Een vreemd iets: Normaal kun je behoorlijk op de buienradar vertrouwen toch?
Gister rond een uur of 10 heb ik nog even gekeken hoe het stond met de activiteit van de buien en of er ook daad werkelijk wel iets over de achterhoek zou komen.... volgens buienradar niet, alleen Brabant had al wat en bij ons zou het nog een paar uren duren.
Maar rond een uur of 11 zag ik toch geflits buiten, en zei tegen mijn vriend: Het flitst al buiten. Hij zegt dat kan niet volgens buienradar.
En het rommelde toch ook daarna...
We gingen slapen en dat werd dus niks, want het begon me toch te regenen en het geflitst ging ff onophoudelijk door... het rommelde ook maar niet echt hard maar wel constant.
Hoe kan dit???? Kan zelfs buienradar er naast zitten dan? Of is er iets ontzettend snel in ontwikkeling gekomen?
als ik die mooie satelietoptie aanklikt wordt het dag ip. avond????? dat ding begint nu(16.30 uur) bij 9.00 uur s'morgens en de neerslag radar om half 10 's morgens?????
ligt dit aande server of is er iets bij mijn instellingen gigantisch van slag????
ben benieuwd....groetjes Ruk.
De beelden komen veel te snel voorbij ( daar moet echt wel aan gewerkt worden ) maar ik kon er duidelijk op zien dat er zich razendsnel een flinke bui had ontwikkeld...
weet niet zeker maar dacht ooit zoiets te hebben gelezen. want vorig jaar wat het ook, ik denk dat er elke 4sec wel een flits was en volgens buienradar waren dat er maar 40 bliksem waren per 5 min. maar er zater heel veel rechtstreeds naar de grond tussen.
nogmaals ik weet het niet zeker.
weet niet zeker maar dacht ooit zoiets te hebben gelezen. want vorig jaar wat het ook, ik denk dat er elke 4sec wel een flits was en volgens buienradar waren dat er maar 40 bliksem waren per 5 min. maar er zater heel veel rechtstreeds naar de grond tussen.
nogmaals ik weet het niet zeker.
Is het niet andersom?
Meteo X radar met Onweer