groetejes Alan
Deze voorspelling is van eind oktober en ik vind dat de storm die je op de radar van vrijdag ziet toch wel heel toevallig is, als je dat vergelijkt met zijn voorspelling tussen 9-13 november! Ja okay over nederland komt tie niet, maar hij trekt wel van noorwegen, naar denemarken naar nederland en duitsland! Toeval?? Ja misschien wel... Toch ben ik erg benieuwd naar die volgende datums aan het eind van november!
Iedereen die zegt dat het niet komt... die kunnen het ook niet voorspellen toch?
200 km/pu is misschien een beetje overdreven, maar wie weet zijn er wel bepaalde omstandigheden die we nog niet eerder hebben meegemaakt waardoor er wel zoiets kan ontstaan! Zoals al eerder mensen hebben gezegd, het klimaat veranderd... wie weet krijgen we wel dingen die heel anders gaan als anders? Je weet het niet, je weet het nooit...
Iniedergeval ziet het er voor deze week erg slecht uit... de harde wind van nu is pas een voorproefje als je kijkt op de vooruitzichten van de radar op buienradar.nl pas vrijdag komt er een echte mooi storing in beeld!!
En ondertussen begint het hier te gieten met flinke windstoten
Ik blijf de info iniedergeval op de voet volgen.
ik heb er dus wel vertrouwen in dat hij "sort of" gelijk geeft en er toch wel een pittige storm komt. of hij precies over nederland komt moeten we dan nog maar zien( nederland is op zich al erg klein tov een super storm;)
Ik blijf het interessant vinden (om het mee te gaan maken had ik 3,5 jaar geleden niet moeten verhuizen uit Heerhugowaard, nu Breda)
en als het een goeie zware herfststorm is, dan kun je zeggen, die Corbijn zat toch dichtbij de waarheid... (150 km/h is 75% van 200 km/h, en dat was zijn nauwkeurigheid toch?)
[semi off-topic insider joke]
Ow, ennuh Marga... mochten de berichten veranderen, en dat het echt ernstig dreigt te worden.... haal jij dan de telelens uit het vet?
[/semi off-topic insider joke]
18 Januari was inderdaad een tikkeltje te van Moedertje Natuur.
Laat die orkaan maar zitten wat mij betreft...
Verder sluit ik mij aan bij de mensen die het over de tempratuur van het water hebben, dit is zeker van belang. Mocht er zo'n storm komen, dan is het gebied rond de middelandse zee eerder aan de beurt als dat wij dat zijn!
Als nog, mochten we zo'n storm krijgen als in Januari dan weet ik nu al dat ik wat dakpannen bestel .
Een fijne dag allemaal!
Wat zullen we hier nu op zeggen. ;D
ik heb er dus wel vertrouwen in dat hij "sort of" gelijk geeft en er toch wel een pittige storm komt. of hij precies over nederland komt moeten we dan nog maar zien( nederland is op zich al erg klein tov een super storm;)
Ik blijf het interessant vinden (om het mee te gaan maken had ik 3,5 jaar geleden niet moeten verhuizen uit Heerhugowaard, nu Breda)
Heel juist, we zijn maar klein. Dus waarom deze heer Corbyn juist Nederland rept in zijn lulverhaal is mij juist een raadsel. Maar we kunnen wel wat aktie gebruiken laat maar een lekker weeralarmpje komen.
Betekend natuurlijk niet meteen dat het ook gebeurd, maar het kan!! Dat is voor mij genoeg...
Zo schijn je ook een supergolf te kunnen krijgen als (ik geloof) 3 grote golven een bepaalde richting en hoogte hebben ofzo... ooit een docu van gezien!
Erg interessant dit...
1 het doet pijn dat er ergens en grapjas zit die het weer op de lange termijn kan voorspellen en het nog 75% van de tijd goed heeft ook. terwijl ze zelf het weer van de dag nog amper kunnen voorspellen laat staan 10 dagen voor uit. dus ja dit is voor het knmi pijnlijk vooral als het uit komt ook.
2 paulus de weerkabouter heeft en stunt uit gehaald. hij heeft wel vertaald en op getypt. maar hij is 1 belangrijk ding vergeten. uitleggen dat dit niet perce hoeft te betekenen dat die waarden ook worden gehaald en dat het en zware storm wordt maar de extreme krachten nog niet bekend zijn. op dat moment haald hij de ergste angst van het artikel.
nu breekt er paniek uit terwijl het nog niet nodig is.
ik las trouwens iets over dat iemand vroeg waarom alleen nederland die info kreeg?
tja wie zegt dat? hoe kwam paulus er aan? het staat op corbyn zijn site. en waarom reageren belgen er niet op? tja misschien toch wel struisvogel politiek.
eerst windstoten 160+ en dan roepen oeps het waait hard. en later jammeren dat het allemaal zo erg was en dat niemand het had zien aan komen. (had knmi ook graag gehad maar die zijn nu gewaarschuwt)
Moeten we allemaal verkassen of is ons huisje veilig genoeg?
Dan hoop ik dat het een noordwesterstorm word, dan beland ik mooi aan de middelandse zee met mijn huisje ;D