| Gewijzigd: 30 augustus 2017, 13:28 uur, door Brandaris
dat kleine bliksempje in het eerste frame, recht voor me neus, en dan die grote erachteraan, een knal van hier tot tokio, die kleine heb ik niet eens gezien, zo snel gaat het
De ondlading welke recht voor je neus lijkt te zijn is helaas fake dat is een effect wat je vaak trug ziet als je onweer filmt dus dat beelt is niet echt
Er bestaat ook een benaming voor dit effect al ben ik die benaming helaas wel vergeten | Gewijzigd: 2 augustus 2008, 20:27 uur, door Ricky93
Er bestaat ook een benaming voor dit effect al ben ik die benaming helaas wel vergeten
ghost leader effect wordt dat genoemd, omdat de lens de bliksem een soort van breekt waardoor hij dicht bij lijkt te zijn.
ik heb hem de vorige keer schijnbaar gemist want had hem nog niet eerder gezien
ondanks dat hij eind juli al gepost is
schijnbaar ondergesneeuwd tussen alle andere posts
jammer dat hij niet in groot formaat te zien is
vooral de eerste zou ik wel beter willen zien
edit alweer typefout | Gewijzigd: 9 augustus 2008, 15:24 uur, door mookje
Maar hoe weet je nou of dit een 'fake' is?
Een bliksen word tenslotte aangetrokken door de aarde waardoor je ook vaak zulke kleine "aantrekkers" ziet om het zo maar te noemen. Daar is trouwens ook een woord voor hoe heet dat ook al weer??...
Er is ook een foto ergens op het net van een inslag in een boom in het bos. Die foto is een vrij hoge resolutie en met heel dicht inzoomen kan je ook zulke "aantrekkers" zien van de naast gelegen bomen.
Iemand bekend met die foto?.
Maar hoe weet je nou of dit een 'fake' is?
Een bliksen word tenslotte aangetrokken door de aarde waardoor je ook vaak zulke kleine "aantrekkers" ziet om het zo maar te noemen. Daar is trouwens ook een woord voor hoe heet dat ook al weer??...
Er is ook een foto ergens op het net van een inslag in een boom in het bos. Die foto is een vrij hoge resolutie en met heel dicht inzoomen kan je ook zulke "aantrekkers" zien van de naast gelegen bomen.
Iemand bekend met die foto?.
Ik denk niet dat het zo'n zijtak van een bliksem is, omdat de "echte" bliksem veel verder weg zit, kijk maar naar de wolk.
Als de bliksem dichtbij zou zitten, zou je niet eens de bliksem uit de wolk zien komen, tenzij je naar boven richt natuurlijk.
331 m per seconde.... Link maar wel tof. Mooie platen!
Als de bliksem dichtbij zou zitten, zou je niet eens de bliksem uit de wolk zien komen, tenzij je naar boven richt natuurlijk.
Ok, daar heb je een punt het is idd te ver weg.
Dit is die foto uit het bos. Er is nog een hele hoge resolutie van zodat je die aantrekken kan zien.
Op deze foto heb je een stukje ernaast, rechts van de inslag in de boom, de volgende boom en daar zie je een aantrekker uit steken. Best jammer dat het slecht is te zien maar wellicht heeft iemand deze in een hogere res??
Maar hey,... hoe dan ook een mooie foto in framez.. | Gewijzigd: 9 augustus 2008, 22:25 uur, door mrijkhals
Volledige dagen met sneeuwdek: 7
Dagen met deels sneeuwdek: 2
Vaste sneeuw: 4 * Laatste 01-02-2019
Smeltende sneeuw: 1 * Laatste 02-02-2019
Hagel: 4
Velp 2018:
Smeltende sneeuw: 6
Vaste Sneeuw: 6
Hagel: 8
Weerlicht: 6
Onweer: 24 (1 onweersdag in Velp gemist toen ik in Duitsland was)
Velp 2017:
Dagen met sneeuwdek: 34 (waarvan 21 in januari, 6 in februari en 7 in december)
Vaste sneeuw: 12
Smeltende sneeuw: 6
Hagel: 13
Weerlicht: 6
Onweer: 21