Toen ik onderweg richting huis reed, reed ik ten westen van de eerste grote CB die naderhand al snel de status Supercell kreeg. Overal waar ik ook reed bleef het regenen, dus kon nergens geschikte foto's maken zonder dat me camera nat wordt. Eenmaal aan het einde van de bui gekomen te zijn werd de regen al minder en kon toen pas zien hoe intens groot die supercell was. De eerste paar foto's die ik maakte kon ik gewoon niks mee omdat ik er maar 1/10de van de supercell erop kreeg. Heb toen even een tijdje gewacht totdat de bui ongeveer 20/30km van me af zat. Zelfs toen nog heb ik van de hele supercell 3 foto's moeten maken om zo een panorama te krijgen. Helaas had ik vergeten om auto focus en automatische belichting uit te zetten en had dus 3 verschillende foto's met een andere soort belichting.
Gelukkig hebben we ons mooie Adobe Photoshop pakket en heb de belichting aangepast zodat alles netjes erop komt.
Dus bij deze, de "Supercell" die gisteren over ons land kroop.
Een vergrote versie aan de achterkant van de supercell
Aantal nieuwe CB's die onstonden aan de westkant van Hof van Twente
| Gewijzigd: 23 juni 2008, 19:01 uur, door Oxize
Vooral die panorama is erg mooi.
Maar of het een supercell is? ik zie wel een prachtig aambeeld met sterke updraft.
maar het kan best goed zijn, omdat er meerdere cellen actief waren die de status supercell waard waren.
kun je niet zeggen waar dit prcies is?
dan zal ik de radar eens bekijken