Maar we hebben nog 2 hele maanden, en wie weet wat we in de herfst nog krijgen, dan kan het met name aan de kust ook nog flink spoken. En weten we nog 1 Oktober 2006, zelfs toen had een deel van Nederland ook een lekker onweer. Ook hier in Den bosch, al mogen we Den Bosch zeker niet slecht noemen bij onweer. Juist ons deel van Nederland heeft de beste papieren en daar mag ik alleen maar gelukkig om zijn.
Maar de echte randverschijnselen zijn natuurlijk het mooiste, rolwolken shelfclouds en dat soort gerei maken je helemaal krankjorum. Je word gek gaat gillen slaakt kreten uit en kijkt je ogen uit, typische onweersgekte verschijnselen. Maar wees gerust dat is geheel normaal hoor, je hoeft geen dokter te bellen hoor. Enkel de mensen om je heen denken dat er een steekje los zit maar daar hoeven ze mij iig niet aan te herinneren. ......dat wist ik al......
En hagel dan, tja het is iets extra's alleen dit hoeft van mij nu weer niet, in de zomer zijn deze steentjes vaak een stukje groter en dus ook gevaarlijker. Met soms schade tot aan toe, en daar zitten we dan ook weer niet op te wachten he. Net zoals gewonden of nog erger doden, extreem weer is mooi maar het moet niet te gortig worden. Als het maar lekker dreigend is met een lekker knallend onweer.
En Tornado's kunnen ook nog voor komen, maar hooguit een F1 of F2, ook deze kunnen nog verdacht gevaarlijk zijn trouwens, maar worden wel vaak verward met downburst's. Zoals die van Hoogeveen paar jaar terug? In 2004 had iig Muiden wel een heuse zware tornado. Het kan, net zoals met de waterhozen en kleine windhoosjes kunnen er ook zwaardere komen in de vorm van Tornado's, en dan denken we al meteen aan Amerika he!
Zo een korte maar krachtige column van mij ditmaal, je krijgt er alles bij dit keer als ik aan mijn studie bezig ben en zelfs morgen examen heb. Maar toch moest ik nog een column hier plaatsen, al had ik al een deel in mijn koppie zitten
Ik hoop voor jullie en bid voor jullie op een heerlijke knetterende zomer! Enjoy!
en idd ook wat betreft onweer ziet er volgende week helemaal nog niet zo slecht uit.
ik heb al iets verder gekeken dan allen de Cape kaarten en moet zeggen dat daar ook leuke dingen op te zien zijn.
Alleen het ontbreken van een LU of RI van een Jetstreak ontbreekt en dat is toch een vand ebelngrijke dingen die we nodig hebben voor zwaar onweer.
We zullen het gaan zien!
Op naar een overwining voor Oranje as zaterdag en zondag een knallend onweer!
gr. Piet
Nog een paar daagjes en dan heb ik vakantie, en een nieuwe camera (Spiegelreflex Joehoeeeeeee)