk onweer.
Als je voor de 400d gaat dan weet ik zeker dat jij prachtige onweersfoto's zult maken komend seizoen!