Eenmaal thuis en net in m'n bed begon het pas echt!! Wat baalde ik, dat ik niet nog op het open veld stond!
Helaas trok de bui ook in eens iets te noordelijk langs ons heen...
Maar als nog... ben ik helemaal blij met m'n foto... die een na laatste vind ik echt perfect!
ga je na een paar uur posten toch maar naar huis en dan barst het in eens los.
gisteren ook tot laat bezig geweest elke keer nog 1 foto en dan stop ik en voor je het weet is het 3 uur s'nachts en gaat over 3 uur weer de wekker..
ga je na een paar uur posten toch maar naar huis en dan barst het in eens los.
gisteren ook tot laat bezig geweest elke keer nog 1 foto en dan stop ik en voor je het weet is het 3 uur s'nachts en gaat over 3 uur weer de wekker..
Nou idd... er waren van de 10.000 flitsen op 2 handen te tellen van de flitsen die de grond bereikte... steeds als ik riep, kom we gaan naar huis, kwam er weer een mooie! Dan werd ik zo kwaad, dat ik toch meer weer bleef staan! :-p En uit eindelijk met onwijs veel geluk, dus toch nog iets erop gekregen!
En vanmorgen.... pff ja, verslapen :-s
heb is gekeken op m'n camera , maar vindt nergens een sluitertijd regelaar ofzo...tijd voor een nieuwe dus!!
groetjes Ruk.
Ik maak er ook een sport van Gisteren had ik echt geluk, ik had na 1.5 uur in de auto zitten, bijna de moed verloren... ik zei tegen m'n vriend: probeer het nog 1x! En tadaaahh
Tip: Ik zie dat je een Kodak Z730 hebt (EXIF). Hiermee kan je naast de sluitertijd en ISO (laagste gekozen= goed gedaan) ook het diafragma instellen toch? Wanneer het onweer zo ver weg of zwak is vanwege een regenscherm tussen jou en de bliksem kan je em het beste vol open zetten. | Gewijzigd: 4 juni 2008, 08:53 uur, door Martijn
Tip: Ik zie dat je een Kodak Z730 hebt (EXIF). Hiermee kan je naast de sluitertijd en ISO (laagste gekozen= goed gedaan) ook het diafragma instellen toch? Wanneer het onweer zo ver weg of zwak is vanwege een regenscherm tussen jou en de bliksem kan je em het beste vol open zetten.
Thnx voor de tip, ik ben idd nog wat aan het zoeken naar de juiste instellingen! Probeer van alles uit... de onweer van zaterdag had ik er op staan met het diafragma open en toen waren ze weer overbelicht! Vandaar dit keer een kleinere opening... maar blijft moeilijk vind ik! In zo'n open veld weet je de flits in de verte pakt of dat tie dichtbij in slaat...
Loop echt nog te knoeien met die standen... blijven oefenen komt het vast goed! Dit was pas m'n 2e x, dus was er al super blij mee!