Eigenlijk net zoals gisteren.. Ook de tijd is bijna hetzelfde
Ben benieuwd. Complex boven NW Duitsland schampt net Groningen zo te zien
MCS
Mesoscale Convective System. Mesoscale Convective System. A complex of thunderstorms which becomes organized on a scale larger than the individual thunderstorms, and normally persists for several hours or more. MCSs may be round or linear in shape, and include systems such as tropical cyclones, squall lines, and Mesoscale Convective Complexes (MCCs) (among others). MCS often is used to describe a cluster of thunderstorms that does not satisfy the size, shape, or duration criteria of an Mesoscale Convective Complex.
maar helaas
we kwamen vanuit friesland aanrijden en zagen al van verre bloemkolen ontstaan
MOOI !!!!
hoe dichter we bij huis kwamen des te donker werd het. nu zou het gebeuren!
hellum krijgt er van langs!
in de verte al gerommel (we waren inmiddels thuis) wat dichterbij kwam
en je raad het al het draaide net zo mooi ten noord oosten van ons langs
nog wel even regen en verder niets
ik heb wel foto's gemaakt , maar moet even uitvogelen hoe ik die van mijn (nieuwe) camera krijg.
En zoals je kan zien staat ze hijskraan ongeveer onze kant op. (naar het westen) en de bui komt uit het zuiden
Dus komt de bui schuin over ons heen.
Groetjes | Gewijzigd: 27 juli 2008, 19:55 uur, door alie
Ik zeg nu al: Een domper, gelukkig hebben we nog 2 dagen kansen. Alleen Dinsdag word moeilijk ivm bruiloft vader
Er zou vandaag onweer, regen en zware windstoten komen. Vergelijkbaar met gisteren.
Dat was dus hier (in Ermelo) zeker NIET het geval.
Het was vandaag een prachtige dag met veel zon, weinig wind, drukkend warm, maar ook droog. Geen regen en onweer.
Gisterenavond was er wel wat onweer en zware regen maar vandaag helemaal niets.
Ik zie op de Buienradar ook niets, dus de weerverwachting was onjuist.
Dat gebeurt wel vaker. Jammer voor de onweerliefhebbers maar goed voor de mensen die op mooi weer zitten te wachten. Het is tenslotte vakantietijd.
Ik ben dan ook blij met deze mooie dag.
Ik begrijp alleen niet waarom er morgen nu ook weer onweer opgegeven wordt.
Is dat het onweer wat er vandaag had moeten zijn??? Ik twijfel.