Is dat het onweer wat er vandaag had moeten zijn??? Ik twijfel.
Weer is onvoorspelbaar.. KNMI kondigde een weer alarm af en paar uur later weer ingetrokken
Voor vanavond verwacht ik (iigin mijn omgeving) niets meer want de broeierigheid is verdwenen
Ik hoop dat ik ongelijk heb
de voorspellingen van het KNMI daar ben ik allang vanaf gestapt, die weten hetzelf ook niet. Zelfs Helga van Leur zei vandaag dat ze geen voorspelling kon geven omdat er met iets niet rekening was gehouden, met wat dat ben ik al weer vergeten.
Onweersteller tot nu toe dit weekend: 0!
Zaterdag had Den Bosch wat lichte onweer maar toen zat ik in rotterdam.
Helga van Leur gaf ook aan dat onweer onvoorspelbaar is
Gisteren hadden ze bijvoorbeeld gemeld dat het Maandag overal droog zou zijn en dat de buien Dinsdag terug zou keren. Nu voorspellen ze Maandag wel weer onweer.. Foute berekening had iets te maken met die bui net onder Z Limburg.. WAT en HOE weet ik ook niet
Buien hadden veel zwaarder uit kunnen pakken maar helaas!
Ik ga ook van de lucht uit en die is behoorlijk onstabiel en heb nog steeds hoop dat er wat gaat komen vannacht maar ik blijf er niet voor wakker
Nee ik ook niet, anders word ik vanzelf wel wakker gebliksemd
Helga van Leur gaf ook aan dat onweer onvoorspelbaar is
Gisteren hadden ze bijvoorbeeld gemeld dat het Maandag overal droog zou zijn en dat de buien Dinsdag terug zou keren. Nu voorspellen ze Maandag wel weer onweer.. Foute berekening had iets te maken met die bui net onder Z Limburg.. WAT en HOE weet ik ook niet
Buien hadden veel zwaarder uit kunnen pakken maar helaas!
Ik ga ook van de lucht uit en die is behoorlijk onstabiel en heb nog steeds hoop dat er wat gaat komen vannacht maar ik blijf er niet voor wakker
Ik heb de weerberichten op TV vandaag niet gevolgd maar wel de berichten op de diverse websites gisteren.
Hieruit blijkt inderdaad dat de verwachtingen gewoon onjuist zijn, of in ieder geval voor een groot deel onjuist zijn.
Het zal vast wel ergens onweren (zoals in Zuid Limburg) maar dat zegt niets over de rest van het land.
Dat alles nu opschuift naar maandag is ook een bekende truuk. Maandag zou eerst droog zijn en 30C, die 30C zal wellicht wel gehaald gaan worden maar of het droog blijft is maar de vraag.
Die foute berekeningen vind ik een raar verhaal. Er staan snelle en zeer dure computers die de weersmodellen berekenen. Dat is niet gewoon een PC-tje zoals je thuis hebt staan. Je mag dus verwachten dat daar een betrouwbaar resultaat uitkomt. Zeker op de korte termijn. Dat het over 14 dagen onzeker is begrijp ik wel want daar is de marge te groot maar op korte termijn (volgende dag of 2 a 3 dagen) moet het betrouwbaar zijn.
Het is kwalijker als er ten onrechte weersalarmen afgegeven worden. Mensen houden rekening met een weeralarm. Het heet immers niet voor niets "alarm". Als een weeralarm te pas en te onpas afgegeven wordt verliest het zijn waarde en geloofwaardigheid. Mensen zullen een weeralarm de volgende keer niet meer serieus nemen als het vaak verkeerd afgegeven wordt. Dat is dan ook precies het gevaar want de volgende keer kan een weeralarm misschien wel juist zijn.
Onweer, bliksem windstoten e.d. vormen nog steeds een gevaar ook al is het een weersverschijnsel wat de moeite waard is.
Meteoalarm.eu geeft nog steeds een code GEEL af voor morgen (maandag).
Vandaag en morgen kunnen er zware onweersbuien voorkomen met hagel, zware windstoten (tot 100 km/uur) en lokaal veel ontladingen. Today and tomorrow heavy thunder with hail, gusts (up to 100 km/h) and local many discharges.
| Gewijzigd: 27 juli 2008, 23:22 uur, door Han
De lucht boven onze omgeving is nog steeds zeer onstabiel, maar de (kleine) verschillen per plaats kunnen bij deze weersomstandigheden het verschil maken tussen het ontstaan van een enorm onweerscomplex en het ineens inzakken ervan. Daarom zit de verwachting er ook zo naast het gaat om PLAATSELIJK onweer, maar onder deze onstabiele omstandigheden kan je wel stellen dat de KANS op onweer erg groot is. Soms weten zelfs de enorme PC's van de weerdiensten er geen raad mee, omdat de kleinste verandering zo een enorm effect kan hebben.
Een voorbeeld: Ik ben geen expert, maar misschien dat de Limburgse heuvels en de Ardennen net voor een zetje omhoog hebben gezorgd van de luchtmassa. In dat geval kan er ineens een enorm complex onstaan die weer uitsterft als die extra "zet" omhoog er niet meer is.
Hij lijkt op koers naar mijn woonplaats(amersfoort) te gaan.
Ik hoop dat ie groeit dan wacht ik nog wel ff.
kan morgen toch uitslapen
Er zit niet of amper onweer activiteit in.. Maar het zou kunnen
Amersfoort moet dan wel kunnen.. Hier verwacht ik m niet meer
Het lijkt wel of die complex boven Zeeland ook van richting veranderd naar NW
En er onstaan nieuwe buien boven Z Limburg
Ik blijf nog wel even wakker
Ik w8 die bui ook nog ff af (Volgens berekeningen rond 3 uur)
Daarna ga ik ook maar naar bed, alhoewel er een hoop in ontwikkeling is ten zuiden van ons kikkerlandje
Na die enorme teleurstelling van afgelopen avond krijgen we toch nog wat moois.. Als het niet afzwakt natuurlijk