Dat is bijzonder jammer. Ik heb ook nog een camcorder waar ik mee kan filmen alleen ik ben er nog steeds niet achter hoe ik de beelden daarvan op de pc kan zetten.
Das eigenlijk best simpel, bijna ieder camcorder beschikt tot een firewire ingang, wat je nodig hebt is een firewire kaart, die stop je in je moederbord, de draad krijg je automatisch erbij, daarmee verbind je je camcorder aan je pc, en je pc ziet automatisch je camcorder!
De stuurprogramma wordt eerst geinstalleerd, zodra dat gedaan is word aan je gevraagd of je je filmpje wilt opnemen op je pc, je kan kiezen uit windows movie maker of een andere programma die het recording ondersteund!
Meestal is het zo, dat het Live Recording is, hoe het met de nieuwste camcorders gaat weet ik niet, ik heb er nog 1 van 2002.
Afijn de stappen volgen vanzelf wanneer je een firewire aansluiting hebt, overigens werd mij toen destijds gezegt dat je firewire aansluiting nodig hebt omdat USB te slooom is voor video's, het zou zomaar kunnen dat er een USB verbinding is voor je camcorder naar je pc hoor, maar dan zal het hoogstwaarschijnlijk niet de beste kwaliteit zijn.
(live recording) houd eigenlijk in dat als je opneemt van je camcorder naar pc het net zolang als het filmpje duurt, dus net zoals een tv kaart als je iets van je tv opneemt neem je letterlijk datgene op wat er op dat moment te zien is op de tv, in dit geval je camcorder, dus daar moet je even de tijd voor nemen.
Hopelijk heb je hier iets aan!
Greetz Brian van Breukelen
het uitzicht op je eerste filmpje is er perfect voor hé!
de bui op je 2e filmpje heb ik helaas moeten missen, zag 'm wel het land binnenrollen op de radar maar had helaas geen zin om hier ook wat te laten meegenieten.was een lekker buitje...mzlr!
groetjes Ruk.