Ik zie nog geen mooie grote watten op de satteliet beelden, dus denk dat het nog even op zich laat wachten... begint iig wel laat met het ontstaan ervan...
"In de loop van de ochtend en waarschijnlijk pas in de middag trekken er van het zuiden uit buien, met onweer en hagel, ons land binnen."
Terwijl het volgens anderen vannacht al zou komen.
Ik sluit me aan iedereen die roept dat het niet meer te volgen is en dat ze het waarschijnlijk geen van allen weten
Gewoon afwachten maar. Is nog ouderwets spannend ook...
"In de loop van de ochtend en waarschijnlijk pas in de middag trekken er van het zuiden uit buien, met onweer en hagel, ons land binnen."
Terwijl het volgens anderen vannacht al zou komen.
Ik sluit me aan iedereen die roept dat het niet meer te volgen is en dat ze het waarschijnlijk geen van allen weten
Gewoon afwachten maar. Is nog ouderwets spannend ook...
Dat is het leuke nou aan dit soort situaties, je weet het nooit ogen open houden en duimen maar!
maar ik zie hier (prov. groningen) voorlopig nog niets losgaan
het is hier wel benauwd, maar de bewolking komt hier nog uit (ruwe schatting) het westen aanwaaien
dus dat word voorlopig niks
mischien later maar ik denk (puur naar de lucht kijkend en een onderbuik gevoel) dat er hier vandaag zeker geen onweer komt.
de wind zit verkeerd
de wolken komen uit de verkeerde hoek
het is niet warm genoeg hier
ik weet het het is niet wetenschappelijk onderbouwd, noch met kaarten gestaaft.
maar dit is mijn voorspelling voor groningen voor vandaag
michel
Laten we met zen alle nou maar gewoon even afwachten tot begin morgen middag, dan weten we alweer een hoop meer!
Dan zijn de kaarten ook zodanig aangepast, dat het al een stuk overzichtelijker wordt voor die dag en nacht.
Volledige dagen met sneeuwdek: 7
Dagen met deels sneeuwdek: 2
Vaste sneeuw: 4 * Laatste 01-02-2019
Smeltende sneeuw: 1 * Laatste 02-02-2019
Hagel: 4
Velp 2018:
Smeltende sneeuw: 6
Vaste Sneeuw: 6
Hagel: 8
Weerlicht: 6
Onweer: 24 (1 onweersdag in Velp gemist toen ik in Duitsland was)
Velp 2017:
Dagen met sneeuwdek: 34 (waarvan 21 in januari, 6 in februari en 7 in december)
Vaste sneeuw: 12
Smeltende sneeuw: 6
Hagel: 13
Weerlicht: 6
Onweer: 21
©KNMI
Dohh waarom nou weer die knipoog, bij jouw weet ik nou nooit of dat nou een gein is of serieus.
Mij zegt die kaart ook niet zoveel, ik zie wel geloof ik dat lage druk van ons weg gaat en hoge druk de boel gaat overnemen, althans das wat ik denk met die blauwe en rooie strepen:P
In de loop van de ochtend en waarschijnlijk pas in de middag trekken er van het zuiden uit buien, met onweer en hagel, ons land binnen, hierbij kan lokaal veel neerslag vallen.
lol@ KNMI... wordt het straks morgenavond??
Kleine buitjes vanaf de Noordzee richting land volgens buienradar. Ik zal straks eens naar Oedmorgen kijken en Peter Timonfeef. Geen waarschuwingen van het KNMI en ook alles nog groen