Maak mij ff blij, ben ik net blij dat ik in de oranje zone zit, ga je vertellen dat dat dus net een provincietje opschuift?
krijg hier al zo weinig......
Geweldig nieuws, not dus!
Iig lekker positief.
Ben nou toch wel benieuwd, of er wat komt. Een nachtelijk onweer is ook wel weer eens leuk!
maar als ik zie wat er momenteel in frankrijk bezig is ... als dat nou niet zo was weggeblazen door die oosten wind hadden we hier geen oog dichtgedaan!!
Volledige dagen met sneeuwdek: 7
Dagen met deels sneeuwdek: 2
Vaste sneeuw: 4 * Laatste 01-02-2019
Smeltende sneeuw: 1 * Laatste 02-02-2019
Hagel: 4
Velp 2018:
Smeltende sneeuw: 6
Vaste Sneeuw: 6
Hagel: 8
Weerlicht: 6
Onweer: 24 (1 onweersdag in Velp gemist toen ik in Duitsland was)
Velp 2017:
Dagen met sneeuwdek: 34 (waarvan 21 in januari, 6 in februari en 7 in december)
Vaste sneeuw: 12
Smeltende sneeuw: 6
Hagel: 13
Weerlicht: 6
Onweer: 21
Het kan hier niet meer onweren ,het wil hier niet meer onweren ,en het zal hier waarschijnlijk nooit meer onweren.
Kortom het verschijnsel onweer bestaat niet meer.
Mijn verdriet is heel erg groot
Ik zit in Borger (precies het centrum van Drenthe) en zo te zien wordt het hier volle mep vandaag (woensdag). Ik heb hier 1 keer eerder een hele heftige onweder meegemaakt. Volgens mij was dat in 1993 of 1994 ofzo. Alles stroomde hier over, en er waren echt ongelovelijk veel ontladingen. Overal waar je keek sloeg de bliksem in.
Gisteravond is hier de temperatuur echt flink gestegen, en was het heerlijk om lekker buiten te zitten. Wij hebben hier overdag namelijk nog een hele lange tijd te maken gehad met die gure net-niet temperaturen.
Ik ben benieuwd wat er gaat gebeuren. Zoals het er nu uit ziet krijgen wij de volle mep. En dat mag ook wel weer eens!
*snik* En mijn vader is op vakantie in hartje drenthe! Ik ben zo jaloers | Gewijzigd: 28 mei 2008, 08:44 uur, door Kevin
*snik* En mijn vader is op vakantie in hartje drenthe! Ik ben zo jaloers
Jup, ik deel die mening. Vanaf midden NL activerend richting het noordoosten. Duitsland is de grootste kanshebber.
Gisteren/vannacht zat het net niet mee, ik had aangroei ten oostelijk van het front verwacht:
Kaartje van afgelopen nacht:
Bron:
Strikestar Europe | Gewijzigd: 28 mei 2008, 09:12 uur, door Martijn
Op woensdag hebben we te maken met de passage van een KF en neemt de kans op onweer naarmate de dag vordert weer erg toe. De kans op de ontwikkeling van fikse onweersbuien is groot. Zeker gezien de hoge CAPE, die berekend wordt over het midden en noorden van het land.
De LLS en DLS nemen wel wat af en ook de SRH is niet meer zo hoog, wat het ontwikkelen van een supercell zoals eerder vermeld tegenwerkt. Toch is ook de ontwikkeling van een evt. supercell mogelijk, met bijbehorende grote hagel kans en zware wind verschijnselen (windhoos / zware windstoten).
Deze dienen ook goed in de gaten te worden gehouden, maar de kans is niet groot. De timing en ook de plaatsbepaling is niet bepaald makkelijk, maar gezien de weermodellen en positie van de fronten, lijkt het midden en noorden van NL de grootste kans te hebben op fikse buien.
©Piet Berger Stormchaser
Afbeelding ©Karim Hamid (Severe Storm Outlook Benelux)
| Gewijzigd: 28 mei 2008, 10:57 uur, door Marga