Ik zie het nu inderdaad ! de flitsen zijn echt zo fel en de bliksem slaat in vlakbij mij
ik vind het echt eng dit
Maar was er vandaag aanleiding voor onweer?? Het was slecht weer en niet echt warm, ik heb dit niet zien aankomen. ben vast de enige | Gewijzigd: 23 augustus 2008, 00:50 uur, door blackidentity
Zee is vlak voor de kust zo'n 19 graden, lucht er vlak boven een stukje frisser, zee warmt lucht op en stijgt op en neemt en passant wat vocht mee omhoog, koelt weer af, vocht condenseerd en je krijgt onweerswolken. Hoe groter het temperatuursverschil tussen wateroppervlak en pakweg een kilometer of 2 a 3 boven de grond cq water, hoe vetter het onweer.
Daarom heel vaak aan het eind van de zomer(zoals nu!) vaak onweer in de kustprovincies omdat het zeewater dan door de warme dagen in de zomer flink heeft kunnen opwarmen. Een warme zomer betekend vaak een lange periode van nattigheid en onweer aan het eind van de zomer en de herfst, omdat de Noordzee dan relatief warm is geworden en zich makkelijk buien boven de Noordzee ontwikkelen. Zoals vandaag ok het geval is.
Lots
Vannacht was best heftig, als er een flits was, sloeg hij gelijk in hier in de buurt
En nu weer, en het is wel waarschijnlijk één van de raarste onweersbui die ik gezien heb, Zon en Onweer?
dan kan het gebeuren dat je de wolken niet goed ziet aan komen en van zee uit is meestel voor de kust gevaarlijk onweer omdat het ineens komt opzetten
daar heb ik wat filmpjes gemaakt s `nachts en overdag .. ze staan op het forum bij weer filmpjes