Een storm heeft tientallen huizen beschadigd in Perth en duizenden huishoudens zaten zonder stroom. Op het hoogtepunt van de storm kwamen er windstoten voor van boven de 110 km/u. De wind vernielde de daken van woningen, ontwortelde bomen en kwamen minstens 23.000 huishoudens zonder stroom te zitten.
De State Emergency Service ontving meer dan 150 oproepen voor hulp, voornamelijk uit de zuidelijke voorsteden van Perth. Het Bureau van Meteorologie is momenteel na aan het gaan of een tornado verantwoordelijk is voor een groot deel van de schade. Ook kwamen er overstromingen voor die een aantal van de snelwegen onder water zetten.
Later in de middag worden er meer zware onweersbuien verwacht in Perth. Ook dan is er weer kans op flinke windstoten en een grote hoeveelheid regen.
©Weer.blog | Gewijzigd: 1 februari 2017, 15:40 uur, door Joyce.s
Ik ben toch al wat blij dat mn zwager dan weer gewoon in nederland woont.
Hij heeft tot aan Januari in Rockingham gewoond, dat ligt 40km ten zuiden van Perth.
De wind speelde daar sowieso soms al heftig met onze handdoeken daar aan het strand, dus ik kan me wel voorstellen dat het er hevig tekeer kan gaan. De huizen stelde er over het algemeen ook niet erg veel voor, gezien de meesten daken daar van golfplaat zijn (wat natuurlijk wel flink is voorzien van goede isolatie en dergelijke). Toch wel stiekem een beetje jammer dat ik het niet heb mogen meemakendaar in december en januari. Wel hoop ik dat er geen ernstige gewonden zijn gevallen onder dit toch wel vriendelijke volkje van deze "engelse strafkolonie"