De Lift Index van rond de -3 en SBCape van rond de 1000 J/kg zorgen wel voor een redelijke onstabiele opbouw.
Gevaarlijke situaties lijken zich niet voor te gaan doen door het ontbreken van belangrijke factoren zoals belangrijke shear en een Jetstreak. Hierdoor zijn de kansen op organisatie van de buien nihil.
Gezien de langzame treksnelheid van de buien kan er wel veel neerslag vallen. De onstabiliteit is matig en buien die ontstaan kunnen evtueel fel uitpakken.
Er is een kleine kans dat deze buien gepaard gaan met hagelstenen die het creterium van severe zouden kunnen halen (dit is hagel vanaf 2cm).
©Stormchaser Pietberger.blogspot
Zelf denk ik dat de meeste onweer met de avond valt. Enne Kevin..... niet alles bij jou houden he Laat ook iets over voor Zaltbommel.
Hier, omgeving Dordrecht/Moerdijkbrug, begint de lucht zwaarder en zwaarder te worden en zowaar een paar spetjes regen. geen onweer
gisteren avond ook met smart op het fietsje gestapt vanuit Rijen richting Breda, en daar zag ik dat er een flink donkere lucht aan kwam(ik had ook al op buienradar gekeken (met flits) dus ik hoope op een flink potje onweer. helaas is die bui de A58 niet over gekomen (paar druppels op de auto gevonden vanmorgen (de neerslagmeter had het niet eens gemerkt)
Weer grote hoop op vanavond
Kom net uit rotterdam daar wat matige neerslag gehad en geen onweer
haha ik kom net in rotterdam en vanuit delft, moet wel zeggen dat ik alleen veel regen in Delft heb gezien ... geen enkele onweersklap, alleen regen regen en nog eens saaie regen, maar dat ging wel hard! Als ik zo naar buiten kijk is het wel grijzig maar of daar een onweersklap uit gaat komen?
In het midden zal er wel onweer zijn........ maar ja ik woon niet meer in het midden van het land sinds vorig jaar
Jij kan zeker niet klagen met 3 uit 3
Hier gisteren 2 halve onweersbuien lol. 2x net ten zuiden langs, over tilburg dus. Vanavond even wat gerommel verder veel matige regen van 18.30 tot nu 21.00 nog altijd. Maar boven belgie zit nog genoeg dus wie weet.