Ik heb een vraag die niet echt direct over het weer gaat maar er toch heel veel mee te maken heeft.
Afgelopen weekend heb ik weer lekker de was gedaan, en de eerste was die uit de machine kwam enthousiast aan de lijn gehangen. De buienrader had me tenslotte geïnformeerd dat het droog zou blijven, en volgens een andere site stond er best wel wat wind. (ja ja, ik kijk dus altijd op internet om te zien wat voor weer het is buiten.. ). Lang verhaal kort: de was hing na een paar uurtjes nog vrijwel nat aan de lijn. Toch maar op de zolder uitgehangen en voor de overige was de wasdroger ingeschakeld dus.
Ik zou graag twee dingen willen weten: In de header van de site zie ik plaatsnamen met daarbij vermelding van de luchtvochtigheid. Is er een plekje op deze site of misschien op een andere site waar ik de huidige luchtvochtigheid in mijn buurt (bij Arnhem) kan opzoeken?
En, waar ligt de bovengrens van geschikte luchtvochtigheid om was te drogen aan de lijn?
Het zou geweldig zijn als ik voortaan de luchtvochtigheid mee zou kunnen laten wegen in mijn beslissing om wel of niet de was te doen, het zou tenslotte enorm schelen in het gebruik van de wasdroger.
Ik hoop dat iemand hier op onweer-online.nl opheldering kan geven over dit onderwerp. Alvast hartelijk bedankt!
Patchouli.
En, waar ligt de bovengrens van geschikte luchtvochtigheid om was te drogen aan de lijn?
Het zou geweldig zijn als ik voortaan de luchtvochtigheid mee zou kunnen laten wegen in mijn beslissing om wel of niet de was te doen, het zou tenslotte enorm schelen in het gebruik van de wasdroger.
Hoi Patchouli.
Ik heb even op internet voor je zitten snuffelen en heb daar een site gevonden uit Arnhem die ook de luchtvochtigheid vermeld.
Ik hoop dat je er wat aan hebt.
Klik hier voor de link
Op je tweede vraag kan ik niet zo snel antwoord geven maar zal mijn best doen om het op te zoeken voor je. Maar daar kom ik later vandaag nog wel op terug.
Groeten Jan.