De dreigende lucht hier zegt me meer, al vrees ik dat het gewoon bij een paar druppels blijft want van onweer is geen spoor te bekennen.
Het is inmiddels flink bewolkt, vreselijk benauwd en totaal windstil. Oef... (en zucht)
2013: 3 onweersdagen
2014: 7 onweersdagen
Ja dus.
Hier (in Ermelo) zojuist een enkele flits om ca 22:15.
Het is niet veel maar het is wel onweer.
Voor de rest een zware regenbui die ongeveer 10-15 minuten heeft geduurd.
Het was daarna direct weer droog.
De bewuste bui was ook op de Buienradar te zien.
Wel een erg klein rood plekje maar hij staat erop.
ja en dat heb ik dus ook in zuidfriesland gezien EN gehoord nog wel:P momenteel (2240) ookk soms nog wat te horen
Ik hoop het ook, mischien een schrale troost maar dan zal ik zeker de videobeelden op tube zetten.
Maar eerst maar even afwachten, net ook onweer gehad, zat een harde tussen word je nie goed van.
niet ja en dus ............
de laatste tijd is hebben de weersvoorspelling van de kaarten en de weerberichten waren te wensen over, het is gewoon raar weer, maandag was het nog 19 graden, nu is het opeens 29 graden. Een paar jaar geleden kon je de donder erop zeggen dat er na de hitte altijd een onweersbui kwam, de voorspellingen van het knmi en meteo klopte altijd, de laatste tijd kun je er niet meer van op aan, het enige waar je van op aan kunt zijn de luchten zelf die je ziet, maar ook dat valt moeilijk te zeggen of er onweer uitkomt, vorige keer plaatste ik hier een foto dacht er komt onweer, maar dat waaide dus snel over.
Wat ik nu weet is dat het hier benauwd is, het morgen nog benauwder word, maar of er dan onweer volgt, in het oosten misschien wel als we de kaarten en de weersberichten mogen geloven, maar hier in Zuid-Holland? Ik zal het morgen wel zien
en kijk het ff ma zijn hele m0oie flitse te zien en nie zo weinig ook hopenlijk trekt dit over aalten heen. zodat ik ok kan genieten va ndeze moie chow haha.
gr mc
Nog een biertje?:P anders ik welxD
Over de onweerskansen gesproken voor zaterdag, ik hoop eigenlijk dat het morgen wel losbarst, zoals het nu al ontwikkelt ben ik benieuwd voor morgen!
Jan to the O zeg eens wat verwacht jij?......denk je dat het in het midden van het land ook beetje losbarst, met name lelystad bijvoorbeeld dan:P?
Opgesteld: 26 Juli 2008 om 1:00u door Piet Berger
Vandaag zitten we volop in een warme en onstabiele luchtmassa.
De CAPE komt in de middag uit rond de 1000-1500 J/kg en de LI rond de -5.
De convergentielijn die vanuit het zuid-westen komt licht vandaag boven ons land en komt hier samen met de andere lijn (Theta-W 850hpa tong) die vanuit het oosten naderde.
Ook vandaag is er weer geen sprake van belangrijke dynamische factoren zoals de Jet die maar zwak is alsmede ook de Windshear die niet veel voorsteld.
Deze nemen wat toe in vergelijking tot gisteren maar zijn nog steeds niet overtuigend.
Hierdoor lijken de kansen op echt zwaar onweer in de vorm van MCS, Squall-line met bow echo en supercell's verkeken.
Door de vochtige en matige tot sterke onstabiliteit lijken warmte onweders vandaag goed mogelijk.
Deze kunnen fel uitpakken en gepaard gaan met een significant aantal ontladingen.
Ook kan hierbij hagel vallen en moet er rekening gehouden met grote hoeveelheden neerslag gezien de lage treksnelhijd van de buien.
De kans op onweer geld vandaag eigenlijk voor het hele land, maar lijkt mij aan de zuid- en oostelijk kant het best.
Deze kwam ik tegen omdat ik buienradar onbetrouwbaar vind
Lees maar eens dit:
Geen treinen rond Amersfoort na blikseminslag
Bron: NU.nl
http://www.nu.nl/news/1674442/10/rss/Geen_...kseminslag.html
Wel hier in Den Bosch nog onbewolkt en zeer benauwd/warm.
Afwachten maar.
EDIT: Boven midden Belgie ontstaat wel een flinke bui. Ben benieuwd of die richting Rotterdam kan komen?! | Gewijzigd: 26 juli 2008, 11:16 uur, door Buffalo