Het was hier vandaag grijs grauw en ultra saai somber weer. Een redelijk windje en niet warm...
Voor mij dus geen 7 he. Hoogstens een 5.
Ik hoop dat het nu eens langer stabiel, droog en zonnig zomerweer gaat worden.
We zitten er al weken op te wachten en iedere keer wordt gezegd dat het eraan komt.
Vandaag was het niets (WEERCIJFER 7/8) voor mij was het weercijfer hooguit 6.
Veel bewolking, geen zon, wel droog. Erg matig, geen 7 of 8 waard.
Hoe het de komende dagen zal worden houden we in de gaten.
Ik zal de grafieken met weercijfers bij de hand houden.
Het was hier vandaag grijs grauw en ultra saai somber weer. Een redelijk windje en niet warm...
Voor mij dus geen 7 he. Hoogstens een 5.
100% mee eens onzin, weg met die weercijfer van het weeronline! pff was hier ook zo saai als maar kon, en moest gewoon jas aan hoor!
Het wordt heel even zomer. Zondag stijgt het kwik zelfs tot dertig graden en meer, voorspellen weermodellen. Daarmee krijgen we uiteindelijk toch, als afsluiter van de vakantie, twee echte zomerdagen. Volgens diverse weersites haalt Limburg op zondag zelfs 31 graden. “Het is onmogelijk om de temperatuur nu al tot op de graad nauwkeurig te voorspellenâ€, stelt weerman Eddy De Mey.
“De invloed van tropische cyclonen leidt soms tot rare sprongen in de berekeningen van de weercomputers. Vorige week voorspelden ze bijvoorbeeld dat het nu warm en mooi zou zijn.†Toch wil De Mey de hooggespannen verwachtingen niet temperen.
“De computers zijn het wel eens over het weekend. Door een hogedrukgebied boven het noorden van Duitsland, wordt warme en droge landlucht aangevoerd.†Het is van 1925 geleden dat we zo lang moesten wachten op een beetje zomer. Een record breken we wellicht niet. In 1929 werd het 35 graden op 31 augustus.
Onweer
Record of niet, het wordt genieten tot zondagavond. Althans, voor wie in Limburg blijft. “Aan de Kust vallen mogelijk rond de middag al de eerste onweersbuienâ€, aldus De Mey. Na het weekeinde zakken de temperaturen overigens tot een ordinaire twintig graden, voorspelt hij. Daarmee begint september eigenlijk zoals de hele zomer is geweest. Te nat en een beetje warmer dan normaal.
©HvbL
Hier in het zuidoosten kan het kwik zondag oplopen tot 30 graden!!! HEERLIJK!!!!!
Vandaag (woensdag) klopt het alweer niet.
Scroll maar even naar boven naar de weercijfers en vergelijk ze met de actuele cijfers van vandaag.
Je zult een enorm verschil zien.
Dat verschil zie je natuurlijk ook als je naar buiten kijkt.
Het cijfer 9 dat voor zaterdag en zondag gegeven wordt (ja eerst ook vrijdag) begint al terug te zakken.
Straks blijft er niets meer over dan een redelijk zonnig weekend.
Jammer dat het zo moet gaan.
De cijfer indeling is best aardig maar dan moet het wel kloppen.
Als het echt zo warm gaat worden komt er vast en zeker onweer, dat is voor de liefhebbers wel leuk.
Daar is deze site tenslotte voor.