Heb weinig tijd gehad om alle map's grondig te bekijken.
ik zie hoge Cape, maar GSF overdruift dat wel erg, en zal zeker niet zo hoog als voorspeld gaan uitpakken.
ook ontbereken de nodige triggers.
Maar vanaf de middag zijn enkele warmte onwerders niet uitgesloten en zelf mogelijk.
zaterdag en zondag zien er beter uit omdat we dan te maken krijgen met een mooie covergentie, die wel kan zorgen voor de nodige triggering.
Off-topic mode: Ik heb mijn Sony Alpha nu ... mooi dingetje hoor, maakt goede foto's haha.
Ja maar dat is tot morgenvroeg 06.00. Wacht maar wat er daarna komt. Hieronder zie je een aantal kaarten van een andere site.
In de hoogte is er sprake van een toenemende cyclonaliteit door de naderende Atlantische trog, maar van een goed doorstroomde atmosfeer is morgen evenwel geen sprake en van een significante windshear al evenmin. Door de toenemende vochtigheid en de nog steeds oplopende dagtemperaturen moeten we rekening houden met enkele warmteonweders, vooral nabij de theta-w-tongen. Gezien het gebrek aan sterke dynamische triggers en shear is de kans op zwaar onweer eerder beperkt. Ook tijdens het weekend lijken de kansen op onweer niet uitsluitbaar maar ook dan verwachten we onweer van een eerder bescheiden kaliber.
©Karim Hamit
De plusjes dat is de neerslag. En naar wat voor plaats ga je precies dan kijk ik wel even of ik betere info kan krijgen voor je.
Vanuit het zuid-westen nadert een duidelijke Conv. line alsmede vanuit het oosten. Beide zijn termische vore's alleen is de westelijke duidelijk een conv. line. Beide lijken zicht boven de Benelux tegen te gaan komen, en daar te kunnen zorgen voor de triggering van enkele (onweers)buien.
Door het uitblijven van belangrijkste dynamiek, zoals bijvoorbeeld windshear en Jet-streak, lijkt het dat er geen zwaar onweer zal komen.
Gezien het voldoende vocht en matige onstabiliteit zijn enkele warmte-onweders die fel kunnen uitpakken niet uitgesloten. Door de lage treksnelheid van de buien kunnen deze wel voor wateroverlast zorgen, deze kunnen gepaard gaan met een significant aantal ontladingen.
©Piet Berger
Rofl RotjeknorxD
Wolken beginnen hier aardig vol te worden, her en der kleine cumulussen, dus ik schat de onweerskansen wel goed.
Ben wel erg ongeduldig wil het zo snel mogelijk hebben:p
(weernerd)
Ik hoop op mooi onweer met veel ontladingen en weinig rommel..!!
Als ik naar het zuiden kijk, zie ik zulke wolken (al is het niet erg scherp, sorry daarvoor)
Kan hier wat uitkomen en om wat voor wolken gaat het?
Dus dit is dus typisch een onweerslucht?