Na de erg zware ploffers over de provincies Luxemburg, Luik en in mindere mate ook Limburg is het nu de beurt aan (het restant ?) van een MCS dat vanuit Frankrijk onze kant opkomt. Langs de westflank van zo'n ding valt er gewoonlijk weinig speciaals te beleven, maar in dit geval ontstaan er zowaar toch enkele mini-celletjes. Kwa kracht niet meer te vergelijken met het zware werk van deze namiddag, de toppen gaan maar tot een goede 10 km, maar kom voor de bliksemfotograaf is alles wat nog langskomt mooi meegenomen.
bron: skystef
Ik hoor alleen geen boem alleen maar geflits er trekt namelijk een heel gebied over het hele land | Gewijzigd: 3 juli 2008, 01:53 uur, door blackidentity
...ja sorry, beetje teleurgesteld hier! LOL... Ik zag het in het zuiden nog flitsen, marreeh volgens mij was het gewoon de buurman die stiekum een foto van de buuf nam, want er waren een paar druppels, en dat was het dan. Ineens zakte het hele boeltje in elkaar...
En vandaag: Er wordt veel regen voorspeld, met in de NO helft onweer. Er zit een groot complex boven oost Frankrijk, maarreeh.......trekt dat niet naar Duidsland (alweer?????????)
vanmiddag en vanavond de kans op enkele stevige onweersbuien (mogelijk
met hagel en windstoten) groot is en er lokaal veel neerslag kan vallen;
zie ook de voorwaarschuwing op TXT-710.
Elders regent het dan van tijd tot tijd (wel heeft de neerslag een buiig karakter en is onweer niet uitgesloten).
De wind is zuidwest tot west, in het noorden en oosten eerst nog uit zuid tot zuidwest, en is matig en later.
Langs de kust mogelijk (vrij) krachtig.
Bron: KNMI
Misschien vanmiddag/vanavond dan nog een klein kansje???
het is hier (groningen) echt niet fris
27+ graden en knap vochtig aan het worden
ik denk dat er lokaal nog wel wat kan ontstaan
en dat hoop ik ook natuurlijk
momenteel zit er hier genoeg potentie in de lucht
maar het wil net niet doorgroeien
michel