Helaas reed ik steeds net achter de onweerswolken aan, dus kwam onweer heb ik niks mee gemaakt...
maar ik heb wel wat mooie plaatjes kunnen schieten!!
Ik zal nog even vertellen... onderweg al veel mooie onweerswolken gezien en geprobeerd op de snelweg te
fotograferen! Onderweg naar Oosterbeek was er in eens een heel mistig iets voor me op de weg... wat was dat?!?!
Ik dacht een muur van regen... en ik maakte dus meteen maar foto's ervan!! Maar eenmaal in de mist, geen regen?!?!
Wat was het dan??? Was er brand in de buurt?? Wat is het??
Ik m'n auto aan de kant gezet... en wat bleek: giga grote hagelstenen!!!!!
Aangezien het hiervoor een graadje of ?? 30 ?? was... en nu na die hagelstenen... een graadje of ?? 23 ?? ofzo... was dat het dus wat die mist veroorzaakte! Overal op de weg lag het bezaaid met bladeren... ik heb zoiets nog nooit gezien!!
Zelfs op de terug was... toen de zon er weer vol op was... kwam ik op de snelweg nog zo'n mistbank tegen...
Kortom... was blij dat ik naar het oosten was gereden, ondanks dat ik geen onweer had gezien!
(sorry voor het grote aantal foto's... maar ik kon geen keuze maken)
Geen schade (putjes in het dak) gekregen door die hagelstenen?
Geen schade (putjes in het dak) gekregen door die hagelstenen?
Het geval was dat ik steeds net achter de bui aanreed... dus kon de schade fotograferen... maar zat er zelf niet midden in! Maar goed ook... want zo te zien waren er nog veel ruiten kapot gegaan (al heb ik zelf geen schade aan auto's gezien)
Vandaar al die mist... die kwam omhoog toen de bui net over was... en daar reed ik dus in!
Maar je doet het ergens voor, toch?
Wonderschoon is de natuur toch hè?
Volledige dagen met sneeuwdek: 7
Dagen met deels sneeuwdek: 2
Vaste sneeuw: 4 * Laatste 01-02-2019
Smeltende sneeuw: 1 * Laatste 02-02-2019
Hagel: 4
Velp 2018:
Smeltende sneeuw: 6
Vaste Sneeuw: 6
Hagel: 8
Weerlicht: 6
Onweer: 24 (1 onweersdag in Velp gemist toen ik in Duitsland was)
Velp 2017:
Dagen met sneeuwdek: 34 (waarvan 21 in januari, 6 in februari en 7 in december)
Vaste sneeuw: 12
Smeltende sneeuw: 6
Hagel: 13
Weerlicht: 6
Onweer: 21
Volgende keer maar wat beter het weerbericht van onweer-online in de gaten houden
Ik had al gezegd dat er na de middag pittige buien met (zwaar)onweer, hagel, windstoten tot 90 km/u en lokaal veel neerslag voor zou komen in het midden en oosten van het land
Volgende keer maar wat beter het weerbericht van onweer-online in de gaten houden
Ik had al gezegd dat er na de middag pittige buien met (zwaar)onweer, hagel, windstoten tot 90 km/u en lokaal veel neerslag voor zou komen
I know... ik was net iets te laat... maar dat kwam omdat m'n vriend eerst mee zou gaan... maar die stond toen in de file bij amsterdam ... dus uiteindelijk ben ik toch maar alleen gegaan... alleen was ik een uur later dan gepland!