Het KNMI staat wereldwijd bekend als een zeer gedegen onderzoeksinstituut en mag zich door die erkenning rekenen tot een van de gerenomeerde instituten op klimatologisch gebied.
Het verbaasd mij daarom ten zeerste dat juist dit instituut, welke niet altijd met de stroming mee gaat, ineens een rapportje schrijft over enorme opwarming van de aarde en nog wel met temperatuurstijgingen die hoger zijn dan welk ander rapport ook dat uitgebracht is.
Om toch tot enig begrip te komen moet ik constateren dat het KNMI een staatsbedrijf is. Het werkt op agentschapsbasis maar hoe dan ook, het KNMI is en blijft vooral een staatsbedrijf. Het tweede punt is dat het rapport geschreven is op basis van de huidige CO2 uitstoot en stijging daarvan. Deze zou dus in een eeuw tijd (niet eens) een temperatuurstijging veroorzaken van meer dan 8 graden!
Nu leg ik soms verbanden tussen het een en het ander en dat doe ik daarom ook hier maar. Ik kom dan tot het volgende: In de huidige periode is ons kabinet bezig CO2 belasting na CO2 belasting in te voeren. Echter het effect van CO2 op ons millieu en al helemaal ons klimaat is helemaal niet zo groot. Dit wordt aangetoond vanuit zeer veel internationale onderzoeken waarvan ook enkelen door het KNMI zelf.
De mensen beginnen dat door te krijgen. Mars warmt ook op en wel in hetzelfde tempo als de aarde. Tevens zien steeds meer mensen dat milieu voornamelijk gebruikt wordt om geld te graaien door de overheid.
Nu komt ineens een zeer gerenommeerd staatsbedrijf met een rapport dat de temperaturen stijgen, voornamelijk door CO2. Slechts in de kleine lettertjes vermelden ze hoe dat is berekend. De overheid heeft nu een door zichzelf gefabriceerd rapport in handen welke aantoont dat er flink belasting geheven moet worden om de CO2 uitstoot terug te brengen.
De cirkel is hiermee rond. Beide partijen blij. KNMI krijgt weer extra geldstromen vanuit de overheid en de overheid mag weer extra belasting heffen. De burger, u en ik dus, zijn de dupe. Wij mogen deze nonsens weer betalen.
Nee het KNMI heeft in mijn ogen nu zijn onafhankelijkheid weggegooid net zoals het Nobelinstituut destijds deed door Al Gore de nobelprijs te geven in verband met zijn misleidende film. Jammer!
©WUZ.nl
Het word tijd dat we eens gaan emigreren naar Australie.
Hebben ze trouwens ook leuker (heftiger) weer als bij ons.
En qua belastingen zullen ze altijd wel weer iets extras vinden om te heffen............
Voor heftiger weer hoef je helemaal niet zover, in Noord Italie maken ze van je auto 1 grote poffertjespan
Maar weer back on topic
Global Warming = subsidie.
Je moet je geld toch ergens vandaan halen, en dit is makkelijk cashen. Doe zogenaamd onderzoek naar Global Warming en je bent zeker van een goede stroom aan geld, in ieder geval genoeg om dat onderzoek + 10 andere van te bekostigen. Zodra je zegt "het komt niet door CO2" heb je echter een probleem, want dan stappen je financiers allemaal een voor een op omdat ze dat niet kunnen verkopen aan hun klanten etc.
ps. ik dacht dat het KNMI altijd redelijke CO2 "neutraal" was, ze hebben nooit echt een standpunt ingenomen.