Watersporters aan grote delen van de Nederlandse westkust moeten zondag oppassen. Het KNMI waarschuwt hen voor een stevige wind.
De noordwestenwind is aan de kust krachtig of hard en in het Waddengebied mogelijk even stormachtig. Voor zeilers en surfers ten noorden van Hoek van Holland geeft het weerinstituut de code 'gevaar' af.
In de loop van de dag kan de wind aan de kust aantrekken tot kracht 6 of 7. Boven land blijft de wind matig tot vrij krachtig, kracht 4 tot 5. De tempratuur blijft steken op zo'n 18 graden.
©Nu.nl
Het wil niet echt vlotten met het zomerse weer in Nederland. Het KNMI waarschuwt vandaag zelfs voor zeer zware windstoten.
In het noordwestelijke kustgebied staat vanmiddag een stormachtige wind met windkracht 8. Het KNMI verwacht windstoten tot 80 kilometer per uur.
Zomer
Vrijdag beloofde het KNMI nog een terugkeer van de zomer, met dank aan Bertha de eerste orkaan van het seizoen. De orkaan is richting IJsland vertrokken, wat in Nederland zorgt voor een hogedrukgebied, dat goed weer oplevert.
Volgens de KNMI wordt het de tweede helft van deze week warm, met temperaturen van boven de 25 graden. Maar Bertha is ook de oorzaak van schommelende weersverwachtingen, dus om echt zeker te zijn van zonnestralen is Zuid-Europa een aanrader.
©Elsevier
En als alle vakantiegangers weer thuis zijn ( iedereen verdient een mooie vakantie ook in NL ) dan mag het voor mijn part weer flink onweren.....!!!
En als alle vakantiegangers weer thuis zijn ( iedereen verdient een mooie vakantie ook in NL ) dan mag het voor mijn part weer flink onweren.....!!!
Al dagenlang lees ik berichten over het mooie weer wat er aankomt. Dat zal ook wel een keer gebeuren maar voorlopig zit je dus dagenlang met regen/wind/koud weer opgescheept.
Ik ga er nog steeds vanuit dat het slechte weer (en stormachtige wind) het gevolg zijn van het grote hogedruk gebied wat deze kant op komt. Het is wel erg jammer dat vandaag letterlijk in het water valt.
En die 30C waar je het over hebt wil ik nog wel eens zien. Volgende week blader ik wel even terug naar dit topic....
Maar het hoeft van mij geen 30C te worden, 25 is ook prima.