Vanmorgen bij het wakker worden, even uit het raam gekeken. Poeh een enorm aambeeld boven mijn dak. En blauwe lucht maar ik dacht dat aambeeld moet aan een buitje vastzitten. Ik naar de achterkant van het huis gelopen en ja hoor. Een bui, geen buitje. De bui die boven Eindhoven zat. Maar wat zag ik, mammatus! En niet zo klein ook. Nog een keer in mijn ogen gewreven voor de zekerheid. Nee het klopte! Camera snel gepakt en klikkennnn maar...
Wij hadden geen onweer, wel gisteravond rond 24u tot laat (ben om 1u toch echt gaan slapen) weerlicht gezien richting West. Vreemd genoeg zat die bui toen nog boven Rotterdam.... Het weerlichtte wel enorm zeg, rond de 15 per minuut. En net boven de flitsen schenen nog de felle sterren.
Ook ik heb deze zomer Mammatus wolken gesignaleerd afgelopen 13 augustus ten noorden van Almelo.
Helaas heb ik daar geen foto's van omdat ik een voetbaltoernooi had.
Maare complimenten jij heb de foto's.
Verassend overigens dat ze nu weer gesignaleerd worden.
Nederland is aan het veranderen!
groetjes Kees.
Mammatus heb ik deze zomer nog maar weinig mensen over gehoord. Voor mij was het overigens pas de 2e keer dat ik ze op de foto heb, en de 1e keer was zelfs nog maar vaag.
Deze niet gelukkig.
Zulke enorme bollen heb ik hier minstens 10 jaar niet meer meegemaakt overigens.