Maar zoals vaker gezegd, ik blijf hopen en hopen en hopen totdat er eens een fikse onweersbui over flevoland raastxD
Ik denk dat we toch meer kans hebben in midden juni, dan wilt het ZELFS hier nog weleens onweren!
We zullen zien wat er verder nog gaat gebeuren!
Jij begrijpt het Annette
Dat heb ik weer hoor.
Dat heb ik weer hoor.
Euh de onweer zou toch in de loop van de middag ontstaan?
Ik geef het niet op volgens onze Piet berger zag het er allemaal goed uit.
Het KNMI voorspelde gisteren een max 28ºC voor Groningen indien bewolkingsvrij. Lelystad en Twenthe zitten nu op 24ºC en achter de wolken die nu boven Groningen wegtrekken zitten de nodige opklaringen. 26ºC moet te halen zijn en is de drempelwaarde om de buien te triggeren.
Ik zit iets zuidelijker, borger, maar de temp zakte echt ver weg, zelfs naar 17 grade.. nu de bewolking verdwenen is klimt de temp. weer. Maar dit is echt niet wat ik had verwacht, het is zelfs totaal ander weer dan voorspelt, Ik hoop echt dat het warmer gaat worden anders zie die evt. onweersbuien die ontstaan niet doorzetten..
In het zuiden is het wel lekker warm, maar kijk maar eens bij weer.nl.. zie die actuele temperaturen..
In lelystad is het nu warmer dan 12 uur vanmiddag, en zelfs nu komt de meter niet hoger uit dan 22 graden, het is wel ontiegelijk vochtig, daardoor lijkt het ook wat warmer.
Overigens hangen er nu wel knap donkere wolken in de lucht, het lijkt wel in lagen over te komen.
Geen idee of dat nog op iets kan uitkomen, maar daar zal ik nie van kenne genieten dan:p
Zie ook foto>>
Apart, KNMI station geeft hoger aan:
Bron: Buienradar.nl
Stukje uit Guidance van KNMI
NEERSLAG:
Vanmiddag en vanavond vooral buien in de warme lucht voor het koufront uit (hir06 en EC00 geven ook nog een duidelijke band met neerslag op het koufront). Bij die buien kans op onweer (KOUW geeft in de periode 15-21 UTC in een groot deel van het land een 50% kans op 50 ontladingen/5 min, maar heeft de kans op 200 ontladingen/5 min die eerst nog significant was in het noordoosten afgebouwd tot minder dan 15%). Vannacht buien bij het golvende koufront boven het oosten van het land (INDECS kaartjes geven in de periode 03-09 UTC voor het zuidoosten een kans op 50 ontladingen/5min van rond 40%). Hir06 geeft als enige model vannacht neerslag voor het oosten van het land, in de ochtend komt EC00 erbij en ukrm06 geeft pas neerslag in de middag (en dan veel meer dan EC00 en hir06; het laatste model houdt het zo goed als droog). We houden het met dat terugkerende front (dus wat triggering) voor donderdag maar op een kans op een regen- of onweersbui.
Bron: Guidance KNMI
| Gewijzigd: 28 mei 2008, 15:11 uur, door Ne0
Bron: Buienradar.nl
Stukje uit Guidance van KNMI
NEERSLAG:
Vanmiddag en vanavond vooral buien in de warme lucht voor het koufront uit (hir06 en EC00 geven ook nog een duidelijke band met neerslag op het koufront). Bij die buien kans op onweer (KOUW geeft in de periode 15-21 UTC in een groot deel van het land een 50% kans op 50 ontladingen/5 min, maar heeft de kans op 200 ontladingen/5 min die eerst nog significant was in het noordoosten afgebouwd tot minder dan 15%). Vannacht buien bij het golvende koufront boven het oosten van het land (INDECS kaartjes geven in de periode 03-09 UTC voor het zuidoosten een kans op 50 ontladingen/5min van rond 40%). Hir06 geeft als enige model vannacht neerslag voor het oosten van het land, in de ochtend komt EC00 erbij en ukrm06 geeft pas neerslag in de middag (en dan veel meer dan EC00 en hir06; het laatste model houdt het zo goed als droog). We houden het met dat terugkerende front (dus wat triggering) voor donderdag maar op een kans op een regen- of onweersbui.
Bron: Guidance KNMI
Nou vanochtend was het helder, en voelde het wel warmer aan, toen rond 12 uur werd het kouder werd ook wat meer bewolkt, en nu is de wind gaan liggen en werd het weer wat warmer.
Meter schommelt ook aardig hier tussen 10 12 en 15 uur.
Ik vind het zoiezo heel raar weer.
Overigens zag ik rechtsboven deze site lelystad even staan met een vochtigheid van 59% en regen nou neem ik dat regen maar als een drupje water want tis hier overal droog, maar die 59 procent luchtvochtigheid pwoww daar zit ie toch even naast, is hier vies vochtig. lijkt mij eerder 75% !! en het ligt niet aan mij de buren klaagde er ook al over.
Maar de meetstation lelystad geld gemiddeld voor heel flevoland las ik net, het neemt ook almere mee en dronten, biddinghuizen heeft weer een eigen station.
Mischien dat dat het verklaard?
Ojawel hoor!!!
Ik blijf ook nog steeds hoop houden, en zoals het er vandaag heeft uitgezien kan er nog van alles gebeuren!
Ik vond het tot nu toe, qua weer betreft een wirrewarrige zooi