Mooie Shelf in aanbouw te zien. Snel naar huis gefietst. Ik was te laat om de shelf erop te krijgen.
Verder waren er ook geen mooie foto's want het onweer trok ongeveer 30km verderop langs.
Wel van kunnen genieten elke seconde een flits. Wat een show zeg. Af en toe een paar flinke ontladingen loodrecht naar beneden.
Die waren niet zo kronkelig maar echt kaarsrecht met alleen een lange bocht erin.
Zulke heb ik nog nooit gezien. Er kwamen echt dreunen achteraan niet normaal. De autoruiten trilden er van.
Alsof er een bom neer kwam. We zijn daar heen gereden of er ook was ingeslagen.
Net toen we stil stonden in een weiland. Flits....Boem... Vlak achter ons. Helaas de ontlading niet gezien maar wat een knal!
Toen ik vanmiddag naar de foto's keek zag ik toch nog een bliksem op de foto. Dus post ik ze maar.
Gisteren: 29-08-08.
Naderende onweersbui die een uur geleden was ontstaan boven midden overijssel.
Deze bleef groeien en werd een groot onweerscomplex.
Hier helaas geen beelden van omdat het allemaal licht was en weinig stralen.
Het had al een uur aan een stuk door gedonderd. Toen pas waren er flisten te zien.
Niet veel later ook regen en meer gedonder. In totaal maar 7 mm regen. Aantal km verderop wateroverlast.
Nou de bui was er. Ik stond voor het raam. Een prachtige bliksemstraal naar beneden op een km afstand. Flinke knal.
Daarna nog een poosje staan kijken maar niets bijzonders. Ik weer naar Onweer-Online.
FLITS!! BOEM!! 200m inslag voor ons huis. Man wat een geweld.
Niet veel later nog eentje zo dichtbij achter het huis, nu knapte er stroom af van de garage.
Dan nu maar de foto's van Zaterdag 26-08-08
| Gewijzigd: 30 juli 2008, 17:17 uur, door Mark-Emmen