Regelmatig komen de mooiste foto's voorbij hier op onweer-online maar het lijkt wel alsof alles bij ons eromheen gaat en het "echte werk" altijd aan ons voorbij gaat!
Heeft iemand tips? Waar ontstaan ze het meeste? Is er een bepaalde omgeving voor nodig? BV: Boven water of...
Ik heb geen flauw idee als leek, maar leer steeds meer hier en daarom wordt ik ook steeds nieuwsgieriger.
En wil graag ook bepaalde weer-types "live" zien... | Gewijzigd: 18 augustus 2008, 13:19 uur, door MandyWubbels
Regelmatig komen de mooiste foto's voorbij hier op onweer-online maar het lijkt wel alsof alles bij ons eromheen gaat en het "echte werk" altijd aan ons voorbij gaat!
Heeft iemand tips? Waar ontstaan ze het meeste? Is er een bepaalde omgeving voor nodig? BV: Boven water of...
Ik heb geen flauw idee als leek, maar leer steeds meer hier en daarom wordt ik ook steeds nieuwsgieriger.
En wil graag ook bepaalde weer-types "live" zien...
Ik wacht ook al lange tijden op een shelf
ik heb 3 keer een rolwolk gezien in 2 jaar.
maar een shelf wil ik ook graag zien.
Ik ben nu opzoek naar goede weer spullen.
windmeter, weerstations, onweersdetector, van zulke dingen kan iemand mij helpen met de juiste dingen te zoeken?
Grtz gerco
windmeter, weerstations, onweersdetector, van zulke dingen kan iemand mij helpen met de juiste dingen te zoeken?
Grtz gerco
Heb je mischien 3 keer een shelf gezien in 2 jaar?
Shelfclouds komen relatief vaak voor midje zomer, rolwolken komen eigenlijk niet zo gek veel voor!
Grtz gerco
ik heb rolwolk 1 keer gefilmd!
andere keer een foto( beginnende rolwolk)
en een in spanje
wel zijn er gebieden die meer onweer hebben dan de andere, maar ook dit jaar hebben we weer gemerkt dat daar ook niet echt veel van klopt.
onweer is en blijft nu eenmaal onveerspelbaar kwa plaats. en is pas enkele dagen van tevoren tot zelfs enkele uuren pas op de weerkaarten goed te zien.
verder, als je een keer meer kans wilt hebben op het meemaken van zwaar weer zal je toch echt moeten gaan chasen.
als je daar wat info over wil hebben zijn er zeker mensen die je daar tips in kunnen geven (zlef ben ik ook chaser.
ook zul je dan toch echt wat ervaring moeten gaan opdoen in het voorspellen van convectief weer.
gr. Piet
Meestal ben ik te laat met mooi foto's maken en dergelijke.... Ik betrap mezelf wel dat ik vaker naar de lucht kijk en probeer te ontdekken wat de wolken partijen betekenen.. Of dat ik een kleine voorspelling kan doen.
Het enige wat ik me kan herinneren: Een strak blauw hemel met 1 donker wolkje in de vorm van een aambeeld... Dan weet volgens mij iedereen wel genoeg!
Geduld is een schone zaak dus...