Volledige dagen met sneeuwdek: 7
Dagen met deels sneeuwdek: 2
Vaste sneeuw: 4 * Laatste 01-02-2019
Smeltende sneeuw: 1 * Laatste 02-02-2019
Hagel: 4
Velp 2018:
Smeltende sneeuw: 6
Vaste Sneeuw: 6
Hagel: 8
Weerlicht: 6
Onweer: 24 (1 onweersdag in Velp gemist toen ik in Duitsland was)
Velp 2017:
Dagen met sneeuwdek: 34 (waarvan 21 in januari, 6 in februari en 7 in december)
Vaste sneeuw: 12
Hagel: 13
Onweer: 21
Hoe komt gij erop dat het 4 jaar duurt voordat de aarde opgeslokt is?
het is wel eens tijd om een compleet nieuwe krachtbron te ontdekken, kunnen we mischien eindelijk eens wat verder en harder met ruimtereizen en mischien wel de fossiele brandstof afschaffen.
Ruk.
Aarde vergaat ook niet in 2012
Nostradamus heeft toch 2060 voorspelt?
Rowan
Aarde vergaat ook niet in 2012
Nostradamus heeft toch 2060 voorspelt?
Rowan
Even uit wikipedia geleend:De periode van de voorspellingen begint vanaf het moment dat Nostradamus zijn visioenen kreeg in 1524 en eindigt in het jaar 3797....
Dat jaartal maak ik waarschijnlijk niet meer mee
Ik hoop dat ze morgen slagen met hun tests,zou voor de toekomst nuttig kunnen zijn.
Nu ik mijn eigen tekst terug lees is het wel heel vreemd vertaald van wat ik eigenlijk bedoel.
Ik had het er niet krommer neer kunnen zetten....
Was blijkbaar met meerdere dingen tegelijk bezig en al aan het discussieren over... Ja dat raad je vast al wel!
On topic dan maar weer...
Maar goed, vandaag is de dag dat ze beginnen met de testjes... Net was er een man op 3fm die zei dat die zwarte gaten ook eigenlijk opgeblazen is en daar eigenlijk ook wat anders mee bedoeld wordt en dat de aarde zeker niet in een zwart gat verdwijnt.
Bij het opstarten van een gigantische deeltjesversneller in het Zwitserse Genève zijn "kleine elektrische problemen" ontstaan. Dat maakte de projectleider van de Large Hadron Collider (LHC) bekend. Volgens hem veroorzaken de problemen geen hinder voor het testen van de versneller.
Vind ik niet gek, aantal maanden geleden hadden ze hier ook al problemen mee. 2 Kerncentrale werken daar in de buurt op volle kracht om de LHC genoeg stroom te voorzien. Die supergeleidende mageneten vreten zoveel stroom.
Voor zwarte gaten ben ik niet bang. Een wetenschapper van Cern en zelfs Hawking heeft al toegezegt, dat miniscule zwarte gaten die zich in de LHC vormen zich niet kunnen uitbreiden. Ze zijn hiervoor te klein. Elke dag botsen er duizenden malen per dag deeltjes boven ons hoofd op 20km hoogte. Ook daar onstaan miniscule zwarte gaten die gelijk weer inzakken. Je moet een aantal elementen meer hebben voordat je zoiets kan bereiken. Dit is bij de LHC niet ter sprake.
Wat me wel intresseert is de Anti-matterie die gemaakt wordt in de LHC. 10 gram anti-matterie was al genoeg om een stad als New York voor 2 maanden te verlichten. Het nadeel van anti-matterie is het veel energie kost om het te produceren. Ook het vasthouden van anti-matterie kan nu alleen nog door supergeleidende magneten/containers.
Als er in de toekomst, bijvoorbeeld door de LHC een snellere manier gevonden wordt hoe je antimatterie kan maken, en dit als brandstof te gebruiken, dan komt het verkennen van sterrenstelsels zeer dichter bij. Een dergelijk ruimtevaartuig zou dan bijna met de snelheid van licht kunnen reizen, waardoor reizen naar planeten zoals pluto en planeten buiten ons sterrenstelsel binnen enkele maanden gedaan kunnen worden. Nu is alleen de vraag of dit werkt met onze tijds-synchronisatie (relativiteitstheorie).
Ben benieuwd wat de LHC vindt. | Gewijzigd: 10 september 2008, 17:43 uur, door Oxize
Geweldig!!
Ook geweldig is dat de critici blijkbaar zo weinig ervan wisten, dat ze niet eens in de gaten hadden dat de "rampspoed" pas veel later komt, haha. Als je de datum al verkeerd hebt, moet je je vooral niet bemoeien met wetenschappelijke onderwerpen.
De antimaterie is weer een heel ander ding: als een antimateriedeeltje een materiedeeltje tegenkomt, dan worden de massa's van die deeltjes omgezet in pure energie, volgens de beroemdste formule: E=Mckwadraat.
Velp 2018:
Velp 2017:
In India heeft een 16-jarig meisje zich van het leven beroofd uit schrik voor het oerknalexperiment in het Zwitserse Genève.
In Genève proberen Europese wetenschappers van het natuurkundelab Cern 100 meter on de grond een nieuw heelaldeeltje te ontdekken. Daarvoor brengen ze met behulp van de LHC-superversneller enkele materiedeeltjes tot de snelheid van het licht, om ze daarna tegen elkaar te laten botsen.
Door de botsing zouden de materiedeeltjes uiteen moeten spatten, waardoor het mysterieuze Higgs-deeltje vrijkomt. Higgs zou andere deeltjes hun massa bezorgen, maar kon tot nu toe nooit worden waargenomen. Sommige mensen dachten dat het experiment het einde van de wereld zou inluiden. Er zou een zwart gat ontstaan, waar alles en iedereen zou worden ingezogen.
Het 16-jarige meisje behoorde tot de doemdenkers en meende dat het einde nabij was. Pogingen van haar familie om op haar in te praten, bleken tevergeefs.
©HbvL
Zie je nou hoe bepaalde mensen anderen echt angst kunnen aanjagen? Vind het vreselijk.
Velp 2018:
Velp 2017:
Hier hadden we het op het werk ook al over vanmiddag.
Maar is het niet zo dat dit zeg maar "op schaal" is gemaakt en de deeltjes 'trager' tegen elkaar botsen als in het eggie zoveel miljoen jaar terug?. Want dan valt het in principe mee in vergelijking met toen. En ja die zwarte gaten,.... pfffff moet het nog zien. De millenium hype viel ook 100% mee dus w8 dit wel ff af
Voor zwarte gaten ben ik niet bang. Een wetenschapper van Cern en zelfs Hawking heeft al toegezegt, dat miniscule zwarte gaten die zich in de LHC vormen zich niet kunnen uitbreiden. Ze zijn hiervoor te klein. Elke dag botsen er duizenden malen per dag deeltjes boven ons hoofd op 20km hoogte. Ook daar onstaan miniscule zwarte gaten die gelijk weer inzakken. Je moet een aantal elementen meer hebben voordat je zoiets kan bereiken. Dit is bij de LHC niet ter sprake.
Wat me wel intresseert is de Anti-matterie die gemaakt wordt in de LHC. 10 gram anti-matterie was al genoeg om een stad als New York voor 2 maanden te verlichten. Het nadeel van anti-matterie is het veel energie kost om het te produceren. Ook het vasthouden van anti-matterie kan nu alleen nog door supergeleidende magneten/containers.
Als er in de toekomst, bijvoorbeeld door de LHC een snellere manier gevonden wordt hoe je antimatterie kan maken, en dit als brandstof te gebruiken, dan komt het verkennen van sterrenstelsels zeer dichter bij. Een dergelijk ruimtevaartuig zou dan bijna met de snelheid van licht kunnen reizen, waardoor reizen naar planeten zoals pluto en planeten buiten ons sterrenstelsel binnen enkele maanden gedaan kunnen worden. Nu is alleen de vraag of dit werkt met onze tijds-synchronisatie (relativiteitstheorie).
Ben benieuwd wat de LHC vindt.
Damn dude! hahahahaha
Das een heel stuk op een hoog niveau ....
Leg het eens voor aan die lui