Start het basisstation opnieuw op (daarna geen toetsen meer indrukken), na ca. 12 uur krijgt u een goede indicatie van de luchtdruk.
Dat vind ik raar. Als je een goed weerstation hebt kan je hem ook handmatig instellen en dan hoef je niet eens 12 uur te wachten. De gegevens van je woonplaats kan je zo op internet terug vinden
Ik zou voor de WS-1600 gaan geheel draadloos. Dat is een heel goed ding voor dat geld. Zie hieronder de link.
Weerstation WS1600 draadloos
Ik zou voor de WS-1600 gaan geheel draadloos. Dat is een heel goed ding voor dat geld. Zie hieronder de link.
Weerstation WS1600 draadloos
Jan ik denk dat ik voor de ws-1600 ga!
maar kan je daarmee ook je gegevens op internet zetten.
en is strike alert een goede bliksem detector?
bevalt mij ook prima
is met regen wind (hygro en temp binnen en buiten) met geheugen maar niet met pc koppeling.
1 nadeel vind ik de regen meter die is vaak gesaboteerd door een spin, heef tiemand daar een oplossing voor,
het is een wipwap regenmeter in een doosje.
FirstwingBreda
www.factoryprices.nl/product_info.php?products_id=82469
Batterijen genoeg inmiddels , morgen maar even bellen want als ik hem wil bestellen geeft hij 105 euro aan, dat scheelt nogal.
bevalt mij ook prima
is met regen wind (hygro en temp binnen en buiten) met geheugen maar niet met pc koppeling.
1 nadeel vind ik de regen meter die is vaak gesaboteerd door een spin, heef tiemand daar een oplossing voor,
het is een wipwap regenmeter in een doosje.
FirstwingBreda
www.factoryprices.nl/product_info.php?products_id=82469
Ik hou hem in mijn achterhoofd, bedankt. Enneh, flinke spuitbus met chemicalien???
Dan ben je in feite klaar voor de rest van je weerhobby, want dat is het beste amateurstation dat zich op de markt bevindt. Wel schijnt er binnenkort een Vantage Pro III aan te komen
Wel spannend.Ik hoop dat ik alles begrijp en
dadelijk een mooi weerstation operationeel krijg.
De andere( Alecto WS 3000) verkopen we zodra de NEXUS Pro Solar Powered is geïnstalleerd.
Raak er helemaal aan verslaafd zo.
Ooit als we veeeeeeel geld hebben kopen we die van € 1000,00
Als ik die Nexus Pro zo eens bekijk, dan lijken de wind- en regenmeter toch verdacht veel op mijn Cresta weerstation wat bij de Karwei vandaan komt. Ook het display heeft dezelfde vormgeving. Natuurlijk is deze luxer doordat er meer data opgeslagen kan worden en de zonnecel, maar anders dan dat...?
Nu vraag ik me dus af:
Wat is het wezenlijke verschil tussen deze stations en welke is de beste keuze?
En ehhh, het feit dat er op de ws-1700 een weer-vrouwtje staat en op de ws-1600 niet is voor mij geen overtuigende rede
Nu is het wel zo dat je bij de ws-1600 een extra display krijgt
Greetszzz,
Moneytree-Troll