De Noren werden geïdentificeerd door de ANSA. De twee waren in hun tent toen de boom op hun viel. De moeder en tevens de vrouw van de slachtoffers kwam er met wat schaafwonden er van af.
In een andere deel van het gebied is een 61 jarige man gewond geraakt toen takken die van de bomen werden gerukt door de tornado.
Ook zijn er een aantal gebouwen inclusief woningen beschadigd door de tornado.
onweer-online
Nog een jaartje of 2/3 en we kunnen twister2 opnemen in nederland....
Komt wel akelig dichtbij. Een jaartje of 2 terug was er een 'net niet' tornado in london als ik me niet vergis...
Want het maakte erge grote indruk op de kids om totaal vernielde tenten, caravans en auto's te zien worden afgesleept. | Gewijzigd: 11 augustus 2008, 17:36 uur, door HappyFeet
We hebben vreselijke dingen gezien, waar ik nu nog ellendig van ben. Ik hoor nog steeds het geraas van de storm, hoor en zie de bomen vallen. Het kan niet anders dan dat er meerdere mensen dood zijn gegaan, of in ieder geval ernstig gewond zijn geraakt. Ik heb bomen om zien vallen, o.a. op auto's van mensen die op de vlucht zijn geslagen. We zijn zelf langs vallende bomen gerend. Onverantwoord misschien met twee kleine kinderen, maar in de caravan afwachten tot de bomen op ons dak zouden vallen, kon ook niet.
Wij hebben hulp gezocht in het restaurant, waar ze in eerste instantie niet in de gaten hadden dat er een ramp gaande was. Alles was uitgevallen; stroom en telefoon. Na ons kwamen nog vele mensen binnenvallen. Eén man kwam voor half één binnen met een gapende hoofdwond, en kon door de vele omgevallen bomen pas na half 2 geholpen worden door de italiaanse hulpdiensten. Ik heb zelfs begrepen dat de ambulance pas na half 3 via het strand weer weg kon!!!
Op televisie ziet het er in een film eng uit, om het te ervaren, voelen, horen, is nog veel erger...
Degenen die er die nacht met ons zaten: we hopen dat het goed met jullie gaat.
Groeten van Marcel, Hedy en de twee meiskes.
hoi,
ook wij waren in Italie Grado op camping tenuta primero waar op 13 juli ook al een grote storm was en die vonden wij al eng een tent die voor onze carvan stand was toen ook zo maar weg en naast ons was de voortent kapotgewaaid en ook op de camping bomen en lantaarnpalen omgewaaid catamarans uit zee geblazen boten gezonken in de haven, wij hadden gelukkig als 1 van de weinigen geen schade. maar als ik dit allemaal gezien en gelezen heb was dat van ons maar een voorbode voor erger nog geen maand later dit ben ik blij dat ik op 31 juli vertrokken ben uit Grado ik hoop alleen dat mijn carvan nog heel is want die staat bij de camping op een weiland in de opslag.
Maar na dit alles gaan we volgend jaar gewoon weer naar Grado dit is 38 gelden ook gebeurt dus hebben we weer ff.
sterkte voor iedereen die er niet zo goed vanaf is gekomen.
groet ap
Ik leef echt mee, ik kan mij uit die verhalen best inbeelden wat voro een paniek en angst er dan opeens over je heen komt.
De enorme kracht van de natuur is heel bijzonder, interresant en spectaculair, maar als je in zo'n situatie komt denk je daar lijkt mij even heel anders over.
Nog een jaartje of 2/3 en we kunnen twister2 opnemen in nederland....
Komt wel akelig dichtbij. Een jaartje of 2 terug was er een 'net niet' tornado in london als ik me niet vergis...
nou het kan erger, vorig jaar 3 sterke tornado´s in Duitsland.
hoe dichtbij kun je het hebben.