Ik ben Peter Elzinga,
Al jaren ben ik gebiologeerd door bliksem en sinds 2004 ben ik bezig met bliksemfotografie, ik fotografeer al langer maar heb ooit eens op NGC een reportage gezien van een dare-devil die in Florida de mooiste bliksems fotografeerde, sindsdien enorm aangestoken.
sinds kort ben ik wat meer actief op het internet in de vorm van publicatie van foto's en een website: www.peterelzinga.tk
hierop staat een verzameling van mijn beste (weer) foto's.
Al een stuk of 4/5 keer is een bliksemfoto van mij in EditieNL / RTL weer geweest.
Vorig jaar ben ik winnaar geworden (iets wat ik totaal niet had verwacht) in een programma van de lokale omroep (omrop Fryslan) met Pyt Paulusma, wat in waar man! (wat een weer man!)
en dat met de foto die als bijlage is toegevoegd.
Ik fotografeer de bliksem voornamelijk in Friesland, tussen Hardegarijp en Dokkum, hier is een open gebied met zicht naar alle windhoeken, ideaal voor bliksemfotografie over het binnenland of langs de kust.
Gebruikte apparatuur is vooral De Canon Eos 30D met mijn trouwe Tamron 17-50 F2.8 XR (een mooie snelle lens met supercontrast)
ik zal in de toekomst meer foto's posten
Tot ziens
Peter Elzinga | Gewijzigd: 30 juli 2008, 20:01 uur, door Tripwire
Moet toch es wat vaker in het forum sneupen..kom meestal niet verder dan het meldboek
Nog wat mooie foto's gemaakt de laatste tijd?
Zal vlug eens even op je site sneupen!
Groetjes
Loek Dr88