Ik ben nieuw op het gebied van fotografie dus moet nog wel een aantal dingen leren maar goed.
Kijk zelf maar en heb je nog tips om mooiere foto's te maken voor mij laat het dan graag weten.
Groetjes Ron
Je vraagt een paar tips o.k.
De zon niet altijd in het centrum v/d foto nemen, maar ook eens links of rechts van het centrum en niet altijd op dezelfde hoogte.
Werken met de horizon, dus veel wolken en weinig onder de horizon ( hangt van de omstandigheden af ) of omgekeerd. (haal van foto 3 en 4 maar eens de helft van wat er onder de horizon zit af, dan zie je dat de foto's sterker worden en dieper. dit kun je achter je pc. doen, bijsnijden!) maak ook staande foto's ( meer wolken/luchten )
Veel, veel foto's maken, beter te veel foto's gemaakt dan die -ene- net niet en kritisch zijn, ik ben 32 jaar geleden begonnen met een spiegelflex met filmpje.
filmpje+ontwikkelen+afdrukken koste toen een godsvermogen, met digitale fotografie alleen wat tijd, wat niet goed is kan de prullebak in en opnieuw proberen.
En lees eens wat op internet over perspectief, verdwijnpunten, fotocompositie e.d.
bv op: fotografietips.nl en/of fotografie-tips.nl e.d.
Succes , wat ik gezien heb is veelbelovend !
henk (nikename rick.)
Ik vind het mooie foto's. Welke camera gebruik je?
Gr.
Jeroen