Wanneer gaat het hier onweren?
Kan iemand mij hier meer over vertellen en mij goed nieuws brengen?
Mijn dank is groot.
Diederik, ik verwacht iedere keer ook heel veel hier in Heerhugowaard (we zijn zo ongeveer buren) maar wordt iedere keer weer teleurgesteld....
Ik hoop samen met jou vandaag/vanavond nu ook eens eindelijk te kunnen genieten van wat spektakel!
Hier is het inmiddels 31.6 graden, drukkend warm.
Arianne
Trekt het mesolaag, gekoppeld aan de frontale golf, van SE naar NW OVER DE Benelux (meest over BE) waarbij door de modellen vooral bij dit laag vrij hoge SRH wordt berekend. Bovendien bevindt de ‘neus’ van de theta-w tong op 850 hPa zich over hetzelfde gebied (wijzend naar het mesolow).
WTF.... Kan iemand mij uitleggen wat hier allemaal staat??????
Waarschuwingen
Overzicht van alle door het KNMI uitgegeven waarschuwingen voor wegverkeer, scheepvaart, watersport en recreatie.
VERKEERSOVERLAST DOOR ZWARE NEERSLAG
In het oosten van het land vallen al enkele regen- en onweersbuien. Ook elders neemt de komende uren de kans op onweersbuien toe. Lokaal kan veel neerslag vallen. Ook kunnen de buien vergezeld gaan van hagel en mogelijk ook veel ontladingen. Ook vanavond en vannacht kunnen nog pittige onweersbuien vallen.
maandag 02 juni 2008 16.09 uur
Het KNMI kennende dan duurt het niet lang meer of ze geven weer een (onzin) weeralarm uit. (waarvan nooit wat terecht komt)
Hier momenteel smerig warm Vanuit het zuidwesten komt er wat hoge bewolking opzetten
Ben er klaar voor kom maar op met dat zware onweer hier in spijkenisse nog niks gehad afgelopen weken
Men verwacht toch redelijk 'noodweer' hier en daar?
Ook hier nu de eerste platte aambeeldwolkjes en donderkoppen gezien richting de Veluwe.
En maar duimen voor die arme uitgedroogde mensen in het hoge noorden
De cape en lifted index waarden zijn op 2 juni vrij hoog en boven Nederland.
Ik zelf probeer het in de gaten te houden en in dit topic te vermelden.
De inschatting van mij is maandag rond het einde van de middag zou er wat opgebouwd moeten zijn en dan in de avond richting Nederland moeten komen en de kans is zeer goed aanwezig dat dit weer een heftig buitje wordt.
Afbeeldingen ©Weeronline
laaaaaaaaaaaaaaaaaaaaat maaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaar koooooooooooooooooooooooooooooooooooomen
Ik ben nieuw hier, afgelopen weekend wel even op de chat geweest, maar dat ging op de 1 of andere manier heel traag...
Interessante website met onweer "liefhebbers"
Ik ben ook benieuwd of we hier (Assen) nog wat gaan beleven, er ontstaat wel wat in Duitslan, maar volgens mij zit daar nog geen onweer bij... Vaak valt het hier tegen...
Laat maar komen zou ik zeggen