Naar aanleiding van een paar gesprekken in de chat over jupiter post ik maar een foto-tje ervan.
Geschoten met een sony a350 met teleconverter van canon erop geplakt 2seconden sluitertijd iso 100.
Jupiter staat momenteel in het zuiden en is zeer fel je kunt hem niet missen.
Hij knippert niet net als een ster want planeten knipperen niet.
Groetjes...
Edit: doe er maar gelijk de maan bij die was ook mooi | Gewijzigd: 25 juli 2008, 04:25 uur, door lichtpuntje
De eerste is het origineel wel verkleind voor de site..de 3de is een crop van de eerste.
De 2de foto is een wide shot de verte in had helemaal geen licht nergens..de verlichting is puur van de stad. | Gewijzigd: 2 augustus 2008, 01:29 uur, door lichtpuntje
Heb verschillende opties geprobeerd van iso 100 tot iso 1600. Camera staat op een statief maar ik krijg dit niet voorelkaar.
Tja wat moet ik zeggen ik ben een heeeel donker plekje gaan zoeken in mijn omgeving.
Helemaal in gezoomed op 300mm met het handje scherp gesteld..iso400 gekozen ..2 seconden belicht op een f-stop F5.6
En dan met de zelftimer (op 10 seconden) afgedrukt.
groetjes | Gewijzigd: 20 augustus 2008, 00:17 uur, door lichtpuntje
ik vind dat hele sterrengebeuren fascinerend! Jupiter blijft de mooiste planeet ( niet alleen de naam maar ook de vele liedjes en historische verhalen omtrend deze planeet)
heb je trouwens de ''sterrenregen'' nog bekeken?
ik vond het ietwat tegenvallen
in frankijk zien we in een heldere nacht net zoveel vallende sterren...
kheb jou foto ff gepikt die pronkt nu als mn bureaublad achtergrond
vind m dus ontzettend mooi! duidelijk zeg!
flinke telelens bij gehad ofniet?
Ook Venus is indrukwekkend.
Volledige dagen met sneeuwdek: 7
Dagen met deels sneeuwdek: 2
Vaste sneeuw: 4 * Laatste 01-02-2019
Smeltende sneeuw: 1 * Laatste 02-02-2019
Hagel: 4
Velp 2018:
Smeltende sneeuw: 6
Vaste Sneeuw: 6
Hagel: 8
Weerlicht: 6
Onweer: 24 (1 onweersdag in Velp gemist toen ik in Duitsland was)
Velp 2017:
Dagen met sneeuwdek: 34 (waarvan 21 in januari, 6 in februari en 7 in december)
Vaste sneeuw: 12
Smeltende sneeuw: 6
Hagel: 13
Weerlicht: 6
Onweer: 21
Allemaal gemaakt door amateurs. Er zijn zelfs filmpjes van jupiter met veel detail, zelfs de maantjes van jupiter draaien mee. Jupiter is een dankbaar object, het is de planeet waar je het meeste detail op kunt zien.
Ik ben zelf ook zo'n kijker, maar alleen visueel.