Zie je nóg beter dat 'ie gephotoshopt is
(dit alles was ook het eerste wat in mij op kwam).
Volledige dagen met sneeuwdek: 7
Dagen met deels sneeuwdek: 2
Vaste sneeuw: 4 * Laatste 01-02-2019
Smeltende sneeuw: 1 * Laatste 02-02-2019
Hagel: 4
Velp 2018:
Smeltende sneeuw: 6
Vaste Sneeuw: 6
Hagel: 8
Weerlicht: 6
Onweer: 24 (1 onweersdag in Velp gemist toen ik in Duitsland was)
Velp 2017:
Dagen met sneeuwdek: 34 (waarvan 21 in januari, 6 in februari en 7 in december)
Vaste sneeuw: 12
Smeltende sneeuw: 6
Hagel: 13
Weerlicht: 6
Onweer: 21
dat dan weer zeer zeker wel!
maar de maker van dit prutswerk kan beter een cursus nemen whehehe
echt vreselijk slecht gedaan
dat de exif uit de foto is.
de exif zijn de gegevens die de camera vastlegt aan een foto ( wat de instellingen zijn van de camera )
dus als jij een foto maakt met een belichtings tijd van 15 seconden hoort dat er in principe te staan.
(hieruit kan je ook halen, dat de foto als laats bijvoorbeeld gebruikt is met photoshop )
hier de exif van de foto hierboven ( helemaal leeg )
hier de exif informatie van een onweers foto van mij.
2missing exif.
3lijktzefls of de bliksem pixel voor pixel ingetekend is
1: Tussen? De bliksem is fel doordat het erg dichtbij is
2: Heb ik ook niet in m'n foto's staan nadat ik ze met PS bewerkt heb. Aan de EXIF had je ook niet kunnen zien of het nep was, dus dat doet er ook niet toe.
3: Je ziet zelfs artifacts bij de bliksemschicht, knap gedaan van diegene. Van iemand die dat zo zou kunnen had ik wel een kwalitatief betere foto verwacht. (compositie, belichting, scherpte etc.)
Ik zie een foto waarbij iemand met geluk een bliksemschicht erop heeft staan terwijl diegene een foto aan het maken was van een naderende shelfcloud. | Gewijzigd: 27 mei 2009, 14:27 uur, door Martijn
Artifacts? gewoon jpg compressie. Kwestie van maken en opslaan als jpg, desnoods 2 keer.
Bliksem is mij ook te blokkerig, te scherp, meeste bliksems zijn a) veel veller, dus overbelichting rond de bliksem en veel smoother, dit is veels te veel detail. tenzij genomen op iso 100 op 1/10000, maar dat zal wel niet gezien de lucht.
Op een foto die iemand plaatste van een inslag op een kleine 10 meter van hem vandaan zie je dat de bliksem egaler en breder is, en heb ook wel fotos gezien die binnen 50 meter afstand waren en de schicht een diameter had van rond de 2 meter.
Bron foto: Nufoto.nl